گل خشک

شما روزها از گل‌های خود لذت برده‌اید و اکنون آنها کمی خسته به نظر می‌رسند. آیا واقعاً باید دسته گل زیبای خود را در سطل زباله بیندازید؟ خیر. گلهای شما در صورت خشک شدن و مراقبت مناسب یک سال دیگر یا بیشتر دوام خواهند داشت. ما می‌خواهیم راه‌هایی را به اشتراک بگذاریم که به شما کمک کند لذتی که گل‌های طبیعی به فضای شما می‌دهند را افزایش دهید و استفاده مجدد از دسته گل های قدیمی را بیاموزید!

امروزه گل خشک کاربرد زیادی دارد. چه برای دکور باشد و چه چیز کمی کاربردی‌تر. تیم ما قصد دارد همه چیزهای شگفت‌انگیزی که درباره  استفاده مجدد از دسته گل های قدیمی و گل خشک وجود دارد را به شما ارائه دهد! قبل از اینکه بخواهیم از هر گونه گل خشک شده بیشترین استفاده را ببریم، می‌توانید راهنمای ما را در مورد نحوه حفظ شکوفه‌ها و سایر روش‌های تغییر کاربری آنها را نیز بررسی کنید.

گل خشک گلدانی

چگونه گل خشک درست کنیم

خشک کردن گل‌ها و استفاده مجدد از گل های قدیمی آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. می‌توانید آنها را همانطور که هستند حفظ کنید یا آنها را صاف فشار دهید. روش را بر اساس نحوه استفاده از آنها انتخاب کنید.

برای خشک کردن یک دسته گل یا شکوفه‌های گل‌ های قدیمی، فقط به مقداری ریسمان و یک فضای گرم، تاریک و خشک برای آویزان کردن آنها نیاز دارید. شاخ و برگ‌های پایینی را جدا کنید و به مدت چند هفته با سمت شکوفه آویزان کنید. فقط مطمئن شوید که گل‌ها قبل از برداشتن برای استفاده، خشک شده باشند.

برای صاف کردن شکوفه‌ها، به یک کتاب بزرگ، کاغذ پوستی یا مومی و چیزی سنگین برای استفاده به عنوان وزنه نیاز دارید.

چند صفحه از کتاب را با کاغذ پوستی یا مومی بپوشانید. گل‌ها را رو به پایین روی کاغذ پوستی یا مومی قرار دهید. سپس کتاب را ببندید.
وزنه‌ای را روی کتاب دربسته قرار دهید و اجازه دهید گل‌های قدیمی شما به مدت 7-10 روز بدون مزاحمت در داخل کتاب خشک شوند. سپس بررسی کنید که گل کاملاً خشک شده و قوام کاغذی داشته باشد.
اکنون گل‌های شما آماده تغییر کاربری هستند. ما چند ایده داریم که به شما کمک می‌کند با دسته گل قدیمی‌تان جذابیت جدیدی ایجاد کنید!

استفاده از گل خشک

استفاده از گل های قدیمی به صورت یک گلدان دسته گل خشک شده

یک دسته گل نباید تازه باشد تا بتواند خانه شما را به زیبایی تزئین کند. یک دسته گل دست نخورده خشک شده را می‌توان در یک گلدان یا سبد تزئینی قرار داد. یا یک یا دو ساقه را در گلدان‌های کوچک قرار دهید تا یک میز شام بزرگ یا میزهای جلومبلی خود را تزئین کنید.

چیدمان‌های کوچک را می‌توان در حمام یا روی کمد اتاق خواب نیز قرار داد. یک دسته گل خشگ کوچک را به هم ببندید و یک تاج گل تزئین کنید تا جان تازه‌ای به آن بدهید!

پات پوری گل خشک

پات پوری برای مدت طولانی یکی از عناصر اصلی دکور بوده است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اما یک روش عالی برای استفاده از گلبرگ‌ها و جوانه‌های گل خشک است. درست کردن پات پوری ساده است و می‌توانید با افزودن گیاهان، ادویه‌ها، میوه‌های خشک، آجیل و روغن‌های ضروری آن را بسازید.

با طراحی ظاهر و عطر پات پوری خود، می توانید احساس فضایی که برای آن ساخته شده است را افزایش دهید، خواهورودی خانه، اتاق خواب یا حمام باشد یا یک فضای تجمع بزرگ!

گل خشک در گلدان

شمع گل خشک

یک راه استفاده از گل های قدیمی را می‌توان درست کردن شمع دانست. شمع‌ها به عنوان هدیه و برای تزئین شخصی محبوب هستند. از مقداری گلبرگ خشک یا شکوفه‌های کوچک یا مقداری پاتپوری برای درست کردن شمع گل خشک استفاده کنید.

هنر دیوار گل خشک

چه راه بهتری برای پر کردن یک دیوار خالی و خسته کننده با پس زمینه‌ای از گل‌های خشک شده وجود دارد؟ راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با این کار خانه و دیوارهایتان را زیباتر کنید، اما مورد علاقه شخصی ما آویزان کردن آنها از ریسمان به طول دیوار است. برای برجسته‌تر کردن دکور اتاق، با بستن چندین رشته ریسمان با گل‌های خشک به میله یا تکه‌ای از چوب، دیواری جذاب بسازید. شاید بتوانید چند چراغ رشته‌ای برای زیباتر شدن تزیین خود استفاده کنید.

کارت گل فشرده

با گل خشک‌هایی که به صورت فشرده درست کردید، کارت پستال و کارت تبریک‌های خاص درست کنید و برای تبریک تولد یا سایر مناسبت‌ها به عزیزانتان از آن‌ها استفاده کنید.

کارت پستال با گل خشک

مانیکور گل خشک

اگر به فکر مانیکور هستید، گلبرگ‌های گل خشک یا گل‌های پرکننده می‌توانند اکسسوری مناسبی برای ناخن‌های شما باشند. فقط آنها را به آرامی در مقداری رزین میخ فرو کنید و آنها را با چند لایه روکش در جای خود قفل کنید.

ساشه شاداب کننده لباس

اگر یک دسته گل رز قدیمی دارید که می‌خواهید از آن نهایت استفاده را ببرید، گلبرگ‌ها را خشک کرده و در کیف‌های توری کوچک قرار دهید و آن را در کشو جوراب یا فضای کمد خود قرار دهید تا لباس‌هایتان بوی تازه و گلگونی داشته باشند!

بمب حمام گل خشک

همه به یک روز آبگرم نیاز دارند! چه به دنبال تهیه هدایای خانگی برای دوستان خود باشید و چه می خواهید از گل‌های خشک شده خود برای هفته‌های آینده لذت ببرید، یک بمب حمام پر از گل‌های خشک روشی مجلل برای انجام این کار است.

مواد مورد نیاز

  • 1/2 فنجان اسید سیتریک
  • 1 فنجان جوش شیرین
  • 1/4 فنجان جو دوسر
  • 1/4 قاشق چایخوری اسانس اسطوخودوس
  • 1/8 قاشق چایخوری اسانس گل رز
  • گل خشک
  • ویچ هازل در یک بطری اسپری
  • قالب‌های بمب حمام

مراحل

ابتدا باید اسید سیتریک و جوش شیرین را در یک کاسه الک کنید. این کار باعث می‌شود که هیچ توده‌ای در مخلوط بمب حمام شما وجود نداشته باشد و با یک قوام و یکنواخت شروع کنید.
سپس اسانس‌ها را با آن مخلوط کنید. استفاده از دست‌ها ساده‌ترین راه برای توزیع یکنواخت اسانس و اطمینان از عدم تشکیل توده است. پس از مخلوط شدن، جو دوسر را بریزید و هم بزنید.
مرحله بعدی خیس کردن مخلوط است. فندق جادوگر را در مخلوط بمب حمام اسپری کنید و آن را مخلوط کنید. هربار کمی اسپری کنید و سپس مخلوط کنید تا یکدست شود و این کار را ادامه دهید تا مخلوط بمب حمام به اندازه ای مرطوب شود که قالب را نگه دارد. به سطح رطوبتی که در یک قلعه شنی می‌خواهید فکر کنید. اگر بیش از حد خیس شود، فقط به اطراف می‌چرخد. اگر خیلی خشک باشد به هم نمی‌چسبد.
بعد، شما به قالب‌های بمب حمام خود نیاز دارید. هر بار نیمی از قالب را پر م‌ کنید. مقداری از گل‌های خشک شده را برای تزیین در قسمت بیرونی بمب حمام کف یک نیمه بپاشید. مقداری مخلوط بمب حمام را روی گل‌های خشک بپاشید، سپس آن را با انگشت شست خود به داخل آن بزنید. روی آن گل‌های بیشتری بپاشید، سپس مخلوط بمب حمام بیشتری، سپس گل‌ها، سپس مخلوط بمب حمام را بپاشید تا نیمی از قالب بمب حمام پر شود.
نیمه دیگر قالب را فقط با مخلوط بمب حمام پر کنید. با احتیاط هر دو نیمه قالب را بردارید و آنها را محکم فشار دهید تا هر دو نیمه بمب حمام به هم فشرده شوند.
نیمی از قالب را بردارید و به آرامی بمب حمام را بیرون بکشید. قرار دادن چیزی نرم مانند یک حوله یا یک ملحفه تا شده در زیر یک پارچه چسبناک سطح خوبی برای برداشتن بمب‌های حمام است. این از خرد شدن آنها جلوگیری می‌کند.
اجازه دهید بمب‌های حمام به مدت 24-48 ساعت خشک شوند. پس از آن، آنها آماده استفاده خواهند بود! اگر نمی‌خواهید فوراً از آنها استفاده کنید، آنها را در یک ظرف دربسته نگه دارید تا رطوبت از آنها جلوگیری شود.

گل خشک و استفاده مجئدد از گل های قدیمی

فانوس گل فشرده

فانوس‌های گل فشرده راهی عالی برای تبدیل گل آرایی به یک دکوراسیون سرگرم کننده حیاط خلوت است که می‌تواند هر شب آخر تابستان، باربیکیو حیاط خلوت یا شیندیگ در فضای باز را روشن کند. درست کردن آن‌ها آسان است، اما واقعاً شیک به نظر می‌رسند، بنابراین مطمئن هستید که دوستانتان را با حیله‌گری جدیدتان تحت تأثیر قرار می‌دهید.

مواد مورد نیاز

  • گل و سبزه
  • کاغذ مومی
  • خط كش
  • موکت بر
  • تخته برش
  • اهن
  • میز اتو یا پارچه برای پرس

مراحل

پس از خشک شدن گل‌ها، چهار مستطیل 1/2×9 اینچی از کاغذ مومی اندازه بگیرید و برش دهید. اگر بخواهید می‌توانید اندازه‌ها را طوری تنظیم کنید که بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شوند، اما اگر این اندازه‌ها را دنبال کنید، یک فانوس مکعبی زیبا خواهید داشت.یکی از مستطیل‌های کاغذ مومی را که بریده اید را از وسط تا کنید. مقداری از گل های خشک شده خود را بین هر طرف کاغذ مومی قرار دهید.
اتو خود را در حالت متوسط قرار دهید و روی کاغذ مومی با گل خشک داخل آنها اتو کنید. اتو کردن آنها، هر دو طرف کاغذ مومی را به هم می‌چسباند.
دو پانل را در کنار هم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که طرفی که می‌خواهید در قسمت بیرونی فانوس نشان دهید رو به شما باشد. یک تکه نوار چسب را یک اینچ بلندتر از یکی از پانل‌های خود ببرید. نوار را روی جایی که پانل‌ها به هم می‌رسند بچسبانید و در جای خود فشار دهید.
پانل‌ها را برگردانید و نوار اضافی را روی قسمت داخلی فانوس فشار دهید. با تا زدن روی نوار یک چین ایجاد کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که هر چهار طرف را به هم بچسبانید.
یک شمع LED یا چراغ چای را در یک جا شیشه‌ای در فانوس‌ها قرار دهید، آنها را روشن کنید و لذت ببرید!

جمع‌بندی

در این مقاله از تیم شهرکادو شما را با نحوه استفاده از گل های قدیمی به صورت گل خشک آشنا نمودیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گل‌ها سایر مقالات ما از جمله معنی و نماد گل نرگس و مراقبت از گیاه اسطوخودوس را مطالعه نمایید. از این که تا انتها در کنار ما بودید، سپاسگزاریم.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها