عطر-را-بر-اساس-شخصیت-انتخاب-کنید

یک عطر را می‌توان بر اساس معیارهای مختلف انتخاب کرد: برای مثال با توجه به فصل، سن یا استایل فرد. همچنین امکان انتخاب عطر با توجه به شخصیت شما وجود دارد. براساس یک طبقه‌بندی حاصل از یک مطالعه طولانی در مورد رفتار مشتری در رابطه با عطر، می‌توان چهار دسته اصلی مردان و زنان را شناسایی کرد که شامل تازگی، هوا، خاکی، آتش هستند.

این طبقه‌بندی که حاصل یک مشاهده طولانی در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی از مشتریان متنوع است، این امکان را فراهم می‌کند که مطابقت‌های موجود بین عطر و تمام عناصر تشکیل‌دهنده شخصیت (صدا و مزه‌ها از نظر بو، طعم، رنگ، نوشیدنی‌ها، هنرمندان، پارچه‌ها، محیط زیست و غیره) را به صورت کامل بررسی کنیم.

مقدمه

بگذارید روشن کنیم که نمی‌توان افراد را به یک دسته محدود کرد. زیرا که افراد دارای شخصیت چند‌وجهی هستند. گروه‌هایی که در زیر توضیح داده شده‌اند برای تعریف خطوط کلی انواع عطر و شخصیت شناسی مناسب هستند. برای مشاهده انواع عطر زنانه و انواع عطر مردانه به این دسته بندی‌ها مراجعه کنید.

تازگی: شخصیت درخشان

بر اساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی، فردی که به رده «طراوت» تعلق دارد شخصیتی سرزنده و درخشان دارد. این شخص ذاتاً بسیار سرزنده و پر از ایده است. آن‌ها عاشق خندیدن هستند و گاهی اوقات در هدایت انرژی بی‌حد و حصر خود مشکل دارند. آن‌ها خودانگیختگی دوران جوانی خود را با جنبه‌ای بیکار و جشن حفظ می‌کنند. این شخص اغلب ظاهری اسپرت دارد، می‌داند چگونه ایده‌های خود را با انرژی زیاد جذاب و تحمیل کند. آنها نسبتاً مستقیم و بی‌تکلف هستند.

عطر-را-بر-اساس-شخصیت-انتخاب-کنید

ویژگی‌های اصلی این شخصیت عبارتند از:

صدا: صدا بلند و رسایی دارند.

رایحه: این شخصیت بر اساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی عاشق عطرهایی با رایحه‌های نزدیک به طبیعت و رایحه‌های فیگوراتیوتر است. برای مثال، رایحه‌های گل‌های تازه (زنان به‌ویژه از زنبق دره، یاس بنفش، فریزیا یا گل صد تومانی استقبال می‌کنند)، علف‌های بریده شده، میوه‌های آبکی و مرکبات جذب می‌شوند. این دسته از افراد ممکن است رایحه گیاهان معطر، نت‌های سبز و گیاهی یا نت‌های چوبی تازه مانند خس خس، عطر Nouvelle Fraîcheur یا حتی رایحه‌های دریایی را دوست داشته باشند.

نوشیدنی‌ها: نوشیدنی‌های مورد علاقه آن‌ها آب میوه‌های تازه، لیمونادها، و آب گازدار با ترکیبی از لیمو است. در شب، آن‌ها به خصوص از کوکتل‌هایی مانند Mojitos، Caipirinha،Gin Tonic و شامپاین لذت خواهند برد! به طور کلی، این نوع شخصیت بیشتر از قهوه، چای دوست دارند.

طعم‌ها: این فرد بر اساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی همه چیز تازه و سالم را دوست دارد. آن‌ها می‌توانند وگان باشند، از سالاد، میوه‌های تازه و غذاهای ایتالیایی لذت می‌برند. در واقع آشپزی ساده و آفتابی را دوست دارند.

رنگ‌ها: رنگ‌های بسیار روشن، صریح و تازه (مرجانی، نارنجی، زردآلوی، صورتی روشن، زرد قناری و سبز خام) را ترجیح می‌دهند.

پارچه‌ها: فرد «تازه» منسوجات سبک و حتی هوادار و پارچه‌های طبیعی مانند پنبه، کتان، پارچه‌های کشدار و شلوار جین را دوست دارد.

فضاهای داخلی: با تم‌های گل‌دار، رنگ‌های سفید خالص یا رنگ‌های بسیار روشن (مخصوصاً برای آقایان) جذب می‌شوند. اتاق اصلی این زنان اتاق خواب است (رنگ و سبک اصلی مبلمان در اتاق خواب او بسیار نمایانگر شخصیت اوست). برای مردان، زیبایی شناسی اتاق خواب عموماً اهمیت کمتری دارد.

فضاهای بیرونی: آن‌ها از پیک‌نیک روی چمن، دوچرخه سواری، گروه دوستان، موسیقی و رقص لذت می‌برند.

انتخاب عطر بر اساس شخصیت “تازه

تا آنجا که به انواع عطر و شخصیت شناسی مربوط می‌شود، زنان متعلق به رده “تازه” به ویژه از موارد زیر استقبال می‌کنند:

  • عطرهای Citrus / Hesperides مانند ادکلن کلاسیک یا مدرن و Eaux fraîches
  • عطرهای سبز یا معطر  Green Facet, Aromatic Facet
  • عطرهای تازه گلی

در مورد مردان، آنها بیشتر توسط موارد زیر جذب می‌شوند:

  • وجه نوول فریشور
  • معطر، فوژر و چوب های تازه
  • Dovana، Smeraldo، Oranzo و Oscarine.

هوا: شخصیتی بسیار زنانه

براساس مطالعه در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی، شخصیت متعلق به دسته “هوا” بسیار زنانه است. این یک اختیار طبیعی دارد که با ماهیت نسبتاً محفوظ آن توضیح داده می‌شود. با شخصیت نسبتاً مادرانه، آن‌ها تصویری از ملایمت، حساس، متواضع و رویایی را منعکس می‌کنند. از طرفی کمی هم شخصیت هنرمند دارند. با این حال، قدرت بزرگ و عزم واقعی در پشت این ملایمت ظاهری نهفته است. مردان این دسته زنانگی خود را تشخیص می‌دهند و تمایل دارند به دنبال عطرهایی با طعم خاصی از شیرینی باشند.

ویژگی‌های اصلی این شخصیت به شرح زیر است:

صدا: صدای آن‌ها تعدیل شده و میانه است.

رایحه‌ها: خانم‌ها بوی پودر برنج، پودر تالک و گل‌های ظریف و پودری (مانند زنبق، بنفشه، میموزا و گل صد تومانی) را دوست خواهند داشت. در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی مردان، آن‌ها از چوب‌های نرم مانند چوب صندل قدردانی می‌کنند. هم آقایان و هم خانم ها ترجیح می‌دهند از عطرهایی با رنگ‌های ظریف استفاده کنند.

نوشیدنی‌ها: بر اساس انواع عطر و شخصیت شناسی این شخصیت دوست دارد از شکوفه پرتقال لطیف، یاسمن یا چای سبز بنوشد. آنها همچنین از آب میوه‌های تازه قدردانی می‌کنند. عصرها بیشتر شامپاین و کوکتل جین را انتخاب می‌کنند و همچنین می‌توانند از کوکتل‌هایی مانند موهیتو لذت ببرند. در نهایت، آنها شراب سفید را به شراب قرمز ترجیح می‌دهند.

طعم‌ها: این مشخصات افراد بیشتر به غذاهای سبک مانند سالاد، غذاهای شیک و شیک، ماهی (به جای گوشت) علاقه دارند و دسرها را دوست دارند (تا زمانی که سبک باشند). آن‌ها همچنین از کشف آخرین آدرس‌های رستوران خوب لذت می‌برند.

رنگ‌های مورد علاقه: رنگ‌های پاستلی، نیم‌تنه، سایه‌های آبی یا صورتی کم رنگ، بژ و سبز کم رنگ.

پارچه: منسوجات مورد علاقه آن‌ها ابریشم، تافته، توری و ترمه است. به طور کلی، آن‌ها از هر چیزی از نوع بیش از حد زنانه قدردانی می‌کنند. مردان پارچه‌های نرم و پیله‌دار را دوست خواهند داشت.

فضاهای داخلی: بر اساس انواع عطر و شخصیت شناسی این نوع شخصیت دارای اتاق خواب پاستلی رنگ و فضای داخلی شیک و به سبک کلاسیک است. آن‌ها می‌توانند از مبلمان عتیقه و چوب‌های روشن و همچنین فضای گرم و خانوادگی (با فرش، فرش‌های روشن و رنگ‌های پاستلی) قدردانی کنند. فضای زندگی آن‌ها فضایی بسیار دنج و دلپذیر دارد: جزئیات تزئینی مانند میزهایی که به زیبایی چیده شده‌اند بسیار مهم هستند.

فضاهای بیرونی: این شخصیت‌ها دوست دارند در پایان روز به ساحل بروند، یا شهرهایی را که می‌توانند مکان‌های جالب، غنی و حتی رمانتیک را کشف کنند.

آخر هفته رویایی آن‌ها: پیاده روی در ساحل در پایان روز (این افراد واقعاً از دریا لذت می‌برند).

انتخاب یک عطر بر اساس شخصیت Air

بر اساس مطالعه‌ای که در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی انجام شد، شخصیت‌های متعلق به دسته “” Air از عطرهای ظریف، مانند عطرهای نیمه شرقی یا آفتابی قدردانی می‌کنند. در مورد مردان، آنها به خصوص عطرهای چوبی ملایم را دوست دارند، یا حتی عطرهایی که کمی گلدار هستند یا حاوی ادویه های ظریف هستند. عطرهای Florentina، Olyssia، Osiris، Virgile و Vahina توسط Sylvaine Delacourte بسیار به آنها می‌آید.

«خاکی»: شخصیتی آرام و اصیل

بر اساس مطالعه‌ای که در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی انجام شد، شخصیت‌هایی که به مقوله «زمین» ادغام شده‌اند، ذاتاً آرام و متفکر هستند. آن‌ها مصمم اما در عین حال معتبر هستند (صداقت آنها ممکن است شما را متعجب کند). آنها از روابط دوستانه قدردانی می‌کنند.

این زنان گاهی جنبه آندروژنی نشان می‌دهند و رویای تبدیل شدن به یک ماجراجوی بزرگ را در سر می‌پرورانند. او خیلی اهل مد نیست و به تنهایی یک سبک دارد. این شخصیت‌ها اغلب رهبران تجاری هستند، جذب سیاست می‌شوند و به دنبال عطر یک “رهبر” هستند. همانطور که برای مردان، آنها رایحه‌های تصفیه شده، مانند عطرهای شیپر، چوبی، چرمی و تند را درک می‌کنند.

در اینجا ویژگی‌های اصلی که این افراد را متمایز می‌کند و براساس انواع عطر و شخصیت شناسی بیان شده، آورده شده است:

صدا: بسیار کم و مدوله شده.

بوها: این شخص بوی جنگل مانند چوب، خزه، بوی قارچ، بوی علف سبز و آتش باز را دوست دارد. آن‌ها زیاد جذب رایحه‌های گلی یا شیرین نمی‌شوند.

طعم‌ها: این شخصیت‌ها براساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی به غذاهای خوش‌طعم ترجیح می‌دهند و عموماً از ادویه‌ها استقبال می‌کنند. آنها می‌توانند از غذاهای کلاسیک یا غذاهای با سس و ادویه و همچنین گوشت لذت ببرند.

نوشیدنی‌های مورد علاقه: قهوه، طعم‌های تکه شده، چای‌های منحصر به فرد مانند چای یا چای دودی، و همچنین ویسکی، کنیاک و شراب قرمز، به جای شراب سفید.

رنگ‌های مورد علاقه: سایه‌های رنگ در اطراف زمین (همه رنگ‌های سبز از جمله رنگ‌های سبز خاکی، نارنجی تیره، مسی و رنگ‌های بژ).

پارچه‌ها: هر چیزی که اصیل و منحصر به فرد است جذب آن‌ها می‌شود. آنها به دنبال کمیاب بودن و نخبه گرایی هستند. آن‌ها چرم، جیر، پنبه و کتان را دوست دارند.

فضاهای داخلی: این نوع شخصیت براساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی از رنگ‌های گرم، چوب‌های تیره و فضاهای عجیب و غریب در فضاهای زندگی خود قدردانی می‌کند. این شخصیت‌ها عاشق عتیقه جات، ظاهر روستایی، هر نوع چوب، شومینه هستند و می‌توانند جذب هر چیزی با جنبه‌های عجیب و غریب مانند محیط‌های ژاپنی و همچنین اشیایی که در طول سفر به کشورهای دور پیدا می شوند، بشوند.

فضاهای بیرونی: این فرد دوست دارد در فضای باز، در تماس با زمین، در جنگل‌ها یا باغ‌های ژاپنی باشد.

آخر هفته رویایی آنها: یک گشت و گذار ایده آل می‌تواند یک تعطیلات آخر هفته در سولون، در یک قلعه، نشستن روی مبل چسترفیلد با یک کتاب در مقابل آتش باشد.

هنرمندان مورد علاقه آنها: این پروفایل‌ها در هنرمندان مفهومی یا انتزاعی مانند رودن ماهر هستند و از هنر چینی قدردانی می‌کنند.

عطر-را-بر-اساس-شخصیت-انتخاب-کنید

انتخاب عطر بر اساس شخصیت “زمین”

بر اساس مطالعه‌ای که در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی انجام شد، افرادی که با این شخصیت همذات پنداری می‌کنند، به ویژه جذب عطرهای شیپر Chypre با رایحه خزه چوب می‌شوند. این افراد می‌توانند از رایحه‌های چوبی مانند Guerlain’s Vetiver برای مردان استفاده کنند. آن‌ها همچنین عطرهای تازه و سبز را دوست خواهند داشت Green Facet، و همچنین عطرهای بسیار چوبی خاورمیانه، بر پایه چوب عود یا رایحه‌های چوبی تیره‌تر. از سوی دیگر، این افراد از عطرهای خیلی وانیلی یا خیلی گلی استقبال نمی‌کنند. عطر سیلوین دلاکورت Helicriss ممکن است برای آنها مناسب باشد.

آتش: شخصیت منحصر به فرد

این دسته آخر از افراد بر اساس مطالعه‌ای که در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی انجام شد، به دسته «آتش» تعلق دارند، عموماً شخصیتی دارند که با توجه به خلق و خوی آنها تغییر می‌کند. این فرد بسیار تئاتری و برونگرا می‌داند که چگونه همه مخاطبان را اغوا کند و فراموش کردن آن‌ها غیرممکن است. آنها همچنین رمز و راز خاصی را حفظ می‌کنند. این افراد مکان‌های مد روز را می‌شناسند و تمایل دارند کاملا لمسی باشند.

در اینجا برخی از ویژگی‌های شخصیت “آتش” براساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی آورده شده است:

صدا: عمیق، شکسته و مفرد.

رایحه: طبیعت اپیکوری، این فرد رایحه‌های لذیذ، نت‌های شرقی را دوست دارد و ممکن است توسط نت‌های چوبی شدید جذب شود. آنها بویژه عطرهایی با شخصیت قوی را دوست دارند. زنان در این دسته ممکن است از گل‌های سفید رنگی مانند گل سرخ قدردانی کنند.

طعم‌ها: به شخصیت اپیکوری و لذیذ خود وفادار هستند، آن‌ها عاشق کیک، شیرینی و شکلات هستند.

نوشیدنی‌های مورد علاقه: کاپوچینو، شکلات داغ و همچنین کوکتل‌های مد روز و لذیذ مانند شامپاین نوشیدنی‌های مورد علاقه آنها هستند.

رنگ‌های مورد علاقه: رنگ‌های سرد مانند سفید، مشکی یا هر دو ترکیبی و همچنین قرمز و آبی سخت.

پارچه‌ها: این شخص از مواد محفظه و شهوانی، تافته (و ترمه برای مردان) و همچنین ابریشم، مخمل و خز دوست دارد.

فضاهای داخلی: بر اساس مطالعه انواع عطر و شخصیت شناسی فضای داخلی آن‌ها تحت سلطه رنگ‌های قوی مانند سیاه و سفید خواهد بود. این شخصیت همچنین توسط فضاهای نشیمن بسیار مدرن و امروزی مانند لفت جذب خواهد شد. آن‌ها از هنر قدردانی می‌کنند و دوست دارند قطعات زیبای مدرن را با لمس آنتیک ترکیب کنند (بسیار به روز، او از آخرین روندها آگاه است). در نهایت، این افراد تمایل به جمع آوری اشیاء کمیاب دارند و همچنین از کوسن‌های چرمی، ابریشمی یا کوسن‌های جدیدترین طراح مد قدردانی می‌کنند. به عنوان مثال گیاهان و ارکیده‌های عجیب و غریب.

فضاهای بیرونی: به جای مردم شهر، آنها به خصوص از فضای بیرونی بوکولیک لذت نمی‌برند. آنها عاشق بیرون رفتن، کشف آدرس رستوران‌های جدید، رفتن به موزه‌ها، رفتن به خرید هستند و گاهی اوقات می‌توانند قربانیان واقعی مد باشند!

آخر هفته رویایی آنها: خرید و بازدید از موزه‌ها در هر پایتخت جهان.

انتخاب عطر بر اساس شخصیت “آتش”.

بر اساس مطالعه‌ای که در مورد انواع عطر و شخصیت شناسی انجام شد، افرادی که می‌توانند شخصیت «آتشین» را شناسایی کنند، از عطرهایی با نت‌های عمیق، نژادی، حسی و گاهی شرقی قدردانی می‌کنند. با آرزوی به جا گذاشتن ردی پس از عبور خود، از عطرهای دنباله‌دار نیز استقبال خواهند کرد.

آنها همچنین ممکن است چوب عود و رایحه‌های گرم، عمیق و چوبی را با دنباله فعلی دوست داشته باشند (به خانواده شرقی یا کهربایی، وجه چرمی). آنها گاهی اوقات از ترکیب رایحه های مختلف قدردانی می‌کنند. زنان نیز جذب عطرهای گل سفید حسی خواهند شد.

در اینجا چند عطر از برند Sylvaine Delacourte آورده شده است که ممکن است برای شخصیت‌های “” Fire مناسب باشد: Osiris، Ozkan، Valkyrie، Vangelis.

خرید انواع عطر از شهر کادو

paco rabanne/ 1Million (اصل)

BVLGARIi/ Aqva Pour Homme (اصل)

CAROLINA HERRERA/ ch men africa (اصل)

VINCE CAMUTO (اصل)

LANCOME / Tresor Midnight Rose (اصل)

paco rabanne/ Invictus (اصل)

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها