کیک ردولوت

همه‌ی ما می‌دانیم که کیک یک میان وعده غذایی خوب در مناسبت‌های تشریفاتی از جمله عروسی‌ها، سالگردها و تولدهاست. بی‌شمار دستور‌العمل‌ برای پخت کیک وجود دارد و بسیاری از این کیک‌ها سالیان سال قدمت دارند و محبوبیت آن‌ها همیشه بین مردم و نسل‌های مختلف بیشتر و بیشتر شده است. یک کیک خوب اصولا نباید شبیه به خمیر باشد. در ضمن کیک باید اسفنجی و مرطوب و خوش‌طعم باشد تا افراد از خوردن آن لذت ببرند.

روش‌ها و دستور‌العمل‌های پخت مناسب، باعث جذابیت بیشتر کیک‌ها می‌شوند. استفاده از مواد با کیفیت همیشه یک طعم بی‌نظیر و به یاد ماندنی را در ذهن مهمان‌‌ها و عزیزان‌تان خلق خواهد کرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از خوردن انواع کیک لذت می‌برید، ما را تا انتهای این مقاله جذاب در مورد طرز تهیه کیک ردولوت در وبلاگ شهرکادو همراهی کنید. همچنین در این مقاله شما را با نحوه ارسال کیک به ایران آشنا می‌کنیم.

ارسال کیک به ایران

مواد اولیه برای پخت کیک چه مواردی هستند؟

کیک نوعی غذای شیرین است که از آرد، شکر و مواد اولیه دیگر تهیه می‌شود. کیک‌ها امروزه طیف وسیعی دارند که می‌توانند ساده یا پیچیده باشند. علاوه بر این، متداول‌ترین مواد تشکیل دهنده کیک شامل آرد، شکر، تخم‌مرغ، کره، جوش شیرین و بیکینگ پودر هستند. همچنین می‌توان به کیک مواد و طعم‌دهنده‌هایی مانند میوه‌های خشک، کاکائو و عصاره‌هایی مانند وانیل را اضافه کرد.

نکته جالبی که باید در مورد مواد اولیه کیک بدانید این است که علاوه بر این که منابع عالی برای کربوهیدارت‌ها هستند، انرژی بدن و مغز و ماهیچه‌ها را نیز تامین می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا بهتر بیدار بمانید!

ارسال کیک ردولوت به ایران

چند ایده کاربردی برای تزیین بهتر کیک

امروزه تزیین کیک از موارد مهم پس از پختن آن است. تزیینات کیک باعث می‌شوند که کیک شما رنگ و ظاهری خاص داشته باشد. در ادامه سعی می‌کنیم تا تعدادی از نکات مهم را در این حیطه برای شما معرفی و بررسی کنیم.

  • وقتی پخت کیک تمام شد، می‌توانید ترافل‌های رنگی به آن اضافه کنید و همچنین می‌‌توانید حروف انگلیسی یا هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را با ترافل روی کیک بنویسید.
  • یک راه‌حل دیگر که بسیار کاربردی و رایج است، استفاده از حیوانات مانند لاک‌پشت، دایناسور، خرگوش و استفاده از اسباب‌بازی‌های کوچک مثل آدمک‌ها، عروسک‌های کوچک بر روی کیک است. همچنین میتوانید از نمادهای طبیعت مانند درخت، گل، سبزه، حتی آدم برفی با شال گردن برای تزیین کیک خود نیز استفاده کنید.
  • شما می‌توانید به کیک خود بیسکوییت، شکلات، آبنبات و پاستیل را نیز اضافه کنید.

کیک ردولوت

آیا کیک برای کاهش وزن مفید است؟

کارشناسان در این مورد می‌گویند که حقیقت این است که می‌توانید هم وزن خود را کاهش دهید و هم کیک هم بخورید؛ به شرطی که رژیم غذایی خود را درست و کامل رعایت کنید و در مصرف کیک زیاده‌روی نکنید. همان‌طور که مشخص است، کیک‌ها از چربی و شکر زیادی تشکیل شده‌اند. از این رو شاید برای بعضی از افراد که دارای بیماری‌هایی مثل دیابت و قلب هستند، چندان مناسب نباشد. در نتیجه باید طبق رژیم غذایی مناسب مصرف شوند. با این حال ما در بخش بعدی ویتامین‌های موجود در کیک را بررسی می‌کنیم تا شما هم بهتر آن‌ها را بشناسید.

الف) ویتامین‌های موجود در کیک‌ها

بیش‌تر ویتامینِ کیک‌ها از شیر و تخم‌مرغ موجود در داخل کیک به دست می‌آید. این ویتامین‌ها عمدتاً شامل ویتامین‌های E و D و A و B12 هستند. کیک‌های‌ مختلف می‌توانند حاوی مواد معدنی متفاوتی باشند، ولی عمده‌ترین آن‌ها کلسیم و روی هستند.

ب) شاخص گلایسمی کیک‌ها چیست؟

شاخص گلایسمی برای مقایسه‌ی تاثیر فیزیولوژیک کربوهیدرات‌های موجود در کیک بر روی گلوکز خون به کار می‌رود. معمولاً به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود که موادی را مصرف نمایند که دارای  نمایه‌ی گلایسمی پایین باشند. هر ماده‌ی غذایی که دارای  گلایسمی ۱۰۰ یا بیشتر باشد به سرعت و سهولت باعث افزایش قندخون می‌شود و بهتر است که چنین افرادی از کیک‌های رژیمی استفاده نمایند.

چرا از کیک برای جشن‌ها استفاده می‌شود؟

در واقع این یونانی‌ها بودند که تولد خدایان و الهه‌ها را مانند مصریان باستان جشن می‌گرفتند. آن‌ها با ساختن کیک‌هایی به شکل ماه و شمع‌هایی که در بالای آن‌ها قرار داشتند، افتخار می‌کردند. شمع‌ها نمایانگر نور زیبای ماه بودند که در آن جشن تولد الهه خود، آرتمیس را جشن می‌گرفتند.

ارسال کیک و شیرینی به ایران

کیک ردولوت

کیک ردولوت یک کیک بسیار خوشمزه و لذیذ است. شما می‌توانید از آن در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف استفاده کنید و یا به عزیزان خود آن را هدیه دهید. کیک ردولوت بافت قرمز مخملی مرطوبی دارد که بسیار خوش‌طعم است. امروز در این مقاله نحوه درست کردن کیک ردولوت را به شما آموزش می‌دهیم. با این حال قبل از بررسی این موضوع، به چند نکته در مورد نحوه پخت کیک‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین کار برای پخت غذاها نه فقط تهیه کیک، درست کردن مواد اولیه قبل از پخت است. با انجام این عمل، شما به کارتان نظم خواهید داد و با خونسردی کامل یک غذا یا یک کیک خوشمزه را خواهید داشت.

دستور تهیه بسیاری از کیک‌ها شبیه به هم است، اما در بعضی از موارد یک تفاوت جزئی می‎تواند یک نتیجه متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد. پس به یاد داشته باشید که همزمان با دستورالعمل پخت پیش بروید تا همان چیزی که انتظارش را داشتید، به‌دست بیاورید.

دمای فر و قالب کیک

بعد از این که مواد اولیه را با هم مخلوط کردید و به مرحله حرارت دادن رسیدند، حواستان باشد که به میزان درجه درج شده در دستورالعمل تهیه کیک دقت کنید و طبق آن پیش بروید. در ضمن، چسبیدن کیک به قالب باعث می‌شود تمام زحماتتان به باد برود. پس دقت کنید حتما کف قالب را چرب کنید تا کیک بعد از پخت به ظرف نچسبد و به راحتی از قالب جدا شود.

نکته دیگری که بعد از پخت کیک باید به آن توجه کرد این است که کیک را سریعا از قالب جدا نکنید. این کار باعث می‌شود که کیک حالت خود را از دست بدهد یا خورد شود. پس بعد از بیست دقیقه کیک را از قالب بیرون بیاورید.

مواد اولیه برای تهیه کیک ردولوت

مواد غذایی مقدار
آرد سفید معادل ۲۵۰ گرم
پودر کاکائو ۳  قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
شکر ½۱ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
روغن ½۱ فنجان
وانیل نصف  قاشق چای‌خوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ½۱ قاشق چای‌خوری
باتر میلک ۱ فنجان
رنگ خوراکی قرمز ۳ قاشق غذاخوری
پنیر خامه‌ای ۵۰۰ گرم
خامه قنادی ۲ لیوان
پودر قند به میزان لازم

مراحل پخت کیک ردولوت

برای آماده کردن یک کیک ردولوت با کیفیت نیاز است تا چهار مرحله را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: آماده‌سازی

در مرحله اول باید فر را آماده کنید. ابتدا فر را روشن نمایید. سپس درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. قالبی که دلخواه شماست را بردارید. یادتان نرود که قالب‌ها را چرب کنید تا کیک به قالب نچسبد. راه دیگری که می‌توانید انجام دهید استفاده از کاغذ روغنی کیک‌پزی است.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد اولیه

اکنون یک ظرف بزرگ بردارید. آرد، پودر کاکائو و نمک را با هم ترکیب کنید. در یک ظرف جداگانه دیگر تخم‌مرغ، شکر، وانیل و رنگ قرمز خوراکی را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. این مواد اولیه باید پف کنند و بعد از این آرد را آرام به میکس تخم‌مرغ و شکر اضافه کنید. حال شروع به هم‌زدن کنید تا همه‌ی مواد اولیه با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن سرکه و جوش شیرین

یکی از مواد ضروری برای تهیه کیک ردولوت استفاده از مخلوط سرکه و جوش شیرین است. این دو مواد اولیه را در یک ظرف جدا بریزید و شروع به هم‌زدن کنید. تا زمانی که این مواد پف نکردند، از هم زدن دست برندارید. بعد از انجام این مرحله، آن را به موادی که در مرحله دوم و اول تهیه کرده‌اید، ترکیب کنید و 10 ثانیه آن‌ها را هم بزنید. اکنون می‌توانید مواد اولیه را در داخل قالب قرار داده و کیک را داخل فر بگذارید.

مرحله آخر: پخت کیک

کیک ردولوت می‌بایست طبق استاندارد 30 دقیقه داخل فر قرار بگیرد. اما برای این که اطمینان حاصل کنید که کیک شما پخته است، می‌توانید یک خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید. اگر خلال دندان به مواد کیک نچسبید، کیک شما پخته شده است و آماده خوردن است. با این حال یادتان نرود که بگذارید کیک به مدت 10 دقیقه خنک شود.

چطور خامه روی کیک را تهیه کنیم؟

در قسمت بالا به توضیح روش پخت کیک ردولوت با ذکر تمام جزئیات لازم پرداختیم. حال در این بخش به بررسی تهیه خامه روی کیک می‌پردازیم. مراحل تهیه خامه روی کیک عبارتند از:

مرحله اول

در مرحله اول برای تهیه کرم کیک ردولوت، کره و پنیر و پودر قند را داخل یک ظرف بریزید. حال دستگاه همزن را روی دور آرام روشن کنید و آن‌ها را تا جایی که این مواد یکدست شوند، هم بزنید. سپس همزن را روی دور تند قرار داده و تا 5 دقیقه آن را هم بزنید. 

مرحله دوم

در این مرحله، مجدد همزن را روی دور آرام قرار داده و خامه را هم بزنید. سپس وانیل را اضافه کرده و این بار همزن را روی دور تند قرار دهید و هم بزنید.

مرحله نهایی

خامه را در یخچال قرار داده تا سفت شود. بعد از آماده شدن، با یک چاقوی قنادی خامه را روی لایه‌های مختلف کیک‌ بمالید.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا مقدمه‌ای بر مواد تشکیل‌دهنده کیک، اثر آن بر  سلامتی بدن، ایده‌هایی برای تزیین کیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی که در کیک یافت می‌شوند را بیان کردیم. در ادامه به تفسیر چند نکته برای پخت کیک پرداختیم و در بخش اصلی به نحوه پخت و تهیه کیک  ردولوت پرداختیم. همچنین در بخش نهایی نحوه تهیه خامه روی کیک ردولوت را گام به گام نام بردیم. امیدوارم که کیک ردولوت را با دستور بالا بپزید و ان را نوش جان کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این لینک، در فروشگاه ما کیک سفارش دهید و آن‌ها را به سراسر کشور ارسال کنید.

شما چه روش‌های دیگری را برای پخت کیکی ردولوت می‌شناسید؟

منبع: Cafe Delites

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها