معنی و نماد نرگس

نرگس نماد تولد دوباره، شروع‌های جدید، امید، شادی و خوش‌شانسی است. بیشتر این نمادگرایی از این واقعیت ناشی می‌شود که نرگس‌ها هر بهار بیرون می‌آیند تا مناظر بی‌ثمر را با گل‌های شاد و زرد، نارنجی و سفید خود روشن کنند.

ممکن است از کاشتن آن گل در باغچه، قدم زدن روی برگ‌های نرگس که در پارک روی زمین ریخته یا آوردن دسته گل نرگس به خانه خود لذت ببرید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نرگس نماد چیست؟ ما قصد داریم به معنی و نماد نرگس بپردازیم تا به شما کمک کنیم حس بهتری از این گل‌ها بگیرید.

نام و منشأ نرگس

نام رایج نرگس ابتدا با کلمه لاتین affodill برسر زبان‌‌ها افتاد که از کلمه یونانی asphodelus گرفته شده است. امروزه Asphodelus به سرده‌ای از گل‌ها اطلاق می‌شود که از ریزوم‌های گوشتی بیرون می‌آیند. مورخان بر این باورند که هلندی‌ها “de” به معنای “د” را در مقابل کلمه آفودیل قرار می‌دهند که در نهایت منجر به به‌وجود آمدن نام نرگس شد.

نرگس‌ها متعلق به جنس Narcissus هستند که داستان منشأ جالبی نیز دارد. در اساطیر یونانی، نرگس یک شکارچی قوی بود که به خوش‌تیپی معروف بود. با این حال، او کمی خودخواه بود. او پس از رد علایق عاشقانه متعدد در طول زندگی خود، عاشق انعکاس خود شد و تا پایان عمر به خود خیره شد. وقتی سرانجام مرد، اساطیر می‌گوید که گلی به جای او جوانه زد. این گل در حال حاضر به نام نرگس شناخته می‌شود.

در حالی که نرگس‌ها در حال حاضر در سراسر جهان یافت می‌شوند، منشأ آنها در اروپای جنوبی و شمال آفریقا است. برخی از کشورهایی که بومی آنها هستند عبارتند از اسپانیا، پرتغال، مراکش و الجزایر.

معنی و نماد نرگس

معنی و نماد نرگس؛ تولد دوباره و آغازی نو

یکی از بزرگترین چیزهایی که در مورد معنی و نماد نرگس به آن اشاره می‌شود، توانایی اصلاح خود و شروع دوباره است. این نمادگرایی با عادات رشد نرگس گره خورده است.

نرگس‌ها از بافت‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی به نام پیاز رشد می‌کنند. با گرم شدن دما و طولانی شدن تابش نور روز، نرگس‌ها از انرژی ذخیره شده در پیاز خود برای فرستادن برگ‌ها و تولید ریشه استفاده می‌کنند. در عرض چند هفته، آنها گل‌های شیپوری شکل خود را برای لذت بردن همه تولید می‌کنند.

در حالی که زیبایی آنها غیرقابل انکار است، برای همیشه دوام نخواهد داشت. با فرا رسیدن بهار واقعی و نزدیک شدن تابستان، گل‌ها می‌ریزند و برگ‌ها شروع به پژمرده شدن می‌کنند. تا زمان رسیدن پاییز، هیچ مدرکی مبنی بر وجود این گل‌ها وجود ندارد.

با این حال، آنها برای همیشه ازبین نرفته‌اند. گیاهان همچنان به ذخیره انرژی در لامپ‌های خود ادامه می‌دهند زیرا در طول زمستان خواب می‌مانند. اگر هوا خیلی سرد نباشد و موجودات زنده پیاز گل نرگس را به عنوان غذا نخورند، برگ‌ها و گل‌های جدید دوباره در بهار بعد ظاهر می‌شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، گل نرگس می‌تواند راه خوبی برای یادآوری به کسی باشد که تغییر همیشه در گوشه و کنار است و هیچ وقت برای شروع جدید دیر نیست. آن‌ها هدایای عالی برای کسی که دوران هیجان‌انگیزی مانند خرید یک خانه جدید یا نقل مکان به یک شهر جدید را سپری می‌کند، می‌سازند، و همچنین اگر کسی اتفاقات چالش‌برانگیزی مانند جدایی یا از دست دادن شغل را پشت سر گذاشته باشد، گزینه مناسبی هستند.

معنی و نماد نرگس

امید

توانایی نرگس برای ظهور پس از یک زمستان سرد و تاریک به این معنی است که امید معنی و نماد دسته گل نرگس است. درست زمانی که به نظر می‌رسد دنیا برای همیشه پوشیده از برف یا کسل کننده خواهد بود، نرگس با سبزه و زندگی ظاهر می‌شود. اگر به یادآوری کوچکی از امیدی که در جهان وجود دارد نیاز دارید، فقط به یک گل نرگس نگاه کنید!

انجمن سرطان آمریکا نرگس‌ها را به عنوان نماد امید به رسمیت شناخت و در نتیجه «روزهای نرگس» را به عنوان روز امید به افراد معرفی کرد. در جریان این جمع‌آوری کمک‌های مالی، آنها دسته گل‌هایی از این گل‌ها را برای مبتلایان به سرطان و همچنین عزیزانشان ارسال می‌کنند تا امید را به آن‌ها یادآوری کنند.

معنی و نماد نرگس؛ شادی

گل‌های شیپوری شکل و درخشان نرگس پیام‌های شادی را می‌خوانند! فقط یک نگاه به این گل‌ها باعث می‌شود احساس کنید قلب شما از احساسات خوب می‌ترکد. به علاوه، این گل‌ها می‌توانند به ما یادآوری کنند که به دنبال چیزهای خوب زندگی باشیم و از آن‌ها قدردانی کنیم.

پیوند دسته گل نرگس با شادی به این معنی است که آن‌ها گل‌های خوبی برای رویدادهای شاد مانند تولد، فارغ‌التحصیلی و بازنشستگی هستند. اما آن‌ها همچنین می‌توانند به لبخند زدن به فردی که در حال جدایی، مرگ در خانواده یا از دست دادن شغل است کمک کنند.

معنی و نماد نرگس

موفق باشید

در بررسی معنی و نماد نرگس، نرگس‌ها را می‌توان نمادی از خوش‌شانسی و سعادت نیز دانست. شاید این مربوط به رنگ طلایی گل باشد، یا شاید به توانایی گیاه در تحمل شرایط سخت مرتبط باشد. فرقی نمی‌کند، نرگس می‌تواند هدیه خوبی باشد اگر کسی به کمی شانس نیاز دارد!

فولکلور چینی همچنین می‌گوید که نرگس‌ها می‌توانند شانس بیاورند. اگر نرگس‌ها شکوفه می‌دهند یا در هنگام رسیدن سال جدید در خانه شما حضور دارند، مطمئناً در سال پیش‌رو شانس خواهید داشت.

یک داستان ولزی نیز به نرگس و رفاه مربوط می‌شود. در افسانه‌ها آمده است که شخصی که در هر بهار اولین گل نرگس را می‌بیند، در سال پیش رو دارای برکت خواهد بود. این حتی دلیل بیشتری برای بیرون آمدن در بهار و جستجوی این گل‌ها است!

از آنجایی که نرگس‌ها خوش‌شانسی به ارمغان می‌آورند، می‌توانید انتخاب کنید که برای کسی گل‌آرایی بفرستید اگر قرار است از یک رویداد دشوار یا ناراحت کننده عبور کند.

معنی و نماد نرگس

معنی و نماد نرگس؛ بدشانسی

در پاسخ به سوال نرگس نماد چیست؟ برخی افراد می‌گویند که نرگس نماد بدشانسی است. اما اگر نرگس‌ها نماد شادی، خوش‌شانسی و امید هستند، چگونه می‌توانند نماد بدبختی باشند؟ خوب، همه چیز در اعداد نهفته است. در حالی که یک گل رز یا گل لاله ممکن است یک حرکت متفکرانه باشد، گفته می‌شود دادن یک گل نرگس به کسی بدشانسی می‌آورد. این بدان معناست که بهتر است یک دسته گل نرگس را به کسی که دوستش دارید بدهید و اگر به معانی گل برای خالکوبی فکر می‌کنید، به یاد داشته باشید که تعداد گل‌ها و همچنین نوع گل را در نظر بگیرید.

نرگس گل تولد ماه مارس هستند

علاوه‌بر معنی و نماد دسته گل نرگس که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد، گل تولد اسفند نیز هستند. این احتمالاً به این دلیل است که گل‌ها اغلب در این ماه شکوفا می‌شوند، اما ممکن است به دلیل شخصیت درخشان و جذاب این افراد نیز باشد.

گل نرگس هدیه بدهید

اگر در مدت زمانی که متن بالا را می‌خواندید به فرد خاصی فکر می‌کردید که می‌توانید با توجه معنی و نماد نرگس آن را به او هدیه دهید، درنگ نکنید. به سایت شهرکادو مراجعه کرده و از بین انواع دسته گل، سبد و باکس گل و گل و گیاهان لاکچری مدل دسته گل نرگس دلخواهتان را انتخاب کنید تا به آن‌ها هدیه دهید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها