دسته گل رز

گل رز همیشه مورد علاقه طرفداران برای سالگردها، تولدها، روز ولنتاین و تقریباً هر مناسبت دیگری بوده است، و فهمیدن دلیل آن آسان است. این گل‌ها دقیقا همان چیزی هستند که ما می‌توانیم به عنوان یک هدیه زیبا و منحصر به فرد که اتفاقا رمانتیک هم باشد، به عزیزانمان هدیه بدهیم. دسته گل رز عطر دلپذیری دارد و هزاران گونه و هیبرید دارد که هر رنگ معنای متفاوتی در دسترس شما قرار می‌گیرند. گل رز در عین حال که به تنهایی زیبایی منحصر به فردی دارد، در ترکیب با گل‌های دیگر نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

گل‌های مناسب برای دسته گل رز منحصر به فرد

پینکوشن

این شکوفه‌های کرکی ممکن است دقیقاً آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید با آن‌ها یک دسته گل رز دوست داشتنی را تکمیل کنید، اما در واقع اینطور است! گل بالشتک یا اسکبیوزا، نام خود را از نحوه شکوفه دادن گلبرگ‌های کوچک آن مانند بالشتک گرفته است. این گل‌ها در کنار گل رز، ظاهری متعادل‌تر به دسته گل رز شما می‌دهند و با رنگ‌های مختلف اسطوخودوس، صورتی و سفید، رنگ‌های بیشتری به آن اضافه می‌کنند.

دسته گل طلایی

سولومیو

گل‌های سولومیو ممکن است برای بسیاری از شما ناآشنا باشد، اما به طرز شگفت‌انگیزی با گل‌های رز رنگ روشن جفت می‌شوند. به جای غلبه بر دسته‌ای از رزهای پاستلی، سولومیوها با لطافت بیشتر به زیبایی ظاهری کلی دسته گل رز کمک می‌کنند.

کالاس

کالاس همیشه محبوب‌ترین گل برای قرار گرفتن در هر دسته گلی است. اما چه کسی می‌دانست که این گل‌ها با گل رز نیز به این خوبی به چشم می‌آیند؟ آنها نه تنها شکل منحصر به فردی دارند که آنها را از سایر اعضای خانواده زنبق متمایز می‌کند، بلکه در رنگ‌های شگفت‌انگیز فراوانی نیز وجود دارد که هر چیدمان درجه یک را همراهی می‌کند! دسته گل رز از شکوفه‌های ترکیبی شامل گل رز و کالاس مطمئناً هر کسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اسنپدراگون

آیا می‌خواهید یک دسته گل رز به یکی از عزیزان خود هدیه دهید، اما قصد دارید گل‌های دیگری را نیز به آن اضافه کنید؟ اسنپدراگون‌ها به هر چیدمان کمی ارتفاع و رنگ مورد نیاز را می‌دهند. اگر می‌دانید که فرد هدیه گیرنده کاملاً عاشق چیزی است که قرار است به او هدیه بدهید، ترکیبی رنگارنگ از گل رز و اسنپدراگون به او هدیه دهید!

گل داودی

گل داودی معمولاً گزینه در دسترسی برای قرار گرفتن در دسته گل رز شما است. گل‌های داودی یک انتخاب محبوب هستند. این شکوفه‌های گرد کاملاً با گل رز جفت می‌شوند. قرار دادن تعدادی از گل‌های داوودی در ترکیب با یک دسته گل رز واقعاً می‌تواند کل آرایش را با انواع ترکیبات رنگارنگ زنده کند.

دسته گل امید-50 تا 150 شاخه گل رز

گیاهان همراه برای گل رز برای باغ

هنگام انتخاب گیاهان همراه برای گل رز، به یاد داشته باشید که گزینه‌هایی را انتخاب کنید که در شرایط مشابه بوته‌های رز شما رشد کنند. علاوه‌برآن به خوبی در منطقه سختی USDA شما رشد می‌کنند و آنقدر تهاجمی نیستند که گل رز شما را خفه کنند. همچنین گیاهانی را انتخاب کنید که:

  • با گل رز خوب به نظر برسند
  • بتواند به رشد گل رز شما کمک کنند
  • با گل‌های رز شما رقابت نمی‌کنند
  • با آفات مبارزه می‌کنند یا حشرات مفید را جذب می‌کنند

با در نظر گرفتن همه این موارد، در اینجا برخی از گیاهان که در ترکیب با گل رز جذاب به نظر می‌رسند، آورده شده‌است.

دسته گل دریا-10 تا 50 شاخه گل رز

پیاز زینتی (آلیوم)

پیازچه و سایر پیازهای زینتی (از اعضای خانواده آلیوم) گیاهان همراه گل رز عالی هستند. آنها رایحه‌ای قوی دارند که به دور نگه داشتن شته‌ها و سایر آفات از گل رز شما کمک می‌کند. برخی افراد ادعا می‌کنند که آلیوم‌ها می‌توانند از ایجاد لکه‌های سیاه روی دسته گل رز در باغچه نیز جلوگیری کنند. آلیوم‌ها آفتاب کامل را ترجیح می‌دهند، ولی نیازی به آبیاری مکرر ندارند و تا زمانی که خاک به خوبی زهکشی می‌کند، نسبت به خاک حساس نیستند. پیازهای زینتی در مناطق با PH4-10 به خوبی رشد می‌کنند و برخی از انواع آن در اواسط بهار شکوفا می‌شوند و در حالی که گل‌های رز شما تازه شروع به رشد کرده‌اند به باغچه شما رنگ می‌دهند.

مریم گلی  (Salvia)

چه مریم گلی روسی، چه مریم گلی ایرانی یا انواع دیگری از مریم گلی را انتخاب کنید، برگ‌های بنفش سیخ‌دار گل‌های فنجانی، رزهای در حال رشد شما را به زیبایی برجسته می‌کنند. مریم گلی مقاوم به خشکی در آب و هوای خشک به خوبی رشد می‌کند و همچنین زنبورها، پروانه‌ها و مرغ مگس خوار را جذب می‌کند و در عین حال شته‌ها، سوسک‌ها و سایر آفات را دفع می‌کند. مریم گلی که به نور مستقیم خورشید و خاک با زهکشی خوب نیاز دارد، به عنوان یک گیاه مرزی، پس زمینه دسته گل رز در باغچه یا به عنوان پرکننده بین گیاهان رز به خوبی عمل می‌کند.

گل همیشه بهار  (Tagetes)

گل همیشه بهار برخی از بهترین همراهان گل رز هستند که می‌توانید درخواست کنید. چرا؟ آن‌ها نه تنها به باغ رز علاقه بصری می‌بخشند و نیازهای مشابهی با گل رز دارند، بلکه از کرم شاخ، مگس سفید، نماتد، خرگوش و سایر آفات نیز جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، گل همیشه بهار رشد گل رز را با عمل کردن مانند مالچ تقویت می‌کند و می‌تواند تقریباً در هر آب و هوایی از مناطق 2 تا 11 USDA رشد کند.

دسته گل رز دلبر

اسطوخودوس (اسطوخودوس)

تصور ترکیب رایحه‌ای شیرین‌تر از اسطوخودوس و گل رز دشوار است، اینطور نیست؟ این یک ترکیب بصری خیره کننده نیز است، با گلدسته‌های بنفش کوتاه اسطوخودوس که در برابر شکوفه‌های کامل و گرد گل رز چشمگیر به نظر می‌رسند. سعی کنید اسطوخودوس کم رنگ را با گل رز پاستلی یا قرمز تیره ست کنید.

اسطوخودوس با ترجیح آفتاب کامل و آب و هوای گرمتر مناطق با PH 5-9، زنبورها را جذب می‌کند و در عین حال خرگوش و گوزن را دفع می‌کند.

نفس نوزاد  (Gypsophila)

نفس کودک که معمولا در کنار گل رز در دسته گل رز یافت می‌شود، یک گیاه همراه فوق‌العاده برای شکوفه‌های رز مجلل در باغ است. ابرهای گل‌های صورتی و سفید ملایم آن در برابر رزهای قرمز تیره یا نارنجی بسیار دیدنی به نظر می‌رسند. تنفس این گیاه مقاوم به خشکی به آب و هوای خشک در مناطق با PH 3-9 کمک می‌کند و نیاز به آفتاب فراوان بدون آب زیاد دارد.

دستکش روباهی  (Digitalis)

دستکش‌های روباهی با گل‌های لوله‌ای شکل که در اواخر تابستان شکوفا می‌شوند و در رنگ‌های مختلف برای تکمیل هر گل رز در دسترس هستند، یکی از بهترین گیاهان همراه برای دسته گل رز در باغچه است. دستکش‌های روباه که در مناطق با PH 5-9 شکوفا می‌شوند، در آب و هوای گرم‌تر به سایه نیاز دارند اما در مناطق خنک‌تر، آفتاب کامل را ترجیح می‌دهند. دستکش‌های روباهی با ساقه‌های بلند خود حاشیه‌های جالب و پس‌زمینه‌های بلندی را در برابر دسته گل رز در باغچه ایجاد می‌کنند.

شمعدانی

با گل‌های صورتی، سفید یا آبی، شمعدانی‌ها زمانی که در نزدیکی گل رز کاشته می‌شوند، وظیفه‌ای دوچندان دارند. این گل‌ها نه تنها از نظر بصری مکمل یکدیگر هستند، بلکه شمعدانی‌ها مانند مالچ زنده عمل می‌کنند و از ریشه‌های گل رز محافظت می‌کنند. سوسک‌های ژاپنی و برخی آفات دیگر شمعدانی را دوست ندارند، بنابراین این گیاهان می‌توانند مانند محافظ عمل کنند تا حشرات را از گل رز شما دور نگه دارند.

پانسی (ویولا)

برای گل‌هایی که در اوایل بهار و دوباره در پاییز شکوفا می‌شوند، پانسی‌ها را به عنوان گیاهان همراه گل رز انتخاب کنید. از آنجایی که پانسی‌ها در گرمای تابستان، زمانی که گل‌های رز در اوج هستند، کند می‌شوند، پانسی‌ها از گل‌های رز در دوران شکوفایی خود کم نمی‌کنند و در عوض قبل و بعد از شکوفه دادن گل رز به باغچه رنگ می‌دهند.

دسته گل رز زرد – تهران و کرج

جعفری (Petroselinum crispum)

ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد که یک گیاه را با گل رز خود جفت کنید، اما به شما توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را بخوانید. جعفری ممکن است عطر گل رز شما را تقویت کند و همچنین از سوسک‌های رز، شته‌ها و سایر حشرات ناخواسته جلوگیری می‌کند و این گیاه را به گیاه همراه ایده‌‌آل برای بوته رز تبدیل می‌کند. جعفری خاک دائماً مرطوب و با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد، اما از نظر رطوبت حساس نیست و در مناطق با PH 2-11 رشد می‌کند. به عنوان یک امتیاز اضافی، همیشه می‌توانید کمی جعفری برای چاشنی شام خود در حالی که در حال لذت بردن از گل‌های رز خود هستید انتخاب کنید

دسته گل رز هدیه بدهید

حال که با تمام گل‌ها و گیاهانی که می‌توانند در دسته گل رز شما و یا در باغچه در کنار گل‌های رز شما قرار بگیرند آشنا شده‌اید زمان آن رسیده که دسته گل خود را به دیگران هدیه بدهید. شهرکادو واسطه‌ای امن بین شما در خارج از کشور و عزیزانتان در داخل ایران است که می‌توانید از طریق آن به راحتی برای عزیزانتان در داخل ایران گل و هدیه مورد نظرتان را ارسال کنید.

 

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها