گیاه بنجامین

علاقه‌مندان به گل و گیاه، هیچ وقت داشتن یک درختچه زیبا را از خود دریغ نمی‌کنند. گیاه بنجامین درختچه‌ای با برگ‌های ظریف است که خود را با تمام شرایط آپارتمانی وفق می‌دهد. اگر دقت کنید روحیه افراد داخل خانه‌ای که در آن گیاه وجود دارند، بسیار شاداب‌تر و پرانرژی‌تر از سایر افراد است. به طور کلی گیاهان سطح استرس را کاهش می‌دهند و همچنین هوای خوبی را در محیط خانه ایجاد می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانیم اغلب گیاهان آپارتمانی نیاز به مراقبت چندانی ندارند ولی قطعا همه‌ی گیاهان به توجه شما نیاز دارندشما در صورت تمایل می‌توانید گلدان این گیاه را از سایت شهرکادو سفارش دهید. همچنین شهرکادو گیاهان آپارتمانی مختلفی را برای شما قرار داده است تا با سفارش آن‌ها دکوراسیون منزل یا محل کار خود را چند برابر زیباتر کنید. پیشنهاد می‌کنیم که ما را تا انتهای این مطلب در وبلاگ شهرکادو همراهی کنید. 

معرفی گیاه بنجامین

قبل توضیح شرایط نگهداری درختچه بنجامین، می‌خواهیم که به طور خلاصه آن را معرفی کنیم. این درختچه‌ جزو خانواده موراسه محسوب می‌شود و به نام انگلیسی “ficus benjamina” معروف است. گیاه بنجامین به جنگل‌های استوایی آسیا، هندوستان و استرالیا تعلق دارد. برگ‌های نوک تیز، بیضی شکل و شاخه‌های ظریف و نازک، ظاهر خاصی به این گیاه داده‌اند. درست است که شاخه‌های این درختچه نازک و نحیف هستند، اما به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارند، می‌توانید آن‌ها را به دور هر میله یا طنابی که دوست دارید بپیچانید.

نکته جالب در مورد این گیاه رشد ارتفاع آن تا حداکثر 5 متر است. با توجه به شرایط نگهداری در آپارتمان، این گیاه قابلیت رشد 5 متر نخواهد داشت. در صورت نگهداری و مراقبت مناسب، گیاه بنجامین تا سال‌های زیادی همیشه سبز و با طراوت باقی می‌ماند. محققان ناسا در مورد گیاهان تصفیه کننده هوا، تحقیقات زیادی را انجام داده‌اند و طبق نتایج به دست آمده، بنجامین یکی از گیاهان مفید برای پاکسازی هوا محسوب می‌شود. در واقع این گیاه علاوه بر زیباسازی، با جذب کربن دی‌اکسید و مواد سمی دیگر، هوای پاکی را در محیط فراهم می‌کند. 

شرایط مراقبت از گیاه بنجامین

گیاه بنجامین

گیاه بنجامین علاوه بر ویژگی‌های مثبت، شرایط نگهداری آسانی هم دارد. به طور کلی می‌توان گفت که گیاهان آپارتمانی به مراقبت مداوم نیازی ندارد و نور بیشترین تاثیر را بر روی رشد آن‌ها می‌گذارد. در ادامه شرایط نگهداری این گیاه را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم و هر آن‌چه که برای مراقبت از آن نیاز است را مطرح می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید به راحتی و با کلیک بر روی عنوان همین بخش وارد سایت شهرکادو شوید و انواع گل و گیاهان را برای ارسال به ایران سفارش دهید.

1) نور

نور به عنوان یک عامل مهم برای رشد گیاهان آپارتمانی شناخته شده است. مسلما در این صورت کار ما هم راحت‌تر خواهد بود، زیرا اگر آب بیشتر از نور تاثیر می‌گذاشت، ما باید مداوم میزان آب گیاه را کنترل می‌کردیم و این کنترل دائمی برای افراد شاغل کمی سخت بود. پنجره‌های واقع در ضلع شرقی یا جنوبی بهترین نور را برای هر گیاهی فراهم می‌کند.

پس سعی کنید گلدان گیاه بنجامین خود را در راستای پنجره شرقی یا جنوبی قرار دهید. تابش نور کم به گیاه، عوارضی همچون ریزش برگ را به دنبال خواهد داشت و با تداوم این شرایط، گیاه از بین می‌رود. دقت کنید که هر نوری مناسب رشد گیاه نیست. گیاه بنجامین تنها با تابش نور غیر‌مستقیم به خوبی رشد می‌کند و در غیر این صورت نور مستقیم برگ‌های آن را می‌سوزاند.  

2) آبیاری

آب‌های تصفیه شده و بدون املاح تاثیر بسزایی بر روی شادابی گیاه شما می‌گذارند. به همین منظور برای آبیاری درختچه بنجامین، بهتر است که از آب جوشیده یا بدون املاح استفاده کنید. همچنین آب خیلی سرد یا گرم برای گیاه مضر است. پس با آبی ولرم بنجامین را آبیاری نمایید.

زمان مناسب آبیاری وقتی است که خاک گیاه خشک شده باشد. برای فهمیدن این موضوع باید به اندازه یک بند انگشت خود را داخل خاک فرو ببرید. اگر خاک رطوبتی نداشت، می‌توانید آن را آب دهید. گیاه در فصول گرم به آب بیشتری نیاز دارد. پس تعداد دفعات آبیاری در فصل‌های بهار و تابستان نسبت به دو فصل دیگر باید بیشتر باشد. 

3) دمای محیط 

اصولا چون این گیاهان برای آپارتمان‌ها مناسب هستند، دمای متعادل هم برای رشد آن‌ها بهتر خواهد بود. درختچه بنجامین در دمای 15 الی 25 درجه سانتی‌گراد از لحاظ رشد و شادابی بهترین عملکرد را ایفا می‌کند. گیاه نسبت به دمای پایین حساسیت زیادی نشان می‌دهد. سعی کنید گلدان گیاه در نزدیکی وسایل سرمایشی یا درز پنجره‌ها قرار نگیرد تا هوای سرد آن را پژمرده نکند. 

4) رطوبت

ارسال گل به ایران

این گیاه متعلق به جنگل‌های استوایی است. پس در این صورت رطوبت را دوست دارد. اگر رطوبت محیط نگهداری کم‌ باشد، برگ‌های گیاه می‌ریزند و علاوه بر آن ساقه‌ها خشک و شکننده می‌شوند. برای تامین میزان رطوبت مورد نیاز گیاه، می‌توانید یک ظرف آب در نزدیک گلدان آن قرار دهید تا با فرآیند تبخیر سطحی، رطوبت لازم برای درختچه فراهم شود.

بهترین روشی که برای تامین رطوبت وجود دارد، درست کردن جزیره برای گیاه است. در این روش زیر گلدانی گیاه را با آب و سنگ به طوری که با انتهای گلدان در تماس نباشد، پر کنید. علاوه بر این روش‌ها، با اسپری کردن آب بر روی برگ‌ها هفته‌ای دو مرتبه، گیاه مرطوب خواهدماند.

5) کود

بنجامین از آن دسته گیاهانی است که کوددهی مداوم احتیاج ندارد، اما برای رشد بهتر و تقویت گیاه در فصول رشد بهتر است که به آن کود دهید. کوددهی در فصل رشد به این شکل است که باید هر 3 هفته یک بار گیاه را با کود مخصوص بنجامین یا کود مخصوص گیاهان آپارتمانی تقویت نمایید. 

6) خاک 

خاک‌های سبکی که می‌توانند به راحتی آب اضافی را از منافذ خود عبور دهند، برای این گیاه انتخاب مناسبی هستند. پرلیت یا پوکه سبب می‌شوند که در عین تخلیه آب اضافی، رطوبت خاک حفظ گردد. از بهترین خاک‌ها برای رشد گیاه بنجامین، می‌توان به خاک کمپوست اشاره کرد. 

7) تعویض گلدان

شما با داشتن گیاه بنجامین از تعویض سالیه گلدان خلاص می‌شوید و دیگر نیازی نیست که هر سال گلدان گیاه خود را عوض شود. شما متناسب با رشد گیاه می‌توانید گلدان آن را در ماه‌های فروردین یا اردیبهشت تغییر دهید. زمانی تعویض گلدان برای گیاه بنجامین ضروری است که ریشه‌های آن از گلدان خارج شده باشند یا برگ‌های تازه خیلی ریز باشند. 

8) نحوه تمیز کردن برگ‌های گیاه بنجامین

تمام زیبایی هر گیاهی به برگ‌های آن وابسته است. علاوه بر آن، گیاه از طریق روزنه‌‌ی برگ‌ها تنفس می‌کند و در صورتی که برگ‌های گیاه پژمرده باشند، گیاه به مرور از بین خواهد رفت. اگر دقت کنید، بعد از گذر زمان بر روی برگ گیاهان گرد و غبار می‌نشیند.

این گرد و غبارها اجازه تنفس را از گیاه می‌گیرند. به همین علت واجب است که گاهی برگ‌های آن را به آرامی با یک دستمال مرطوب پاک کنید. توجه داشته باشید که استفاده از هرگونه براق‌کننده‌ی شیمیایی برای تمیزی برگ، کاملا گیاه را از بین می‌برد. تنها محلول عالی برای تمیزی برگ‌ها محلولی حاوی چند قطره شیر و مقدار زیادی آب است. 

گیاه بنجامین

جمع‌بندی

در این مطلب از وبلاگ شهرکادو تمام جزئیات لازم در مورد مراقبت از گیاه بنجامین را به شما توضیح دادیم و قبل از آن هم گیاه بنجامین را معرفی کردیم. تغییرات کوچیک در زیباسازی فضای خانه یا محل کار بر روی روحیه افراد تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد، خصوصا اگر این تغییرات کوچیک، قرار دادن چند گلدان گیاه باشد. رنگ سبز گیاهان روحیه مثبت و انرژی خوبی را به بقیه افراد القا می‌کند. همچنین با وجود آن‌ها هوای محیط کاملا تصفیه می‌شود.

سایت شهرکادو در جهت ارائه بهترین و کامل‌ترین خدمات، گلدان‌های گیاه بنجامین را با مناسبت‌ترین قیمت به کاربران خود عرضه می‌دارد. شما با اطمینان خاطر می‌توانید سفارش خود را در سایت معتبر شهرکادو ثبت نمایید تا در زمان مشخص، گیاه خود را صحیح و سالم درب منزل تحویل بگیرید. از همراهی شما تا انتهای مطلب سپاسگزاریم.  

آیا تا به حال تجربه نگهداری از گیاه بنجامین را داشته‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ شهرکادو به اشتراک بگذارید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها