چیز کیک و تیرامیسو

تیرامیسو و چیز کیک آمریکایی جز پنج کیک خوشمزه جهان هستند که در عین طعم متفاوت، دستور پخت راحتی هم دارند. برای پخت این دو دسر شما به مواد اولیه و وسایل ساده‌ای احتیاج دارید. شما می‌توانید اوقات فراغت خود را با درست کردن این دسرهای جذاب پر کنید. همچنین شما می‌توانید به راحتی از مجموعه بزرگ شهرکادو انواع کیک و شیرینی را سفارش دهید.

علاوه بر وجود سایت شهرکادو برای سفارش آنلاین دسر، می‌خواهیم در ادامه طرز تهیه تیرامیسو و چیزکیک را توضیح دهیم تا در صورت تمایل آن را در منزل خود نیز درست کنید. پس ما را در ادامه این متن در وبلاگ شهرکادو دنبال کنید تا با دستور پخت این دو دسر جذاب و محبوب جهانی آشنا شوید. 

طرز تهیه چیز کیک آمریکایی به چه شکل است؟

در ابتدا طرز تهیه‌ی چیز کیک آمریکایی، شما باید مواد اولیه آن را به میزان لازم تهیه فرمایید. در این قسمت ما طرز تهیه چیز کیک به تعداد چهار نفر را برای شما شرح می‌دهیم. همچنین شما می‌توانید نسبت به تعداد افراد این اندازه‌ها را تغییر دهید. مواد اولیه چیز کیک شامل 400 گرم پنیر ماسکارپونه، 400 گرم پنیر خامه‌ای، 250 گرم بیسکویت گندمی ساده، 150 گرم کره، 100 گرم خامه، 100 گرم شکر، 4 قاشق غذاخوری پودر قند، 20 گرم شکلات چیپسی، 20 گرم آرد ذرت، 3 عدد تخم مرغ، 1 عدد لیمو ترش، روغن مایع به مقدار لازم و مقدار کمی نمک می‌شود.

بهتر است مواد یخچالی را حدود نیم ساعت بیرون بگذارید تا با محیط هم دما شود. اگر پنیر ماسکارپونه نداشتید، می‌توانید به جای آن از پنیر خامه‌ای نیز استفاده نمایید. همچنین شکلات تخته رنده‌ای به جای شکلات چیپسی انتخاب مناسبی خواهد بود. 

دستور پخت چیز کیک آمریکایی

تهیه و پخت چیزکیک آمریکایی اصلا کار سختی نیست. برای انجام این کار تنها باید مراحل زیر را به صورت دقیق و منظم اجرا کنید. این مراحل عبارتند از:

ارسال کیک به ایران

مرحله اول

ابتدا 250 گرم بیسکوییت را در میکسر کاملا پودر کنید. سپس 150 گرم کره را آب کنید. برای آب کردن کره بهتر است که از شعله خیلی کم گاز استفاده کنید و مراقب باشید تا دود نکند. حال می‌توانید کره آب شده و بیسکوییت را به خوبی در ظرف مخلوط کنیم تا زمانی که بیسکوییت‌ها کاملا کره‌ای شوند. در ادامه به قالب کمربندی با قطر 24 سانتی‌متر نیاز داریم که باید ته آن را کمی با قلم‌مو چرب نمایید.

با قاشق، بیسکوییت‌های کره‌ای را در کف قالب به طور یکنواخت پهن کنید و بعد از آن با کمک دست بیسکوییت‌ها را بهتر در کف قالب پهن کنید. زمانی قالب شما آماده است که خرده بیسکوییت‌ها، بافت منسجمی به خود بگیرد. بعد از انجام این مراحل باید قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال بماند. 

مرحله دوم

تا اینجای کار قالب و قسمت بیسکوییتی چیز کیک شما آماده شده است و باید بخش پنیری آن را درست کنید. در اولین مرحله پوست لیمو را ریز رنده کنید. بعد از آن پنیر خامه‌ای را به همراه 200 گرم پنیر ماسکارپونه با همزن برقی هم بزنید تا کرمی یک دست درست شود. 60 گرم از خامه را با پوست لیمو رنده شده و 2 قاشق غذاخوری پودر قند ترکیب کنید.

3 عدد تخم‌مرغ را با شکر و نمک هم بزنید تا شکر کاملا با مواد ترکیب شود و پف کند. این کار حدودا ده دقیقه طول می‌کشد. تخم‌مرغ‌ها را با پنیر و آرد ذرت مخلوط کنید تا زمانی که مایه یک دست و زرد رنگی درست شود. 

مرحله سوم

حال که هم قالب و مایه شما آماده است باید مایع را به طور یکدست روی قالب پهن کنید. در این حین فر را از قبل با دمای 170 درجه گرم کنید و به مدت 35 دقیقه قالب را داخل فر بگذارید. این قسمت اولیه پخت چیز کیک است. برای قسمت دوم باید بگذارید که 20 الی 30 دقیقه، قالب در فر خاموش بماند. سپس مجددا فر را با دمای 150 درجه روشن کنید تا چیز کیک به مدت 25 دقیقه بپزد.

در حین پخت ممکن است رویه کیک شما رنگ قهوه‌ای به خود بگیرید. شما می‌توانید برای جلوگیری از این رنگ، روی آن را با فویل بپوشانید. بعد از پخت دوم در فر را باز بگذارید تا دمای چیز کیک به آرامی پایین بیاید ولی آن را از فر خارج نکنید. 

مرحله چهارم

در این بخش از پخت چیز کیک، 200 گرم دیگر پنیر ماسکارپونه را با 2 قاشق غذاخوری لیموترش خوب هم بزنید و آن را 30 دقیقه در محیطی گرم رها کنید تا مزه ترشی به خود بگیرد. بعد از آن باید 40 گرم خامه و 2 قاشق غذاخوری پودر قند را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید. 11 گرم از شکلات چیپسی را به مواد اضافه کنید و سپس مایه درست شده را با لیسک بر روی قالب چیز کیک خود به طور یکدست پهن کنید.

مرحله پنجم

در قسمت سوم پخت با فر، باید چیز کیک نهایی را به مدت 6 الی 8 دقیقه با دمای 170 درجه در فر قرار دهید. بعد از گذشت 6 یا 8 دقیقه پخت، درب فر را نیمه باز بگذارید تا روی آن ترک نخورد. برای این که چیز کیک شما مزه بهتری داشته باشد، خوب است که آن را 12 الی 24 ساعت در پخچال بگذارید و بعد آن چیز کیک شما آماده سرو است.  

طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو به چند مورد ساده محدود می‌شود. شما برای پخت تیرامیسو ایتالیایی به 1 فنجان اسپرسو، 1 بسته بیسکوییت لیدی فینگر، نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 3 عدد تخم‌مرغ، 150 گرم پنیر ماسکارپونه، 200 گرم خامه و در آخر 100 گرم شکر احتیاج دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت این دسر خوشمزه را با تمام نکات توضیح دهیم. 

دستور پخت تیرامیسو ایتالیایی

چیز کیک و تیرامیسو

مرحله اول

در اولین مرحله سه عدد تخم‌مرغ را بشکنید و زرده آن را از سفیده جدا کنید. در این بخش ما فقط به زرده احتیاج خواهیم داشت. زرده‌ها را در کاسه‌ای جدا به خوبی هم بزنید تا حجم‌دار و کرم رنگ بشوند. بعد از هم زدن زرده تخم مرغ‌ها، باید شکر را به آن اضافه کنید و مجددا مواد را با هم تا جایی که شکر کاملا حل شود، هم بزنید.

مرحله دوم

در این قسمت می‌توانید 150 گرم پنیر ماسکارپونه خود را با مواد ترکیب کنید و با همزن برقی مخلوط کنید. در حین هم زدن پنیر ماسکارپونه با مواد دیگر، 200 گرم خامه را در کاسه‌ای جدا بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا خامه‌ای حجیم درست شود. به طوری که وقتی کاسه را برعکس می‌کنید، خامه از ظرف سر ریز نشود.

دقت کنید که اگر مواد را با هم خوب ترکیب نکنید، تیرامیسو شما مزه خوبی نمی‌گیرد و مواد غذایی شما هدر می‌رود. خامه شما برای ترکیب با مواد دیگر آماده است و می‌توانید مایه را به کمک لیسک یا قاشق بزرگی هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم

در مرحله بعدی سفیده‌های تخم‌مرغی که از زرده جدا کرده بودید را با همزن برقی حسابی هم بزنید تا رنگی سفید و شکلی حجیم و پف‌دار به خود بگیرد. حال مایه‌ای که در مرحله قبل درست کردید را به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید و دوباره با کمک لیسک همگی مواد را خوب زیر و رو کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. همان‌طور که تا این بخش از دستور پخت مشاهده کرده‌اید، شما فقط باید مواد اولیه‌ی خود را به نوبت با هم مخلوط کنید؛ ولی در ادامه کار مراحل پخت کمی فرق خواهد کرد. 

مرحله چهارم

فنجان اسپرسو خود را آماده کنید و بگذارید تا کاملا با محیط هم دما شود. در غیر این صورت اسپرسو داغ، بیسکوییت‌های شما را له می‌کند. اسپرسو خنک شده را در کاسه‌ای بزرگ بریزید و 2 الی 3 عدد بیسکوییت‌های لیدی فینگر را در آن قرار دهید.

بیسکوییت‌ها را در قهوه قرار دهید. سپس آن‌ها را سریع خارج کنید. دقت کنید که بیسکوییت‌ها باید مرطوب باشند، زیرا اگر مدت زیادی در قهوه بمانند له می‌شوند. ظرف پیرکس مستطیل شکلی را آماده کنید و کف آن را کاملا با بیسکوییت‌های لیدی فینگر بپوشانید.

مرحله پنجم

حال نوبت به اضافه کردن مایه رسیده است. نصف مایه‌ی آماده شده را روی بیسکوییت‌ها بریزید و سپس پودر کاکائو را روی آن الک کنید. مجددا برای لایه‌ی دوم بیسکوییت‌ها را به اسپرسو آغشته می‌کنیم و بعد در ظرف می‌چینیم. مرحله قبلی را دوباره تکرار کنید و روی بیسکوییت‌ها را با مایه بپوشانید.

سپس پودر کاکائو را الک نمایید. در این مرحله تیرامیسو شما تقریبا آماده است و تنها کاری که باید انجام بدهید، استراحت دادن به آن است. روی ظرف پیرکس خود را با سلفون بپوشانید و حداقل به مدت 6 ساعت داخل یخچال بگذارید. در صورتی که زمان کافی داشتید، بهتر است تیرامیسو به مدت 24 ساعت در یخچال بماند تا هنگام برش بافت منجسم‌تری داشته باشد. حال بعد از گذشت 24 ساعت تیرامیسو شما آماده سرو خواهد بود. 

جمع‌بندی

در این مقاله از وبلاگ شهرکادو ما دستور پخت دو مورد از دسرهای محبوب جهانی را با تمام نکات به شما شرح دادیم. همچنین مواد اولیه مورد نیاز به تعداد چهار نفر را نام بردیم تا قبل از پخت آن‌ها را تهیه فرمایید. همان‌طور که خواندید، هر دو دسر نیاز به یک استراحت 24 ساعته دارند تا بافت منجسم‌تر و طعمی عالی داشته باشند. در صورتی که شما این 24 ساعت وقت را برای پذیرایی از مهمان‌های خود نداشتید، می‌توانید به راحتی از سایت شهرکادو تیرامیسو ایتالیایی یا چیز کیک آمریکایی را به تعداد نفرات سفارش دهید. برای مشاهده تمامی کیک و شیرینی‌های مجموعه ما روی اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد می‌کنم که برای اولین بار خرید شیرینی از سایت ما را تجربه نمایید. بسیار خرسنیدم که ما را تا انتهای این متن در وبلاگ شهرکادو همراهی کردید. امیدوارم که با این دستور از طعم دسر خود لذت ببرید.   

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها