ارسال گل به ایران

تمام مردم دنیا هنگام خرید یک هدیه، اول از همه یک دسته گل رز زیبا را برای فرد مقابل در نظر می‌گیرند. گل رز یکی از گل‌های بسیار محبوب در سراسر جهان است. طبق تحقیقات گیاه‌شناسان، نام رز برای 300 گونه گیاه یا حتی بیشتر از آن استفاده می‌شود. حال جالب است بدانید که انواع گل رز، خود به هزاران نوع تقسیم می‌شوند. ما در این مطلب شما را برای ارسال گل به ایران از طریق فروشگاه اینترنتی شهرکادو به صورت کامل و مفصل راهنمایی می‌کنیم.

گل‌های رز پرطرفدار به عنوان هدیه

به طور تقریبی می‌توان گفت که در هر قاره گونه‌ای بومی از گل رز رشد می‌کند؛ اما امروزه بیشتر گل‌ رزهای موجود در جهان دورگه محسوب می‌شوند. چندین هزار نوع گل رز برای معرفی به شما وجود دارد و ما در این مقاله جالب از وبلاگ شهرکادو سعی کردیم تا طبق معیار انجمن تقسیم‌بندی رز آمریکا، به بهترین موارد آن‌ها اشاره کنیم. پس با ما تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشیدتا با انواع آن‌ها بیشتر آشنا شوید. در نهایت نیز شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگر کاربران وبلاگ شهرکادو یادداشت نمایید.

1) رز پولیانتا (Polyantha Roses)

ارسال گل به ایران

یکی از انواع گل رز، رز پولیانتا است. این نوع از گل رز ظاهری ظریف و زیبا دارد که بیشتر برای تزیین در لبه‌های حیاط و پنجره و نرده کاشته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های ظاهری جذاب رز پولیانتا، روییدن شکوفه‌های ریز بر روی شاخه‌های باریک و نازک آن است. این گل رز شباهت زیادی به گل فلوریبوندا دارد ولی ظاهر کوچک گل پولیانتا، آن را از این دسته متمایز می‌کند.

انسان برای تقویت روحیه خود نیاز دارد تا در محیطی زیبا زندگی و یا کار کند ولی برخی از افراد برای این کار نمی‌توانند هزینه زیادی را صرف کنند. باید به شما بگویم که این نوع از گل رز علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، هزینه چندانی هم ندارد. گل زیبای پولیانتا به صورت بوته‌ای بزرگ است که حدود 120 الی 150 سانتی‌متر و البته به صورت دورانی رشد می‌کند. با این که گل‌های ریزی دارد، اما بوته‌ی بزرگ و حجیمی را به وجود می‌آورد. شما نیز برای ارسال گل به ایران، به راحتی می‌توانید روی نام این گل در بالا کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه در فروشگاه اینترنتی شهرکادو شوید.

2) رز هیبرید چای (Hybrid Tea Roses)

ارسال گل رز به ایران

آن قدر رز هیبرید چای محبوب است که در تمامی گل فروشی‌ها پیدا می‌شود. این نوع از گل‌ رز، گل‌های بزرگی با 30 الی 50 گلبرگ تشکیل می‌دهد. زیبایی خیره‌کننده شکوفه‌هایی که بر روی ساقه‌های بلند آن می‌رویند، غیر‌قابل توصیف است. این گل به نام دو رگه چای هم معروف است. این نوع از گل رز همچنین طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مثل نارنجی مسی، زرد آلویی، زرد تیره، خاکستری، قرمز، سوسنی، کرم و صورتی را در بر می‌گیرد.

در واقع با رنگ‌های مختلفی که دارد، می‌تواند به تنهایی یک دسته گل محشر برای هدیه دادن باشد. امروزه گل‌هایی با رنگ آبی و مشکی بسیار محبوب هستند که برای تولید آن‌ها نیز از گل دو رگه چای استفاده می‌کنند. شما برای ارسال گل به ایران (مخصوصا گل‌های لاکچری) می‌توانید روی نام این گل در بالا (شماره دو) کلیک نمایید.

3) رز فرانکلی اسکارلت (Frankly scarlet Roses)

خرید گل رزیکی دیگر از انواع گل رز، رز فرانکلی اسکارلت است که مردم آن را بسیار دوست دارند. اگر به دنبال یک گل همیشه بهار هستید که مداوم گل بدهد، پیشنهاد ما به شما گل رز فرانکلی اسکارلت است. این گل برگ‌های سبز تیره رنگ و نوک تیز دارد و جز دسته‌ گل‌های فلوریبوندا نیز محسوب می‌شود. اکثر گل‌های رز به صورت بوته‌ای رشد می‌کنند، همانند گل رز فرانکلی اسکارلت که می‌تواند حدود 5 الی 8 سانتی‌متر بروید.

عطر بسیار خوبی که این گل دارد، باعث جذابیت چند برابری آن نسبت به سایر گل‌ها نیز می‌شود. شما می‌توانید به راحتی این گل را حتی در منزل خود پرورش دهید، زیرا نیاز به مراقبت زیادی ندارد. همچنین برای ارسال گل به ایران (گل رز جاودان) می‌توانید همانند موارد قبلی روی نام این گل کلیک کنید.

4) رز گرندی فلورا (Grandiflora Roses)

ارسال گل ارزان به ایران

رز گرندی فلورا یک زیر‌مجموعه از دسته رز هیبرید چای است. این رز بر روی ساقه‌های بلند و به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند. رز گرندی فلورا یا همان گل ناز، متعلق به آرژانتین و جنوب برزیل و اروگوئه است و در واقع گل بومی آن مناطق به شمار می‌رود.

به سبب برگ‌های گوشتی که دارد، می‌تواند آب را درون بافت‌های خود ذخیره کند. همین امر باعث شده است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومن بالایی داشته باشد. اگر به انواع گلدان و گیاهان آپارتمانی علاقه دارید و می‌خواهید که آن‌ها را برای عزیزان خود در ایران ارسال کنید، روی نام این گل در بالا کلیک کنید.

5) رز فلوریبوندا (Floribunda roses)

راهنمای خرید گل رز

اولین نمونه پرورشی از این گل در سال 1907 از قلمه و ترکیب دو نوع رز “دو رگه چای” و “پولیانتا” به وجود آمد. در طی سال‌های متعددی آن را با دو نوع دیگر از گل رز، یعنی “رز چینی” و “رز خوشه‌ای” هم ترکیب کردند. در واقع گل رز فلوریبوندا یک نوع از گروه رزهای جدید پرورش یافته است. طبق اطلاعات موجود می‌توان گفت که طول آن تقریبا به 70 الی 120 سانتی‌متر می‌رسد.

به سبب این که ساقه‌های محکم و مقاومی دارد، می‌تواند به راحتی در گلدان‌ مورد نظر شما رشد کند. پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوه فضای خانه و محل کار خود حتماً چند گلدان از این رز را با رنگ‌های مختلف تهیه کنید. همچنین گل‌های رنگارنگ و زیبا محیط خانه را زنده می‌کنند و باعث تقویت روحیه افراد خانواده نیز می‌شوند. در نهایت بهتر است بدانید که شما برای ارسال سبد و باکس گل به ایران، می‌توانید روی نام این گل کلیک کنید.

6) رز مینیاتوری (Miniature Roses)

ارسال گل به ایران

از انواع گل رز، می‌توان به گل رز مینیاتوری اشاره نیز کرد. همان‌طور که از نام این گل نیز مشخص است، گل‌های ریزی بر روی ساقه‌های بدون تیغ آن می‌روید. رز مینیاتوری بیشتر جنبه زینتی و تجارتی دارد و از آن در طراحی فضای سبز استفاده می‌شود. در نتیجه پرورش این گیاه چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زیباسازی یک فضا، بسیار ارزشمند است.

شاید با خود بگویید که چون ظاهر ظریف و زیبایی دارد، نگهداری از آن هم سخت است! با این حال آگاه باشید که شما تنها باید آن را در گلدان‌های پلاستیکی بکارید و پشت پنجره و در مقابل نور غیر‌مستقیم قرار دهید. توجه کنید که گلدان‌های رز مینیاتوری هر سال باید تعویض شوند تا جای کافی برای رشد ریشه‌های آن وجود داشته باشد. برای ارسال گل به خارج از ایران که از دیگر خدمات شهرکادو است، روی اسم این گل در بالا (شماره شش) کلیک کنید.

7) رز بوته‌ای (kordes Roses)

ارسال گل لاکچری به ایران

رز بوته‌ای به علت نوع رویش خاصی که دارد، برای همه افراد قابل شناسایی است. این بوته‌ها حداقل 1.5 و حداکثر 4.5 متر، (متناسب با شرایط آب و هوایی) رشد می‌کنند. kordes از محبوب‌ترین گل‌های رز بوته‌ای است که متعلق به اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم می‌باشد. معمولاً برگ‌های ریز و درخشانی دارند که شکل حجیمی به بوته‌های آن می‌دهد.

از سری معروف‌ترین گل‌های این دسته می‌توان جان کابوت رز، دورتموند رز، جان دیویس رز و ویلیام بافین رز را نام برد. همچنین این نوع گل طیف رنگی گسترده‌ای دارد که می‌توانید طبق سلیقه خود، هر رنگی که دوست دارید را خریداری کنید. شما برای خرید دسته گل امید با 50 شاخه گل رز و با بهترین قیمت ممکن، می‌توانید روی نام این گل در بالا کلیک کنید.

8) رز بالا‌رونده (Danse De Feu)

خرید گل رز

هر گونه‌ای از گل رز که بر روی ساقه‌های بلند می‌روید و می‌تواند از فنس‌ها یا دیواره‌ها بالا رود و رشد کند، جز دسته گل رزهای بالا‌رونده محسوب می‌شود. نوع خاص از گل رزهای بالارونده، رز Danse De Feu است که در طی پنج سال توانایی رشد تا ارتفاع 5 فوت را نیز دارد!

برای پرورش این گیاه خاک‌های لومی و شنی و مرطوب مناسب هستند. با این حال دقت کنید که خوشه‌ی این گیاه را در محلی که خورشید کامل به آن می‌تابد، بکارید تا به خوبی گل دهد. در نهایت نیز برای ارسال گل به اصفهان، روی نام این گل در بالا کلیک کنید.

9) رز چینی (Rosa chinensis)

سفارش گل رز

رز چینی به نام‌های چای ترش، Belchanda ،Tengamora، رزول، راسل و هیبیسکوس هم معروف است. با این حال به طور دقیق با نام علمی Hibiscus Sabdariffa نیز شناخته می‌شود. رز چینی در همه فصول گل ‌می‌دهد و همیشه ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کند. با وجود این ویژگی، عطر و بوی خیلی کمی هم دارد و برای افرادی که به بوی گل حساسیت دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

این نوع از رز سن زیادی دارد و از دوران‌ قدیم جز گل‌های محبوب به شمار می‌رفت. همان‌طور که از اسم رز چینی معلوم است، بومی کشورهای شرق آسیاست و تا به حال حدود 200 گونه از آن شناخته‌ شده است. همچنین برای استفاده از خدمات ارسال گل به تبریز، می‌توانید روی نام این گل در بالا (شماره 9) کلیک کنید.

10) رز دمشقی (Rosa damascene)

انواع گل رز

رز دمشقی یا همان گل محمدی علاوه بر ظاهری زیبا، خاصیت دارویی زیادی هم دارد. همگی ما می‌دانیم که این گل در کاشان طرفداران زیادی دارد و تنها یک الی دو بار در سال گل می‌دهد. مردم کاشان هنگام گل‌دهی آن در فصل بهار مراسم گلاب‌گیری را انجام می‌دهند و از خواص این گل استفاده می‌کنند.

پرورش این گل به دوران‌ هخامنشی باز می‌گردد که طی مهاجرت از استان فارس به کوهپایه‌های کاشان راه یافته است. امروزه کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان و هند منبع غنی گل محمدی هستند که در راستای روغن‌گیری و عطر‌گیری از آن فعالیت می‌کنند. آیا می‌دانستید که می‌توانید از شهرکادو برای ارسال تاج گل و ترحیم کمک بگیرید؟ روی نام این گل در بالا کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.

11) رز ایرانی (Rosa persica)

ارسال گل به ایران

این رز با این که به نام رز ایرانی شناخته شده، امّا بومی کشور ایران و همچنین افغانستان است. رز ایرانی یا همان ورک به صورت درختچه‌های 50 الی 60 سانتی‌متری است که تقریبا به خاطر فراوانی زیاد حداقل یک بار همه آن را دیده‌اند.

اگر به طور دقیق بخواهم بگویم، مناطق اصلی رشد این گیاه مختص به استان‌های خراسان، اصفهان، گرگان، کرمانشاه، قزوین، آذربایجان، همدان، تهران، دامغان و سمنان می‌شود. با گلبرگ‌های زرد و مرکز گل قرمز متمایل به قهوه‌ای که دارد، ظاهری متمایز و زیبا نسبت به سایر گل‌های رز پیدا کرده است. برای ارسال گل و هدیه به مشهد روی نام این گل در بالا کلیک نمایید.

12) رز یادبود پرنس موناکو (Rosa Jubile du Prince de Monaco)

راهنمای خرید گل رز

در کشورهای اروپایی این گل از نظر محبوبیت جایگاه خاصی نسبت به باقی گل‌ها دارد. گل‌های زیبایی با 35 الی 40 گلبرگ بر روی شاخه‌های این رز به صورت خوشه‌ای می‌رویند و جز بوته گل‌های تیغ‌دار محسوب می‌شوند. رز یادبود پرنس موناکو به سبب ظاهر منحصر به فرد گلبرگ‌هایی که دارد، به نام پارافیت گیلاسی هم معروف است.

این گل از سری دسته‌های گل رز با برگ‌های سبز تیره است و جز طبقه‌ای از گل‌های فلوریبوندا به شمار می‌رود. اگر عزیزان شما در کرج ساکن هستند و قصد دارید که آن‌ها را خوشحال کنید، روی نام گل کلیک کنید تا ما شما را در این حیطه راهنمایی کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله از وبلاگ شهرکادو تلاش کردیم تا لیستی از انواع گل رز را برای شما معرفی کنیم تا با شناخت آن‌ها دسته گل‌های زیباتری برای هدیه دادن آماده کنید. تمام مواردی که در بالا به آن‌ها پرداختیم، طیف رنگی گسترده‌ای دارند که شما می‌توانید طبق سلیقه فرد مقابل، رنگ مورد علاقه او را خریداری کنید. همچنین در مورد گل‌های مناسب فضاهای باز و سرسبز توضیح مختصری دادیم که در راستای زیباسازی این محیط‌ها مفید باشند.

بسیار خرسندیم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمودید. همکاران ما در مجموعه شهرکادو، همیشه آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز هستند. پس اگر دوست دارید که ارسال گل و هدیه به ایران را تست کنید، شهرکادو بهترین تجربه را برای شما می‌سازد.

شما کدام یک از انواع گل رز را می‌پسندید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ شهرکادو درمیان بگذارید.

منبع: jacksonandperkins

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها