احساساتی که گلها برمی‌انگیزند

گل‌ها و احساسات به‌طور غیرقابل‌انکاری درهم‌تنیده شده‌اند. همه ما این احساس شادی را پس از دریافت دسته گل می‌دانیم، اما آیا می‌دانستید که تأثیر آن با مطالعات تجربی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته‌است؟ با همه دلایلی که برای ارسال گل برای کسی وجود دارد، پاسخی جهانی برای این موضوع وجود دارد. حتی در مناسبت‌های کمتر شادی‌آور، گل‌ها ما را سرحال می‌کنند و خلق و خوی ما را بهبود می‌بخشند.

فراتر از زیبایی‌شناسی خلق‌وخو، گل‌ها تاریخچه عاطفی جذابی دارند که به قدیمی‌ترین فرهنگ‌ها برمی‌گردد. فلوریوگرافی یک زبان گل پیچیده است که در آن یک دسته گل می‌تواند حرف‌های زیادی بزند. برخی از عناصر فلوریوگرافی در فرهنگ معاصر مرتبط باقی می‌مانند، بنابراین دانش اندکی در مورد احساساتی که گلها برمی‌انگیزند، نشان‌دهنده توجه غیرمنتظره به جزئیات هنگام ارسال پیام شما با یک دسته گل است.

گل مگنولیا

نتایج تحقیق شگفت انگیز

این موضوع بسیار ملموس‌است که دریافت گل به ما احساس خوبی می‌دهد. اما حتی محققان نیز وقتی به داده‌ها نگاه کردند شگفت‌زده شدند. هر شرکت‌کننده در مطالعه با دریافت گل در مقایسه با هدایای مشابه، مانند شمع یا سبد هدیه، تغییر خلق و خوی مثبتی را نشان می‌دهند.

این مطالعه ده ماهه پاسخ‌هایی را به تحویل یک هدیه که توسط یک پیک به عنوان هدیه تشکر ارائه شده بود، ثبت کرد. در این مطالعه گیرندگان انتظار تحویل هدیه به آن‌ها را نداشتند، بنابراین نمی‌توانستند بدانند که منتظر گل باشند یا هدیه دیگری. پیک‌ها در واقع ناظران آموزش‌دیده بودند که هر پاسخ را ثبت می‌کردند.

در این مطالعه در مورد احساساتی که گلها برمی‌انگیزند لبخند روی صورت افراد اولین موردی بود که ثبت شد زیرا این حالت واقعی صورت است که روانشناسان آن را “تنها شاخص لذت واقعی” می‌نامند. بنابراین لبخند واقعی در آزمایشگاه احساسات بسیار مهم بود و این واقعیت که در این مورد 100٪ سازگار بود. برای محقق اصلی، این دلیلی بود بر چیزی که ما در طول این مدت می‌دانستیم: گل‌ها این قدرت را دارند که در واقع احساس خوبی به ما بدهند!

برای مطالعه مقاله «بهترین گیاهان کاشتنی که می‌توانید انتخاب کنید» کلیک کنید.

احساساتی که گلها برمی‌انگیزند؛ داستان عاشقانه

از خواستگاری تا تعهد، گل‌ها به عشق دامن می‌زنند. افراد گل‌هایی را که در چنین مناسب‌هایی دریافت می‌کنند را بیشتر و برجسته‌تر از سایر انواع دسته گل‌هایی که در زندگی دریافت می‌کنند دوست دارند و این گل‌ها تاثیرات عمیقی بر احساسات آن‌ها به جای می‌گذارند.

اگر به اثبات قدرت گل نیاز دارید، به مراسم عروسی یا تعهد بعدی که در آن شرکت خواهید کرد نگاه کنید. در حضور گل‌ها خلق و خوی همیشگی افراد با برقی عاشقانه همراه است و گرمای حسن نیت نسبت به کسانی که عاشق هستند، به وضوح احساس می‌شود.

برای ایجاد حس رمانتیک متناسب با گل‌ها، فقط دو چیز ساده را در نظر بگیرید: رنگ و اندازه. می‌دانید چه زمانی باید دسته گل ظریف و در عین حال مسحورکننده همراه خودتان باشید و چه زمانی باید جلوه دسته گل انتخابیتان را به‌حداکثربرسانید. رنگ‌های عاشقانه، سایه‌های پرشور قرمز، صورتی و بنفش هستند.

احساساتی که گلها برمی‌انگیزند؛ جشن

فرا رسیدن جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف زمان مناسبی است که بخواهیم احساساتی که گل‌ها به‌وجود می‌آورند را در افرا مختلف مشاهده کنیم. فرقی نمی‌کند قصد رفتن به مراسم عروسی، تولد و یا جشن پیروزی‌های شخصی را داشته باشی. مهم این است که با علم بر تاثیر عمیق گل‌ها بر احساسات افراد، نوع مناسب گل‌ها را برای آ‌ن‌ها انتخاب کنید تا لبخند را بر روی صورتشان ببینید.

اگر گل‌ها احساسات مثبتی را که داریم تقویت می‌کنند، منطقی‌است که موفقیت را با یک دسته گل پر جنب و جوش علامت‌گذاری کنیم. این یک روش اثبات شده و مؤثر برای مراقبت از خود است که احساسات مثبت شادی و اعتماد‌به‌نفس برانگیخته‌شده توسط گل‌ها و نقطه عطف موفقیت شخصی را درهم می‌آمیزد.

قدردانی

مطالعات در زمینه احساساتی که گل‌ها برمی‌انگیزند نشان‌داده‌است که تاثیر گل‌هدیه‌دادن به افراد در این مطالعه علمی 100 درصد بوده است. به نظر می‌رسد زندگی هر روز شلوغ‌تر می‌شود، و همه ما می‌دانیم که وقتی کسی نقش ما را در آن می‌بیند و قدردانی می‌کند، چقدر معنا دارد. چه در لحظه از آن آگاه باشیم یا نه، همه ما به نوعی به یکدیگر کمک می‌کنیم.

گل رز هدیه دادن

احساساتی که گلها برمی‌انگیزند؛ راحتی

در زندگی همه افراد اتفاقاتی مانند از دست دادن معشوق، مرگ عزیزان و اتفاقات این‌چنینی پیش می‌آید. فرستادن گل زمانی که فردی به‌شدت مجروح‌شده یا بیمار است، معمول است. اما در مورد زیان‌ها و ناامیدی‌ها کمتر به رسمیت شناخته‌شده چه می‌شود؟

هدیه گرفتن یا هدیه دادن یک دسته گل در زمانی که شما ناامیدی و ا شکستی را در زندگی تجربه می‌کنید، می‌تواند بسیار امیدبخش بوده و تاثیر عمیقی بر احساسات شما بگذارد. اثر احساس خوب گل‌های آرامش‌بخش را نمی‎توان دست کم گرفت و چیزی است که باید با عزیزان در هر سنی به اشتراک بگذارید.

فلوریوگرافی

نمادهای طبیعی بسیار زیادی در گل‌ها وجود دارد و جای تعجب نیست که زبان گلی که قدمت آن به قرن‌ها پیش می‌رود، وجود دارد. فلوریوگرافی که از لحاظ تاریخی به دوران ویکتوریا مرتبط بود، نمادگرایی گل را که یک رسم در سراسر جهان برای هزاران سال بود، به سطح ارتباط پنهانی و رسمی رساند. با یک دسته گل خوش ساخت، یک فرد می‌تواند احساساتی که گلها برمی‌انگیزند مانند عشق، راحتی، یا فداکاری، یا احساسات تیره‌تر مانند تحقیر، حسادت یا توهین را ابراز کند!

برای تزریق فلوریوگرافی قدیمی به دسته گل خود، می‌توانید گل‌های مروارید و یاس بنفش را برای یک فرد جوان در نظر بگیرید، زیرا آن‌ها نماد جوانی و معصومیت هستند، یا زینیا برای شخص خاص شما، زیرا به معنای دوستی ابدی هستند.

سخن آخر

احساساتی که گل‌‌ها برمی‌انگیزند، تاثیر عمیقی بر افراد دارد و چه خوب است حالا که به اهمیت این موضوع پی‌بردید، دسته گل مورد نظرتان برای عید نوروز را همین امروز از طریق شهرکادو برای عزیزانتان در داخل ایران ارسال کنید و تاثیر عمیق آن بر روابطتان را مشاهده کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها