روز ولنتاین

روز ولنتاین در قرن بیست و یکم آداب و رسوم و نمادهای سنتی مانند قلب، آب نبات و گل‌های روز ولنتاین، شام‌های عاشقانه و تاریخ‌های به یاد ماندنی را تداعی می‌کند. اما تاریخچه روز ولنتاین مسیری تاریک و خشونت‌آمیز را به سمت عاشقانه رابطه امروزی نشان می‌دهد. تمرکز در طول تاریخ بر عشق رمانتیک است، خواه نجات آن، تشویق آن یا جشن گرفتن آن. خوشبختانه امروز، ما می‌توانیم در سراسر جهان  ولنتاین را جشن بگیریم و این کار را انجام می‌دهیم. اما همیشه ایده خوبی است که نگاهی بیندازیم که چگونه به اینجا رسیدیم.

روز ولنتاین

تاریخچه روز ولنتاین

ریشه‌های تاریک

حداقل سه شهید به نام‌های ولنتاین یا والنتینوس توسط کلیسای کاتولیک به رسمیت شناخته شده است. هر یک از داستان‌های آن‌ها را می‌توان با تعطیلاتی که اکنون جشن می‌گیریم گره خورده است.

رایج‌ترین افسانه مربوط به روز ولنتاین حول محور یک کشیش قرن سوم است. امپراتور روم کلودیوس دوم به این نتیجه رسید که مردان مجرد نسبت به مردانی که با خانواده ازدواج کرده بودند سربازان بهتری هستند. بنابراین برای اطمینان از قدرت نظامی، امپراطور ازدواج را غیرقانونی اعلام کرد! کشیش، ولنتاین، با سرپیچی از قانون، به برگزاری مراسم عروسی ادامه داد. در نهایت او کشف، زندانی و اعدام شد.

برخی اصرار دارند که این روز به نام دیگری به نام قدیس ولنتاین ترنی نامگذاری شده است، اسقفی که او نیز توسط کلودیوس دوم سر بریده شد. داستان‌های دیگر به ولنتاینی مقدس اشاره می‌کنند که به مسیحیان کمک کرد تا از زندان‌های روم فرار کنند و در آنجا شکنجه شدند. حداقل در یک حساب، این ولنتاین بود که اولین «تبریک ولنتاین» را از زندان فرستاد. گفته می‌شود که این مکاتبات نامه‌ای عاشقانه به دختری بوده است، احتمالاً دختر زندانبان، که با او ملاقات کرده است. سندهایی وجود دارد که این دو را به عنوان یک شخص شناسایی می‌کند و آن‌ها را به وضوح از هم جدا می‌کند. در هر صورت، به نظر می‌رسد نام ولنتاین غرق در عشق و مرگ است.

یک ارتباط بت پرستان

در حالی که این داستان‌ها 14 فوریه را به سالگرد مرگ قدیس مرتبط می‌کنند، برخی معتقدند این تاریخ توسط کلیسای کاتولیک برای مصادف شدن با جشن بت پرستی لوپرکالیا در تلاش برای مسیحی کردن این تعطیلات انتخاب شده است. جشن باروری در 15 فوریه برگزار می‌شود و مردان شهر یک بز را برای باروری و یک سگ را برای تطهیر قربانی می‌کنند، پوست‌ها را در خون فرو می‌برند و زنان مجرد و مزارع را با آنها سیلی می‌زنند. این به معنای باروری بود. بعداً در روز، نام تمام زنان مجرد را در یک کوزه می‌گذاشتند و هر مرد نامی را انتخاب می‌کرد. آنها برای جشنواره و گاهی برای مادام العمر جفت می‌شدند.

روز ولنتاین

لوپرکالیا در پایان قرن پنجم غیرمسیحی و غیرقانونی تلقی شد. در حالی که تعطیلات بت پرستی از تقویم خارج شد، پاپ گوستاووس 14 فوریه را روز سنت ولنتاین اعلام کرد.

عشق درباری

در حالی که این داستان‌ها به ریشه‌های احتمالی تعطیلات اشاره می‌کنند، موضوعی که از آن‌ها شکل گرفت براساس برخی ویژگی‌های مشترک سنت ولنتاین است: آنها قهرمانانه، عاشقانه و دلسوز هستند. بنابراین تعطیلات به سنت عشق رمانتیک ادامه یافت. این ما را به قرن چهاردهم می برد، با نویسندگانی مانند جفری چاسر (از شهرت داستان های کانتربری) و تمرین عشق درباری (مفهوم ادبی قرون وسطایی از عشق که بر اشرافیت و جوانمردی تاکید می‌کرد.) در قرن هجدهم، تعطیلات به یک جشن تبدیل شد. جایی که عاشقان برای یکدیگر گل و شیرینی و کارت تبریک می‌فرستادند.

تاریخچه کوپید

ذکر کوپید تصاویری از کروبی را تداعی می‌کند که تیر و کمان را در دست گرفته است. اما کوپید اصلی یک شخصیت اسطوره‌ای بود که با نام‌های اروس، اروس یا کوپید نیز شناخته می‌شد که از تیرهای خود برای آزار دادن احساسات انسان‌ها و خدایان استفاده می‌کرد. تیرهای طلایی عشق را برانگیخت و تیرهای سربی بیزاری را برانگیخت. اروس به عنوان خوش تیپ و جذاب به تصویر کشیده شده است. به نظر می‌رسد تغییر نهایی به تصویر کشیدن کوپید به عنوان یک کروبی از ارتباط کروبی ها با بهشت و پاکی نشات می گیرد.

تاریخچه گل‌های روز ولنتاین

تاریخچه گل‌های روز ولنتاین ممکن است اخیراً بیشتر از خود تعطیلات توسعه یافته باشد. در قرن هجدهم، که توسط چارلز دوم سوئدی معرفی شد، رسم ارسال دسته گل برای انتقال پیام‌های غیرکلامی رایج‌تر شد. هر گل معنای خاصی به آن متصل شده بود، و این امکان را فراهم می‌کرد که یک مکالمه کامل فقط با استفاده از گل انجام شود. این شکل از ارتباط فلوریوگرافی یا ارتباط رمزی از طریق چیدمان گل‌ها نامیده می‌شود.

گل رز قرمز یعنی چه چیز دیگری؟ – عاشقانه، و بنابراین رایج ترین گل در روز ولنتاین است. گل رز صورتی به معنای سپاسگزاری و قدردانی بود، در حالی که سفید به معنای معصومیت و پاکی بود. میخک، یکی دیگر از انتخاب های محبوب روز ولنتاین، به معنای قلب دردناک و تحسین بود.

در دوران ویکتوریا، فلوریوگرافی برای بیان پیام‌هایی که آداب ویکتوریایی آن را غیرقابل قبول می‌دانست که آشکارا به اشتراک گذاشته شود، رایج شد. زبان گل بسیار بیشتر از معنای مفرد بود که به گل داده می شد، ترکیب، ارائه و دریافت گل نیز بود. اولین فرهنگ لغت گل در سال 1819 در پاریس نوشته شد و پس از آن یک کتاب کامل توسط خانم Corruthers of Inverness نوشته شد که به سرعت راهنمای معانی پشت گل در سراسر انگلستان و ایالات متحده شد.

عصر ویکتوریا درهای صنعت گل را از دو طریق باز کرد: اول اینکه صنعت گل را رایج کرد

ارسال و دریافت دسته گل و دوم اینکه طرح گل را وارد فرهنگ عمومی کرد. در کنار معرفی فلوریوگرافی، چیدمان دسته گل های سنتی آن گونه که ما می شناسیم، آمد. به یک دسته گل دماغی یا یک دسته گل عروسکی فکر کنید.

بنابراین به نظر می رسد که ما گل های روز ولنتاین را به عنوان بخشی از یک سنت دیرینه عشق و تحسین می فرستیم. در حالی که ممکن است پیام‌های مخفیانه را در دسته‌های گل ارسال نکنیم، «نامه‌های عاشقانه» گل‌دار در میان زوج‌های راه دور محبوب هستند، و ما قطعاً به مواردی مانند رنگ، انتخاب شکوفه و ظاهر توجه می‌کنیم.

روز ولنتاین

روز ولنتاین در سراسر جهان

جای تعجب نیست که روزه سنت ولنتاین به محبوب‌ترین قدیس در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس تبدیل شد و بسیاری از کشورها روز ولنتاین را مانند ما جشن می‌گیرند. در مکزیک و کانادا، 14 فوریه روزی است که می‌توانید عشق خود را به یک فرد خاص نشان دهید و آداب و رسوم آنها نیز شبیه به ماست. اما برخی از کشورها هستند که چرخش منحصر به فرد در روز دارند.

ژاپن

در ژاپن، این زنان هستند که عاشقانه را انجام می‌دهند. در 14 فوریه زنان به مردان شکلات و هدیه می‌دهند. مردان نمی‌توانند هدایا را تا 14 مارس پس دهند، روزی که روز سفید نامیده می‌شود، زمانی که نوبت مردان برای خرید هدایای زنان است – هدایای سفید و شکلات سفید.

کره جنوبی

سنت هدیه دادن در کره جنوبی مانند ژاپن است، زنان در ماه فوریه و مردان در ماه مارس هدیه می‌دهند. اما آن‌ها در اینجا متوقف نمی‌شوند. مردم کره جنوبی عشق خود را دوست دارند و اغلب جشن می‌گیرند. روز عشق در فوریه، روز گل سرخ در ماه می، روز بوسه در ژوئن، روز آغوش در دسامبر است. در حالی که مردان در روز سفید هدیه می‌خرند، روز سیاه نیز وجود دارد، زمانی که افراد مجرد با هم نودل می‌خورند تا مجرد بودن را جشن بگیرند!

فیلیپین

فیلیپین ممکن است عاشقانه‌ترین روز ولنتاین را داشته باشد. فیلیپینی‌ها عاشق جشن گرفتن مناسبت‌های خاص هستند و روز ولنتاین بخشی از فرهنگ محسوب می‌شود. بسیاری از زوج‌های جوان در روز ولنتاین در یک جشن عروسی عمومی با حمایت دولت ازدواج می‌کنند. جشن‌های موضوعی و غذای مضمون و سایر فروشندگان در خیابان‌ها و مبادلات شادی هدایایی وجود دارد. کلمه “عشق” حتی در قانون اساسی آنها وجود دارد!

غنا

در غنا، همه چیز در مورد شکلات است! آنها روز ملی شکلات را در 14 فوریه جشن می‌گیرند و علاوه بر لباس‌های قرمز و تزئینات، هدایا و گل‌ها، تمرکز واقعی روی هدایای شکلات است. آن‌ها دومین تولیدکننده بزرگ شکلات در جهان هستند، بنابراین می‌توان گفت که آنها به همه ما شکلات هدیه می‌دهند!

روز ولنتاین

روز ولنتاین با اعداد

روز ولنتاین یک تعطیلات بزرگ برای خرید است، به طوری که میانگین هزینه آمریکایی‌ها در حدود 165 دلار است. 41 درصد از خریداران هدایای روز ولنتاین را به صورت آنلاین خریداری کردند.

  • 54 درصد به افراد مهمی هدیه دادند
  • 27 درصد به حیوانات خانگی هدیه دادند
  • 17 درصد به خانواده هدیه دادند
  • 7 درصد به دوستان هدیه دادند
  • 6 درصد به همکلاسی‌ها هدیه دادند

در مورد دلارهایی که برای هدیه دادن روز ولنتاین خرج می‌شود، اعداد به شرح زیر است:

  • 8 میلیارد دلار برای جواهرات
  • 3 میلیارد دلار برای گل
  • 2 میلیارد دلار کارت هدیه
  • 3 میلیارد دلار در کارت های تبریک
  • 58 میلیون پوند شکلات!

در این روز ولنتاین تاریخ خود را بسازید

با وجود تاریخ پردردسر، روز ولنتاین همیشه در سرتاسر جهان در این روز صحبت‌ها درباره عشق بوده است. اگر وجود فاصله فیزیکی میان شما و عزیزانتان مانع آن شده که بتوانید برای عشقتان در داخل ایران گل و هدیه ارسال کنید، شهرکادو این کار را برای شما آسان کرده است. تنها کافی است به سایت شهرکادو مراجعه کرده و از بین گزینه‌های موجود هدیه دلخواهتان را انتخاب کنید.

برای مشاهده هدایای مرتبط با روز ولنتاین اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها