چیدمان گل

استفاده از گل و چیدمان گل در خانه، یکی از فعالیت‌های مهمی است که می‌تواند به زیبایی محیط پیرامون شما کمک کرده و حس و حال فوق‌العاده‌ای را به خانه شما بدهد. در واقع گل‌ها یکی از بهترین موارد برای ایجاد تغییرات و زیباسازی منازل هستند. در همین راستا در این مطلب از وبلاگ شهرکادو قصد داریم تا نگاهی به چیدمان گل انداخته و بیان کنیم که پس از ارسال گل به ایران، به منظور چیدمان گل لازم است تا به چه نکاتی توجه داشته باشید. پس با ما تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید تا در مورد این موضوع بسیار مهم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

 ایده چیدمان گل در خانه‌های کوچک

اگر بخواهیم شما را با ایده‌های مختلف برای چیدمان گل در خانه‌های کوچک آشنا کنیم و در مورد این ایده‌های مختلف، اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم می‌توانیم به موارد متفاوتی اشاره کنیم. برخی از موارد مهم در این حوزه عبارتند از:

1) ترکیب کردن اکسسوری و گل

یکی از روش‌های چیدمان گل این است که در کنار استفاده از آن، از اکسسوری‌های مختلف نیز استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید قفسه‌ای در اتاق نشیمن خانه‌تان قرار داده و سپس بر روی آن دکوری و گلدان‌های زیبا قرار دهید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا زیبایی فوق‌العاده‌ای را به خانه خود ببخشید.

2) فضای کار سبز

یکی دیگر از ایده‌های چیدمان گل در خانه‌های کوچک، قرار دادن گل‌های کوچک بر روی میز کار است. قرار دادن گل بر روی میز کار می‌تواند حس و حال فوق‌العاده‌ای به شما داده و انرژی شگفت‌انگیزی را به شما و دیگر اعضای خانواده منتقل کند. شما می‌توانید از طریق ارسال گل به ایران، گل‌های زیبا و کوچکی را خریداری کنید و آن‌ها را به عزیزان خود هدیه دهید. برای مشاهده گل‌های مجموعه شهرکادو روی اینجا کلیک کنید.

3) استفاده از استند چوبی کوچک

اگر قصد دارید تا دکور خانه خود را زیباتر از همیشه کنید، می‌توانید از استندهای آماده برای گل استفاده کنید. استفاده از استند به شما کمک می‌کند تا گل‌ها را به بهترین شکل ممکن بر روی جایگاه قرار دهید. گذاشتن گیاهان روی استند نه تنها به زیبایی خانه شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا بتوانید از گل در خانه کوچک خود نیز استفاده کنید.

4) گروه‌بندی و دسته‌بندی گل‌ها

چیدمان گل

به منظور ایجاد هارمونی در خانه خود و استفاده از گل‌ها در خانه‌های کوچک می‌توانید گل‌های خانه‌تان را به گروه‌ها و دسته‌های مختلفی تقسیم کنید. پیشنهاد ما این است که انواع مختلفی از گل‌ها را در کنار هم درون یک سینی مخروطی آویزان قرار دهید. از این طریق می‌توانید هم دکوراسیون خانه خود را زیبا کنید و هم به ایجاد زیبایی و حس خوب در فضا کمک کنید.

5) آویز کردن گل

یکی از راه‌های استفاده از گل در خانه‌های کوچک، آویز کردن گل است. در واقع شما می‌توانید از فلاورباکس‌ها و آویزها برای قرار دادن گل در خانه خود استفاده کنید.

6) استفاده از گیاهان رونده 

استفاده از گیاهان رونده نیز به شما کمک می‌کند تا در خانه‌های کوچک از گل‌ها و گیاهان زیبا استفاده کنید. گل‌های رونده به نحوی هستند که اگر به درستی آن‌ها را هدایت کنید، بر روی دیوار شما قرار گرفته و زیبایی فوق‌العاده‌ای را به این بخش‌ها می‌دهند.

7) استفاده از تراریوم 

شما می‌توانید بر روی میزهای خانه خود از تراریوم یا همان باغ شیشه استفاده کنید. این دسته از گل‌ها زیبایی شگفت‌انگیزی دارند و امروزه نقش بسیار مهمی را در چیدمان خانه ایفا می‌کنند. علاوه بر آن، می‌توانید ازسایت شهرکادو اقدام به خرید تراریوم کنید و آن را به سراسر ایران ارسال کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا خودتان روش درست کردن باغ شیشه‌ای را یاد گرفته و یا از مدل‌های آماده که در گل فروشی‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کنید.

مزایای چیدمان گل در خانه چیست؟

چیدمان گل در خانه مزایا بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با مزایا چیدمان گل در خانه آشنا کنیم، موارد زیادی برای ذکر کردن وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

1) تقسیم فضای خانه

یکی از کاربردهای چیدمان گل این است که شما می‌توانید قسمت‌هایی از خانه یا محیط کار را از هم جدا کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا از گیاهان به عنوان مقسم بخش‌های مختلف خانه خود استفاده کرده و زیبایی شگفت‌انگیزی به محیط خانه‌تان بدهید.

2) پوشش عیب‌های خانه

مطمئناً در هر خانه‌ای شاهد عیب‌های مختلفی هستیم. یکی از مهم‌ترین مزایای چیدمان گل این است که شما می‌توانید از این طریق عیب‌های فضا و گوشه‌هایی خانه خود را پر کرده، جلوه فوق‌العاده‌ای به خانه خود بدهید. در واقع استفاده از گل‌های پر شاخه و برگ (متراکم) باعث می‌شود تا بتوانید فضا خانه خود را زیبا کنید و عیوب آن را از بین ببرید.

همچنین می‌توان از گیاهان برای پوشاندن لوله‌های رو کار، گچ بری‌های ریخته شده ونیز استفاده کنید. این مسئله نیز به شما کمک می‌کند تا شکل یکنواخت‌تری به خانه خود بدهید.

3) ایجاد آرامش در خانه

به صورت کلی چیدمان گل باعث می‌شود تا حس آرامش‌بخشی را در محیط خانه خود به وجود بیاورید. همچنین شما می‌توانید از طریق چیدمان گل آلودگی محیط را نیز به طرز چشمگیری کاهش دهد. جالب است بدانید که قرار دادن گیاهان در داخل خانه باعث می‌شود تا هوای محیط آپارتمان را تصفیه شود و محیط خانه را بهتر و مثبت‌تر از همیشه احساس کنید.

ارسال گل به ایران

بهترین مکان‌ها برای چیدمان گل در خانه

شما می‌توانید فرآیند چیدمان گل را در خانه خود به حالت‌های مختلفی انجام دهید. در واقع می‌توان گفت که شش مکان در خانه برای چیدمان گل مناسب هستند. اگر بخواهیم شما را با این شش مکان آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این مکان‌ها عبارتند از:

1) آشپزخانه

یکی از بخش‌هایی که می‌توانید اقدام به چیدمان گل در آن بخش کنید، قسمت آشپزخانه است. شما می‌توانید با استفاده از گیاهان در آشپزخانه، حس زیبایی و با طراوت به منزل و فضای داخلی آشپزخانه خود بدهید و جلوه شگفت‌انگیزی به این بخش از آشپزخانه خود بدهید.

پیشنهاد ما این است که به منظور چیدمان گل در بخش آشپزخانه تلاش کنید تا از گل‌هایی استفاده کنید که رنگ آن با میز نهارخوری و فضای آشپزخانه هماهنگی و هارمونی داشته باشد. قرار دادن گل بر روی میز نهارخوری باعث می‌شود تا در حین غذا خوردن نیز بتوانید حس و حال فوق‌العاده‌ای پیدا کنید.

2) سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام نیز یکی دیگر از بخش‌های منزل شما است که می‌توانید گل‌های طبیعی را در داخل این بخش‌ها قرار داده و حس فوق‌العاده‌ای به این قسمت‌های خانه خود بدهید. شاید از نظر شما دکوراسیون استفاده از گل در این بخش‌ها غیرطبیعی است اما می‌توانید با استفاده گل‌های طبیعی خشک شده حس شگفت‌انگیزی را در این بخش‌ها نیز به وجود بیاورید.

3) اتاق خواب

بخش دیگری از خانه که می‌توانید در آن اقدام به چیدمان گل کنید، اتاق خواب است. اگر در اتاق خواب خانه‌تان در طول روز مطالعه و یا کار انجام می‌دهید، استفاده از گل باعث می‌شود تا حس و حال خوبی در اتاق خواب شما به وجود بیاید.

چیدمان گلدان طبیعی در اتاق خواب، به ایجاد حس آرامش، شادی و نشاط در بدن شما کمک می‌کند. همچنین استفاده از گل در فضای اتاق باعث خوش‌بو شدن این فضا شده و باعث می‌شود تا در هنگام خواب نیز بوی خوبی در فضای اتاق خواب شما وجود داشته باشد و این مسئله به خواب بهتر و استراحت کامل شما کمک می‌کند.

4) بالکن

بخش دیگری که در آپارتمان شما وجود دارد و می‌توانید اقدام به چیدمان گل در آن کنید، تراس است. شما می‌توانید در این قسمت از خانه خود از گل‌ها و گیاهان زینتی استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که در قسمت بالکن از گل‌هایی استفاده کنید که در خاک قرار می‌گیرند. توجه به این نکته به شما کمک می‌کند تا حس شگفت‌انگیزی و جالبی را به محیط بالکن خانه خود بدهید.

5) پذیرایی

پذیرایی نیز بخش دیگری از خانه است که می‌توانید در آن گل قرار دهید. چیدمان گل در این بخش باعث ایجاد حال و هوای بهاری در فضای پذیرایی خانه شما می‌شود. بهترین گل‌های طبیعی که می‌توانید در این بخش از خانه خود قرار دهید، گل‌های لوله‌ای و رنگارنگ است.

6) راه پله

راه پله یکی از بخش‌های ابتدایی هر خانه است و به همین دلیل لازم است تا برای چیدمان گل در این بخش از خانه خود نیز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. استفاده از گل‌های رنگارنگ و خوش عطر باعث ایجاد حس خوبی در فضا راه پله خانه شما خواهد شد.

چیدمان گل

بهترین گیاه برای نگهداری در خانه کوچک 

پس از آن که شما را با چیدمان گل در خانه‌های کوچک آشنا کردیم، حال ممکن است که این سؤال مهم برای شما مطرح شود که بهترین گیاهان برای خانه‌های کوچک کدام نوع هستند؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که گیاهان آویزان و بلند گزینه‌های خوبی برای خانه‌های کوچک شما هستند. شما می‌توانید از طریق سایت شهرکادو این دسته از گل‌ها را سفارش دهید. این گیاهان فضای کمی اشغال کرده و همچنین به شما اجازه می‌دهند تا به خوبی از فضا خانه خود استفاده کنید. برای ارسال گل به ایران از طریق فروشگاه بزرگ شهرکادو روی اینجا کلیک کنید.

از مهم‌ترین گل‌های مخصوص خانه‌های کوچک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیاه فیتونیا
  • گل ارکیده
  • پرومیا
  • گیاه آلوکازیا
  • شبدر زینتی
  • پتوس
  • پامچال
  • کاکتوس غوره ای
  • برگ انجیری
  • تاج خروس
  • گل شمشاد

جمع‌بندی

در این مطلب از وبلاگ شهرکادو نگاهی به چیدمان گل در خانه کوچک پرداخته و تلاش کردیم تا در مورد نحوه استفاده از گل در فضا خانه‌های کوچک اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با استفاده از گل حس شگفت‌انگیزی به خانه خود بدهید. بسیار خرسندیم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمودید. شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ شهرکادو در میان بگذارید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها