مناسبت های شهریورماه

در طی سال مناسبت‌های بسیاری وجود دارند که مردم ایران، این مناسبت‌ها را جشن می‌گیرند و برای به‌یاد هم بودن، به هم هدیه می‌دهند. این مناسبت‌ها باعث می‌شود تا کسانی‌ها یکدیگر را دوست دارند کنار هم جمع شوند و ساعاتی را در شادی و حال خوب بگذرانند. خیلی اوقات برخی از افراد، مناسبت‌ها را فراموش می‌کنند که این موضوع باعث دلخوری اطرافیان و عزیزانشان می‌شود. برای حل این مشکل در ادامه مقاله مناسبت های شهریورماه را نام می‌بریم و توضیح کوتاهی را در مورد هرکدام از آن‌ها می‌دهیم.

افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، دسترسی به عزیزانشان در ایران ندارند. در نتیجه برای مناسبت‌های خاصی نمی‌توانند، برای کسانی که دوستشان دارند، هدیه بفرستند. شهر کادو یکی از فروشگاه‌های مطمئن و امنی است که این موضوع را حل کرده است. اگر قصد دارید که از طریق راهی آسان و مطمئن برای ارسال گل و هدیه به ایران اقدام نمایید، می‌توانید شهر کادو را برای این امر انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مناسبت های شهریورماه می‌پردازیم.

مناسبت های شهریورماه

مناسبت‌های ماه شهریور سال 1401 عبارت‌اند از:

1- روز پزشک

یکی از مناسبت های شهریورماه روز پزشک است که روز بزرگداشت ابوعلی سینا است و مصادف است با اولین روز از ماه شهریور. درواقع هم زمان با زاد روز ابوعلی سینا و به‌پاس زحمات بسیاری که او برای علم پزشکی کشید و تألیفات و فعالیت‌های او و همچنین برای قدردانی از پزشکان، زادروز ابوعلی‌سینا که مصادف با اول شهریورماه است را روز پزشک نام‌گذاری کردند.

ابوعلی‌سینا، فیلسوف و پزشک معروف در دنیا، در شهر بخارا متولد شد و آرامگاه او در همدان در یکی از شهرهای تاریخی ایران است. او فیلسوف و دانشمندی ایرانی است که نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان محبوبیت بسیاری دارد و آثارش در زمینه  پزشکی و فلسفه ارسطویی اهمیت فراوانی دارد.

اگر در خانواده و یا دوستان خود و یا عزیزانتان، کسی را دارید که شغل او پزشک است، مسلماً گل و یا هدیه می‌تواند، آن‌ها را برای اینکه به یادشان بودید و برای قدردانی از زحماتی که کشیده‌اند، بسیار خوشحال کند. درواقع این کار باعث می‌شود تا برایشان محبت شما خیلی ارزشمند باشد و بدانند با این که از آن‌ها دور هستید، اما به یادشان بوده‌اید.

دسته گل عسل – تهران و کرج

مناسبت های شهریورماه

باکس سوپر لاکچری مردانه

مناسبت های شهریورماه

ست روسری و رز جاودان – 02

مناسبت های شهریورماه

2- زاد روز کوروش کبیر و جشن شهریورگان

یکی دیگر از مناسبت های شهریورماه زاد روز کوروش کبیر و جشن شهریورگان در 4 شهریورماه است. درواقع یکی از جشن‌های آتش در ایران باستان که از جمله جشن‌های دوازده‌گانه سال نیز بوده است، جشن باستانی شهریورگان است. این آیین، یکی از آیین‌های کهن و ملی در ایران باستان بوده است که با حمله اعراب، اهمیتش را در تاریخ ایران از دست داد و در حال حاضر، تنها عده‌ کمی از زرتشتیان در استان کرمان، این جشن را به‌صورت محدود اجرا می‌کنند. البته در طی سال‌های اخیر، سایر زرتشتیان کشور نیز سعی در پاسداشت این جشن، داشتند.

لازم به ذکر است که مردمان ایران‌زمین این روز را به مناسبت‌های مختلفی گرامی داشته و جشن می‌گرفتند. یکی از آن مناسبت‌ها، زاد روز کوروش کبیر است که در طی سال‌های اخیر با عنوان روز پدر ایرانی از آن یاد می‌کنند. از سویی دیگر، زرتشتیان این روز را که مصادف است با کشته‌شدن پیامبر صلح‌جوی ایرانی، به نام «مانی» را گرامی می‌دارند و روز وصال مانی به اهورامزدا را جشن می‌گیرند.

اگر زرتشتی هستید و یا می‌خواهید که شما هم سهمی در بزرگداشت این مناسبت داشته باشید، می‌توانید با ارسال گل به ایران از طریق سایت شهر کادو، حضور خود را با این شیوه بیان کنید.

پکیج جذاب عاشقانه مردانه

مناسبت های شهریورماه

ست مردانه جذاب

مناسبت های شهریورماه

باکس پیپ شهرکادو

مناسبت های شهریورماه

3- روز داروساز

یکی دیگر از مناسبت های شهریورماه، روز داروساز است که در پنجمین روز از شهریور سال 1401 است. قطعاً یکی از شاخه‌های بسیار مهم دانش پزشکی در زمان ما دانش داروسازی است که تمامی کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، باید علم داروشناسی را بدانند. درواقع این روز مصادف است با زاد روز محمد بن زکریای رازی که به‌خاطر خدماتی که برای علم پزشکی انجام داد، در این روز از شهریورماه، یادش را گرامی می‌دارند.

او شیمی‌دان، فیلسوف و پزشک ایرانی است که در زمینه شیمی و فلسفه و پزشکی، آثار ماندگاری را نوشته است و به‌عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد یا همان اسیدسولفوریک مشهور است. زکریای رازی به این خاطر که کتاب‌های خود را به زبان عربی می‌نوشت نزد غربیان به جالینوس عرب مشهور بوده است.

اگر در میان دوستان و یا عزیزان خود، کسی را دارید که داروساز است و یا در این حیطه فعالیت می‌کند، فرصت مناسبی است که با ارسال گل و یا هدیه، او را سورپرایز کنید تا از محبت و لطف شما خوشحال شود. شهر کادو فروشگاه اینترنتی بسیار مطمئنی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

شاهنامه فردوسی نفیس-شهر تهران

مناسبت های شهریورماه

تابلو فرش طرح بسم الله

مناسبت های شهریورماه

4- روز سینما

یکی دیگر از مناسبت های شهریورماه، روز سینما است. این روز مصادف است با 21 روز از ماه شهریور. هم‌زمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران در سال 1379 بود که 21 شهریورماه به‌عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و جشن خانه سینما هرساله در این روز برگزار می‌شود. اگر از دوستان و آشنایان خود در ایران، کسی را دارید که در حیطه سینما فعالیت می‌کنند، می‌توانید با ارسال هدیه و گل برایشان، آن‌ها را سورپرایز کنید تا بدانند که به یادشان هستید.

تابلو نگاه-01

مناسبت های شهریورماه

خرید از شهر کادو

یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر که می‌توانید در آن برای خرید گل و یا هدایای زیبا ثبت سفارش کنید، شهر کادو است. کسانی که در خارج از کشور هستند و می‌خواهند برای عزیزانشان که در ایران زندگی می‌کنند، گل ارسال کنند و یا هدیه‌های زیبایی را بفرستند، شهر کادو این کار را برایشان انجام می‌دهد. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که شهر کادو در کمترین زمان، هدایای شما را به دست عزیزان شما می‌رساند.

کیف و کراوات

مناسبت های شهریورماه

دعوت به رستوران

مناسبت های شهریورماه

صنایع دستی

مناسبت های شهریورماه

زیورآلات

مناسبت های شهریورماه

آجیل و خوراکی

مناسبت های شهریورماه

بسته های هدیه

مناسبت های شهریورماه

عروسک و شکلات

مناسبت های شهریورماه

عطر و ادکلن زنانه

مناسبت های شهریورماه

انواع کیک وشیرینی

مناسبت های شهریورماه

دسته گل

مناسبت های شهریورماه

هدایای ترکیبی

مناسبت های شهریورماه

دعوت به ماساژ

مناسبت های شهریورماه

هدایای خاص و سفارشی

مناسبت های شهریورماه

سخن پایانی

از این که تا انتهای این مقاله را مطالعه کردید، سپاسگزاریم. در این مقاله مناسبت های شهریورماه را در سال 1401 ذکر کردیم و مختصراً هرکدام را توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای مناسبت‌ها و جشن‌های مختلف، به سایت شهر کادو سر بزنید و سفارشتان را ثبت کنید. مطمئناً کسانی که دوستشان دارید، با ارسال هدایا و گل، بسیار خوشحال خواهند شد.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها