گل‌های مکزیکی

گل‌های مکزیکی زیبایی طبیعی خود را به خانه‌ها، مشاغل، مناسبت‌ها و رویدادها در سراسر جهان می‌بخشند. گل‌های بومی مکزیک را می‌توانید در سرتاسر ایالات‌متحده و کانادا، شاید حتی در باغ خانه خود پیدا کنید.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با محبوب‌ترین گل‌های مکزیکی، اهمیت آن‌ها در فرهنگ مکزیکی، نحوه تشخیص آن‌ها و زمان شکوفه‌دهی آشنا کنیم. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد زیباترین گل‌های بومی مکزیک بیاموزید.

آنتریوم

گل در مکزیک

گل‌ها نقش اساسی در فرهنگ مکزیکی دارند. آن‌ها خانه‌ها را در طول کریسمس و خیابان‌ها را در جشنواره‌های سالانه مانند روز مردگان و جشن خوچیکتزال تزئین می‌کنند. گل‌های محبوب را در باغ‌های خانه، چشمه‌های معدنی، گورستان‌ها، پارک‌ها، مکان‌های عبادت و البته در طبیعت پیدا خواهید کرد.

بسیاری از گل‌های مکزیکی دارای معانی و اهمیت خاصی در فرهنگ هستند، برخی از آن‌ها نشان‌دهنده خدایان آزتک هستند. سه گل شناخته‌‌شده مکزیکی شامل گل محمدی، پوانستیا و یوکا است، اما بسیاری از گل‌های دیگر در سراسر آمریکای شمالی محبوب هستند.

برای مطالعه مقاله «نکاتی برای مراقبت از خود» کلیک کنید.

کوکب (Dahlia Pinnata)

گل کوکب به عنوان گل ملی مکزیک محبوب‌ترین گل مکزیکی است. اهمیت فرهنگی آن به آزتک‌ها برمی‌گردد که از غده‌های گل محمدی به عنوان منبع غذایی و برای درمان صرع استفاده می‌کردند. امروزه معمولاً می‌توانید گل محمدی را در سالادها پیدا کنید.

این گل‌های زیبا در دایره‌های متقارن رشد می‌کنند، اغلب به رنگ‌های دوگانه سفید، بنفش، صورتی، قرمز، هلویی یا نارنجی وجود دارند. گل کوکب در فصل تابستان و تا اوایل پاییز شکوفا می‌شود. آن‌ها نشان‌دهنده ظرافت و وقار هستند و از سال 1963 گل ملی مکزیک بوده‌اند.

این گل‌های محبوب را در سراسر مکزیک و همچنین در مناطق ایالات‌متحده با آب و هوای گرم مانند جنوب کالیفرنیا خواهید یافت.

پوانستیا (Euphorbia Pulcherrima)

پوانستیا که بیشتر به عنوان یک گیاه کریسمس شناخته می‌شود، دارای برگ‌های قرمز روشن است که برای اهداف دارویی و زیبایی، بیشتر به عنوان رنگ برای لباس استفاده می‌شود. Poinsettias نماد ستاره بیت‌لحم در دین مسیحی است و در نتیجه به یک دکوراسیون استاندارد در تعطیلات زمستانی تبدیل شده‌است.

پوانستیا در اواخر پاییز و اوایل زمستان شکوفا می‌شود. اگرچه این گیاه اغلب قرمز است، اما در رنگ‌های دیگر از جمله نارنجی، سفید و صورتی نیز رشد می‌کند. Poinsettias منحصربه‌فرد است زیرا قسمت‌های رنگارنگ آن شاخ و برگ هستند تا گل‌های رنگارنگ.

گل یوکا (Yucca Baccata)

گیاه یوکا خوشه‌هایی از شکوفه‌های زنگوله‌ای شکل سفید تولید می‌کند که چشم و بینی را نوازش می‌کند. همچنین میوه‌ای شبیه به موز روی آن رشد می‌کند و گاهی به آن یوکای موز نیز می‌گویند. این گل‌های مکزیکی خوش‌بو در ماه‌های تابستان شکوفا می‌شوند.

آن‌ها نماد پاکسازی و محافظت و دارای خواص دارویی هستند. شما می‌توانید گیاهان یوکا را با بوته‌های سبز با برگ‌های مستقیم و خوشه‌های عمودی بزرگ از گل‌های سفید که در بالای شاخ و برگ رشد می‌کنند، تشخیص دهید.

کیهان شکلاتی (Cosmos Atrosanguineus)

گل‌های کیهانی شکلاتی به لطف رنگ‌های غنی و تیره خود محبوب هستند. این شکوفه‌های متمایز مکزیکی دارای گلبرگ‌های زیبای قرمز تیره، بنفش و قهوه‌ای و رایحه دلپذیر کاکائو هستند.

گلدهی در فصل تابستان، نماد زیبایی و نظم است.

آفتابگردان مکزیکی (Tithonia Diversifolia)

آفتابگردان مکزیکی روی بوته‌ها رشد می‌کند و گلبرگ‌هایی شبیه به دیزی در سایه‌های زرد روشن، نارنجی و قرمز تولید می‌کند. آن‌ها با جذب پروانه‌ها به گرده افشانی کمک می‌کنند. شما می‌توانید آفتابگردان مکزیکی را در طبیعت در مناطق کوهستانی چندین ایالت مکزیک از جمله دورانگو، چیهواهوا و تاماولیپاس پیدا کنید.

آفتابگردان مکزیکی در تابستان و اوایل پاییز رشد می‌کند. این گل‌های مکزیکی ممکن است تا 120 گل رشد کند. آن‌ها نشان‌دهنده ایمان، پرستش و وفاداری هستند.

پیچ امین الدوله مکزیکی (Justicia Spicigera)

گل‌های پیچ امین‌الدوله مکزیکی روی یک درختچه همیشه سبز رشد می‌کنند و گل‌های نارنجی روشن و بوی فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند. آن‌ها در بهار شکوفا می‌شوند و نشان‌دهنده شادی هستند. از نظر تاریخی، مردم از این گل بومی مکزیک به عنوان رنگ نارنجی استفاده می‌کردند.

پیچ امین‌الدوله مکزیکی را به باغ خود اضافه کنید تا پروانه‌ها و دیگر گرده افشان‌ها را جذب کنید. گل‌های کوچک و نازک به هر فضای بیرونی شادی می‌بخشد.

مریم گلی آناناس (سالویا الگانس)

مریم گلی آناناسی که به خاطر عطر میوه‌ای آن که بوی آناناس می‌دهد نامگذاری شده‌است، در اواخر تابستان و اوایل فصل پاییز شکوفا می‌شود. بسیاری از صاحبان‌خانه و مشاغل از این گیاهان چندساله به‌عنوان پوشش زمین استفاده می‌کنند زیرا مریم گلی آناناس در بوته‌ها رشد می‌کند.

مریم گلی آناناس گل‌های قرمز پرجنب‌وجوش تولید می‌کند و نماد شفا است. پروانه‌ها و مرغ‌های مگس‌خوار عاشق دیدن این گل‌های دوست داشتنی مکزیکی هستند.

اسطو خودوس

گل کلاه مکزیکی(Ratibida Columnifera)

گل کلاه مکزیکی ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله مخروط مرکزی با گلبرگ‌های زرد و قرمز پرجنب‌وجوش را ارائه می‌دهد. این گل‌های مکزیکی که بلندتر از گیاهان علفی هستند، روی ساقه‌های بلند و بدون برگ رشد می‌کنند و معمولاً در اواسط تابستان شکوفا می‌شوند. گل کلاه مکزیکی را در سراسر شمال مکزیک، ایالات متحده و کانادا خواهید یافت.

شکوه صبح مکزیکی (Ipomoea Hederacea)

این گل‌های شیپوری شکل روی درختان می‌رویند و صبح بعد از بارندگی شکوفا می‌شوند. آنها در آب و هوای خشک رشد می‌کنند و گلبرگ‌های آبی، نیلی، بنفش یا سفید تولید می‌کنند. این گل‌های سنتی مکزیکی که در ماه‌های تابستان و پاییز شکوفا می‌شوند، نشان‌دهنده عشق ناتمام هستند. معمولاً این گل‌های زیبا را در باغ‌ها و محیط‌های طبیعی خواهید‌یافت.

شمشیر لیلی (گلادیولی)

مکزیکی‌ها معمولاً از گل‌های سوسن شمشیری در جشن‌های روز مردگان استفاده می‌کنند. گلبرگ‌های زیبا در رنگ‌های قرمز، صورتی و زرد روی‌هم رشد می‌کنند و شکل شمشیر مانندی ایجاد می‌کنند که نام زنبق شمشیری را به خود اختصاص‌داده‌است.

این گل‌های مکزیکی در اوایل تابستان شکوفا می‌شوند که نشان‌دهنده خاطره و همدردی است. به دلیل شکل شمشیر مانند آن‌ها، از نظر تاریخی به گلادیاتورها هدیه داده می‌شد.

فرانگی‌پانی مکزیکی (پلومریا روبرا)

فرانجی‌پانی مکزیکی در دسته‌هایی از گل‌های کوچک رشد می‌کند. گلبرگ‌ها از مرکز به رنگ زرد شروع می‌شوند و سپس به سفید یا صورتی محو می‌شوند و ظاهری زیبا ایجاد می‌کنند.

فصل‌های بهار و تابستان شکوفه‌های فرانجی‌پانی مکزیکی را به ارمغان می‌آورند. آن‌ها نماد زندگی معنوی و ارواح هستند.

هر مناسبتی را با گل‌های مکزیکی جشن بگیرید

اگر قصد دارید در مناسبت‌های مختلف برای عزیزانتان گل‌های مکزیکی ارسال کنید، شهرکادو به کمک شما می‌آید و انواع سبد و باکس گل و انواع هدایای ترکیبی را برای عزیزان شما در داخل ایران ارسال می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شهرکادو مراجعه کرده و هدایای موردنظر خود را سفارش دهید.

سخن پایانی

گل‌های مکزیکی جذاب‌ترین هدایایی هستند که می‌توانید برای عزیزانتان در داخل و خارج از کشور ارسال کنید. تنها کافی است به سایت شهرکادو مراجعه کرده و از طریق آن هدایای موردنظرتان را برای عزیزانتان در داخل ایران ارسال کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها