بهترین گیاهان برای اتاق خواب

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در کنار گیاهان به افراد کمک می‌کند تا بهتر تمرکز کنند. گیاهان همچنین می‌توانند سطح انرژی مثبت را افزایش دهند، به افراد کمک کنند تا احساس آرامش و امنیت کنند، اثرات تسکین دهنده داشته باشند، احساس شفقت را افزایش دهند و انواع دیگر فواید سلامتی را ارائه دهند. پس با این وجود بهترین گیاهان برای اتاق خواب کدام‌اند؟ بستگی به این دارد که اتاق شما چقدر نور داشته باشد و چند وقت یکبار به یاد داشته باشید که گیاهان خود را آبیاری کنید. در اینجا چند پیشنهاد برای بهترین گیاهان برای اتاق خواب آورده شده است. برای هدیه دادن این گل‌ها از دسته بندی انواع گلدان و گیاهان آپارتمانی دیدن نمایید.

گلدان هدیه پتوس سفید شماره 18

گلدان هدیه زاموفیلیا شماره 11

گیاهانی که اتاق شما را زیبا می‌کنند

اگر دلیل اصلی شما برای خرید گیاهان برای اتاق خواب دلایل زیبایی شناختی است، در اینجا چند مورد از زیباترین گیاهان برای اتاق خواب و سایر فضاهای داخلی آورده شده است.

گلدان پایه دار پتوس شماره 25

درخت بونسای شمشاد ژاپنیکا

آنتوریوم رژ لب قرمز

یکی از بهترین گیاهان برای اتاق خواب آنتوریوم است. آنتوریوم رژ لب قرمز که به نام گل فلامینگو نیز شناخته می‌شود، برای افرادی که عاشق گیاهان با رنگ بیشتری نسبت به برگ‌های سبز ساده هستند، مناسب است. برگ‌های قرمز روشن به شکل قلب، رنگ‌های خارق‌العاده‌ای را به هر اتاق خواب می‌آورند و یا حتی شاید کمی عشق را به زندگی شما وارد کنند.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب؛ پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی با تمایل مشتاق خود به گسترش تاک‌های خود تا آنجا که ممکن است، می‌تواند با استفاده از حلقه‌ها، قلاب‌ها، پرده‌ها یا سایر مواد تثبیت‌کننده برای ایجاد اشکال خیره کننده، یک اثر هنری زنده در اتاق خواب شما ایجاد کند. بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک کمی خشک شود. می‌توانید به تعطیلات یک هفته‌ای بروید بدون اینکه کسی را برای آبیاری پیچک انگلیسی خود استخدام کنید.

فیلودندرون

فیلودندرون‌ها با صدها گونه گیاهی که بسیاری از آنها گیاهان آپارتمانی عالی می‌سازند، می‌توانند بهترین گیاهان برای اتاق خواب  شما باشد و اتاق خواب‌ها را با هر سبکی از دکوراسیون زیبا کنند. فیلودندرون‌ها در انواع وارینگ و غیرانگور وجود دارند، بنابراین بر اساس اینکه آیا می‌خواهید یک ساختار حمایتی برای کوهنوردی ایجاد کنید یا خیر، یکی را انتخاب کنید.

گیاه کائوچو

با داشتن برگ‌های تیره چشمگیر، گیاه لاستیک فوراً به هر اتاق خواب علاقه‌مند می‌شود و همچنین یکی از بهترین گیاهان برای نور کم است. برگ‌های پهن این گیاه آپارتمانی آلودگی‌های زیادی را جذب می‌کند و در عین حال جذابیت دارد. هنگام هرس یا کاشت مجدد گیاه لاستیکی حتماً از دستکش باغبانی استفاده کنید تا شیره چسبناک آن از انگشتان شما خارج نشود.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب؛ گیاه مونسترای

گاهی اوقات به دلیل سوراخ‌های مشخص در برگ‌های قلبی شکل آن به عنوان گیاه پنیر سوئیسی نیز نامیده می‌شود، مونسترا یک گیاه داخلی محبوب است که می‌تواند 1-2 فوت در سال رشد کند. در واقع، هر برگ می‌تواند تا 3 فوت رشد کند!

برای مطالعه مقاله «10ایده سورپرایز سالگرد ازدواج برای آن عاشقانه فوق العاده!» کلیک کنید.

گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

مطالعات نشان داده‌اند که (حداقل برخی) گیاهان به طور طبیعی می‌توانند آلاینده‌ها را از هوای داخل خانه فیلتر کرده و دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل کنند. در اینجا منتخبی از گیاهانی است که به احتمال زیاد به بهبود کیفیت هوای خانه شما کمک می‌کنند. از این جهت می‌تواند در لیست بهترین گیاهان برای اتاق خواب شما باشد.

گلدان هدیه لوکس بنجامین آمستل شماره 14

گلدان هدیه لوکس یوکا شماره 10

گلدان هدیه ارکیده بنفش طرح 3

سرخس دکمهای لیمویی

وقتی گیاهی می‌خواهید که بتواند در اتاق خواب شما اکسیژن تولید کند، به سرخس دکمه‌ای لیمویی که عمر طولانی دارد، فکر کنید. آیا می‌دانستید سرخس‌ها تا 100 سال عمر می‌کنند؟ اگرچه نمی‌توانیم تضمین کنیم که Ferning Love تا این اندازه دوام خواهد آورد، اما می‌تواند تا آخر عمر با نور غیر مستقیم خورشید، آبیاری هفتگی و کمی عشق همراه شما باشد.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب؛ لیلی صلح

سوسن صلح با گل‌های سفید چشمگیر و برگ‌های سبز براق، توانایی پاکسازی هوا از آلودگی‌ها و توانایی افزایش رطوبت در اتاق، یک گیاه ایده‌آل برای اتاق خواب است. نیلوفرهای آرامش پژمرده می‌شوند تا به شما اطلاع دهند که تشنه هستند، سپس بلافاصله پس از آبیاری به آب می‌افتند و نگهداری آنها نسبتاً کم است. نیلوفرهای صلح را از بچه‌ها و حیوانات خانگی دور نگه دارید، زیرا آنها سمی هستند.

آلوئه ورا

نه تنها یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است، بلکه گیاه آلوئه ورا در شب (نه فقط در روز) اکسیژن آزاد می‌کند و آب برگ‌ها را می‌توان به صورت موضعی برای درمان سوختگی‌ها و خراش‌ها استفاده کرد. همه این‌ها، و مراقبت از آن نیز آسان است. تا زمانی که اتاق خواب شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت می‌کند، آلوئه ورا فقط باید هر دو یا سه هفته یکبار آبیاری شود.

گیاه مار

برگ‌های چرمی و شمشیر مانند گیاه مار که به زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود، بهتر از سایر گیاهان آپارتمانی هوا را تصفیه می‌کند و به آب زیادی نیاز ندارد. در شرایط بهینه، گیاه مار می‌تواند برای چندین دهه زندگی کند و برای سال‌های آینده لذت ببرد و در عین حال سموم مضر را از هوا حذف کند. از این جهت می‌تواند در لیست بهترین گیاه اتاق خواب شما باشد.

گیاه عنکبوت

با وجود نام شبح آور، گیاهان عنکبوت بخار و بو را جذب می‌کنند، که ممکن است به شما کمک کند بهتر بخوابید. گیاهان عنکبوتی که ابتدا در دهه 1970 محبوب شدند، اکنون در حال بازگشت هستند، تا حدی به دلیل “گیاهان” شایان ستایشی است که از گیاه مادر رشد می‌کنند و می‌توان آنها را برش داد و برای هدیه مجدداً گلدان کرد یا بنابراین گیاهان بیشتری در اطراف خانه خود دارید.

گیاهانی برای تقویت خلق و خو و خلاقیت شما

آیا در اتاق خواب خود محتوا تولید می‌کنید، تمرکز می‎کنید یا از خانه کار می‌کنید؟ یکی از این گیاهان را امتحان کنید تا خلاقیت خود را افزایش داده و خلق و خوی خود را تقویت کنید.

بونسای کاج کونیکا

گلدان بنجامین ابلق شماره 5

پالم پالم

اتاق خواب خود را تاریک می‌کنید تا نوری در آن وجود نداشته باشد؟ نخل سالن استوایی را به خانه بیاورید که حتی در نور کم نیز رشد می‌کند و احتمال مرگ در اثر آبیاری بیش از حد از زیرآبی بیشتر است. نگه داشتن کف دست خود در نزدیکی یک حمام بخاردار یا یک مرطوب‌کننده در حال اجرا می‌تواند به جلوگیری از برخی آفات مانند کنه‌های عنکبوتی کمک کند. از این جهت می‌تواند در لیست بهترین گیاهان برای اتاق خواب شما باشد.

گیاه ذرت

در حالی که اکثر درختان واقعی نمی‌توانند برای همیشه در داخل خانه زندگی کنند، گیاه ذرت ظاهر یک درخت را بدون ارتفاع غیرقابل کنترل ایجاد می‌کند. گیاهان ذرت که گاهی «نخل دروغین» نامیده می‌شوند، به آرامی رشد می‌کنند و زمانی که در ظروف رشد می‌کنند به 4 تا 6 فوت می‌رسند. علیرغم نام خوشبو کننده آن، گیاه ذرت سمی است و باید از کودکان کنجکاو و حیوانات خانگی که ممکن است تصمیم به خوردن آن بگیرند دور نگه داشته شود.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب؛ پوتوس طلایی

وقتی نوبت به گیاهانی می‌رسد که به آفتاب زیادی نیاز ندارند، نمی‌توانید روی پوتوس طلایی غلبه کنید. با ساقه‌های تاک که می‌تواند تا چندین فوت طول و برگ‌های براق قلبی شکل رشد کند، پوتوس طلایی به قدری در داخل خانه مقاوم است و گیاهی کم نگهداری است که به آن «گیاه اتاقک» می‌گویند. ترجیح می‌دهند بین دو آبیاری کمی خشک شود، این سبزی برای افرادی که اغلب فراموش می‌کنند گیاهان خود را آبیاری کنند، مناسب است.

نخل آرکا

اگر فضا دارید (این گیاه سرپوشیده می تواند تا 7 فوت رشد کند)، نخل استوایی آرکا مطمئناً در طول سال لبخند بر لبان شما می‌آورد. این زیبایی که به دلیل توانایی خود در حذف دی اکسید کربن از هوا شناخته شده است، به رطوبت نور ثابت بدون خیس شدن نیاز دارد.

اسطوخودوس

در حالی که لزوماً کشت اسطوخودوس در داخل خانه آسان نیست، اما قطعا ارزش تلاش را دارد. اسطوخودوس فواید مختلفی دارد، از جمله این امکان وجود دارد که به شما کمک کند سریعتر بخوابید و آن را به بهترین گیاهان برای اتاق خواب شما تبدیل می‌کند. با این حال، نور طبیعی ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد، بنابراین ممکن است لازم باشد روی برخی از چراغ‌های رشد سرمایه گذاری کنید.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب؛ چگونه اتاق خواب خود را با گیاهان تزئین کنیم

اکنون که بهترين گياه براي اتاق خواب را برای اشتراک در اتاق خواب خود انتخاب کرده‌اید، باید آنها را کجا قرار دهید؟ در اینجا برخی از ایده‌های مورد علاقه‌ما در مورد نحوه تزئین اتاق خواب با گیاهان آورده شده است.

  • آنها را در گوشه‌ای از اتاق خود که استفاده نشده است، قرار دهید.
  • قفسه‌های شناور در اطراف اتاق برای نگهداری گیاهان قرار دهید.
  • یکی را روی میز کنار تخت خود قرار دهید.
  • از تخته سر خود به عنوان قفسه گیاهان استفاده کنید.
  • یک دیوار برجسته از فضای سبز ایجاد کنید.
  • گیاهان دنباله‌دار را از سقف خود آویزان کنید.

گلدان هدیه لوکس فیلندرون مشکی شماره 1

گلدان هدیه لوکس زاموفیلیا شماره 23

برای عزیزانتان گیاهان آپارتمانی بخرید

با توجه به آنچه که درباره گل و گیاهان آپارتمانی برای شما در این مقاله بیان شد می‌توانید انواع گل و گیاهان آپارتمانی مورد نظر خود را از طریق مجموعه شهرکادو برای عزیزانتان در تمامی شهرهای ایران ارسال کنید. علاوه بر آن می‌توانید برای عزیزانتان در خارج از ایران، در هر کشور و شهری که زندگی می‌کنند، بهترین گیاهان برای اتاق خواب را ارسال کنید. ارسال گل به ایران و ارسال گل به خارج از کشور برای عزیزانتان به شهر کادو بسپارید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها