مراقبت از گل تازه

پس از باز کردن یک دسته گل تازه که از طرف عزیزانتان برای شما ارسال شده است، وقت آن است که برای مراقبت از گل تازه خود دست به کار شوید. در حالی که گل‌های تازه شما مستقیماً خانه شما را زیباتر می‌کنند، ارائه عشق اضافی به گل‌هایتان و مراقبت از گل تازه خود هرگز ضرری ندارد.

ما در این مقاله نکات مراقبت از گل تازه را به طور کامل و دقیق در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. پس تا انتها در کنار ما باشید.

نکات مراقبت از گل تازه بریده برای ماندگاری طولانی‌تر

برای مراقبت از گل تازه گلبرگ‌های محافظ و گلبرگ‌های پژمرده را بردارید. هنگامی که گل‌های خود را باز کردید، ممکن است فکر کنید که فرآیند باز کردن بسته‌بندی به پایان رسیده است. شما نوارها و باکس گل را بردارید و اجازه دهید شاخه گل‌های تازه شما آزاد شود. اما، یک عنصر محافظ دیگر برای حذف وجود دارد، زیرا برخی از گل‌ها دارای محافظ داخلی هستند!

گل رز دارای گلبرگ‌های بیرونی به نام گلبرگ محافظ است. همانطور که از نام آن پیداست، آنها از بقیه گل رز در برابر آسیب محافظت می‌کنند. وقتی به گل رز خود نگاه می‌کنید، ممکن است ببینید که گلبرگ‌های بیرونی کبود یا پاره شده‌اند. اگر چنین است، خوشحال باشید! این بدان معنی است که گلبرگ‌های محافظ کار خود را انجام داده‌اند.

از آنجایی که خانه شما مکانی امن برای گل رز شما خواهد بود، حذف گلبرگ‌های محافظ بی خطر است. این نه تنها به گل رز شما ظاهری تازه می‌بخشد، بلکه از ارسال انرژی گل‌ها به گلبرگ‌های آسیب دیده نیز جلوگیری می‌کند.
برداشتن گلبرگ محافظ آسان است. به سادگی هر گلبرگ را در پایه بگیرید و به آرامی آن را بکشید. پس از اتمام کار، یک گل رز زیبا و بدون آسیب خواهید داشت!

گل‌های غنچه بیشترین ماندگاری را دارند

خرید و سفارش گل‌هایی که به شکل غنچه هستند، کار درستی است، ماندگاری این گل‌ها طولانی‌تر بوده و در طی زمان بیشتری می‌توانید از زیبایی گل‌های خود لذت ببرید.

مراقبت از گل تازه

شکوفه‌های خود را هیدراته کنید

در حالی که رسیدن دسته گل شما از شهرکادو به درب منزل شما بدون زحمت به نظر می‌رسد، اما گل‌های شما سفر بسیار زیادی را طی کرده‌اند! مانند هر مسافری، ممکن است هنگام رسیدن به مقصد نهایی خسته به نظر برسند. مشکلی نیست! تنها چیزی که آنها برای کمک به آن نیاز دارند، یک نوشیدنی خوب است.

بنابراین یک گلدان آب شیرین و تمیز را برای مراقبت گل تازه خود فراهم کنید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که مقدار مناسبی را به آنها می‌دهید. یک قانون خوب این است که گلدان را ½ تا ¾ پر کنید. مطمئن شوید که برگ‌های نشسته در آب را جدا کرده‌اید.

گلبرگ‌ها را فراموش نکنید! به همان اندازه که گل ها نیاز به نوشیدن آب از طریق ساقه های خود دارند، گلبرگ ها تشنه می شوند و با کمی آب اضافی تازه تر می مانند. یک بطری اسپری با آب تازه نگه دارید تا گلبرگ‌های بوق خود را چند بار در روز مه آلود کنید.

یک گلدان انتخاب کنید

اولین قدم در مراقبت از گل تازه این است که گلدانی پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه گل‌های شما را در خود جای دهد. باکتری‌ها می‌توانند بین گل‌ها پخش شوند، بنابراین حتماً گلدان‌های استفاده شده را با آب و صابون بشویید.

پس از مدتی، نوک ساقه‌های گل شما کمی خشک می‌شود. ممکن است برای نوشیدن آب کمی تقلا کنند. خوشبختانه، یک راه حل آسان وجود دارد. با یک اصلاح سریع ساقه‌ها، گل‌های شما می‌توانند تمام آب مورد نیاز خود را جذب کنند. برای شروع، فقط یک جفت قیچی تیز بردارید. سپس هر ساقه را با زاویه 45 درجه ببرید. شما قصد دارید 1/2 تا 1 اینچ از هر ساقه بردارید. برش ساقه‌ها در زاویه 45 درجه به آنها سطح تازه تری می‌دهد تا آب را جذب کرده و خود را دوباره پر کنند.

آب را عوض کن

اگر متوجه شدید آب گلدانتان کدر شده است، آن را خالی کرده و دوباره پر کنید. حتی اگر آب عالی به نظر می‌رسد، تمرین خوبی است که آب گل‌های خود را یک روز در میان عوض کنید و افزودن غذای گیاهی جدید را فراموش نکنید! یک دستور العمل اساسی که باید مفید باشد: 1 لیتر آب تمیز + 2 قاشق غذاخوری آب لیمو + 1 قاشق غذاخوری شکر + ½ قاشق چای خوری سفید کننده.

مکان مناسب برای نمایش گل‌های خود را پیدا کنید

پس از آماده شدن گل‌های شما، وقت آن است که آنها را جایی در خانه خود پیدا کنید. عاقلانه انتخاب کنید – مکانی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بر مدت زمانی که می‌توانید از گل‌هایتان لذت ببرید تأثیر بگذارد.

از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید

یکی از نکات مراقبت از گل تازه، اجتناب از نور مستقیم خورشید است. در حالی که بسیاری از گل‌ها هنگام رشد عاشق خورشید هستند، گل‌های بریده متفاوت هستند! نور خورشید می‌تواند به شکوفه‌های شما آسیب برساند، بنابراین سعی کنید آنها را از اشعه مستقیم دور نگه دارید. اگر می‌خواهید مقداری سبزی به پنجره روشن اضافه کنید، همیشه می‌توانید گیاهان آپارتمانی را برای خانه خود سفارش دهید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید باعث می‌شود گل‌ها سریعتر خشک شوند. شکوفه‌های شما ممکن است در زیر نور شدید خورشید پژمرده، پژمرده و پژمرده شوند. برای افزایش عمر و طراوت و مراقبت از گل تازه خود، بهتر است آن را در مکانی با نور روشن اما نه خشن به نمایش بگذارید.

 نکات مراقبت از گل تازه

برای مراقبت از گل تازه خود، آن را دور از گرما نگه دارید

انواع گل تازه، گرم بودن را دوست ندارند، بنابراین از بخاری و هوای گرم آن‌ها را دور نگه‌دارید. یکی دیگر از موارد مرتبط با مراقبت از گل تازه این است که باید از خشک شدن هوا جلوگیری کرد. حتی زمانی که ساقه‌های خود را کوتاه کردید و گل‌های خود را در آب قرار دادید، باز هم ممکن است دچار کم آبی شوند. برای جلوگیری از گل‌های خشک و چروکیده، بوق خود را دور از بادکش‌ها و فن‌ها نگه دارید.

سایر نکات مراقبت از گل تازه

بیشتر گل‌های تازه زمانی که در آب و هوای خنک نگهداری شوند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. نگهداری آن ها در یخچال باعث می‌شود گل ها آب بیشتری جذب کنند و طراوت خود را حفظ کنند.

یخچال باید روی دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر اما بالای انجماد تنظیم شود. گل تازه خود را در یک گلدان سه چهارم پر از آب قرار دهید. تمام میوه‌ها باید از یخچال خارج شوند. میوه گاز اتیلن ساطع می‌کند که به رسیدن میوه کمک می‌کند، اما می‌تواند باعث پژمرده شدن سریع‌تر دسته گل شما شود.

ارسال گل برای عزیزانتان با شهرکادو

تیم شهرکادو در کنار شما است تا ارسال گل به ایران و یا ارسال گل به خارج از کشور دیگر یک معذل برای شما نباشد. تیم ما بهترین هدایا و گل‌های تازه و با طراوت را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می‌دهد. ما در این مقاله مراقبت از گل تازه دریافتی توسط عزیزانتان را به طور کامل توضیح داد تا بتوانید مدت زمانی بیشتری از گل‌های خود لذت ببرید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها