گل سبز

وقتی به گل‌هایی فکر می‌کنید که در کنار شاخ و برگ سبز قرار می‌گیرند، احتمالاً شکوفه‌های سبز اولین چیزی است که به ذهن شما می‌رسد. هماهنگ بودن گل‌های سبز و پیوند آن‌ها با طبیعت و آرامش می‌تواند این گل‌ها را به یک مکمل عالی برای هر دسته گل یا گل باغی تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع گل سبز و تاثیر آن در چشمگیر کردن دسته گل و یا باغ گل شما بپردازیم.

چرا گل‌ها رنگ‌های متفاوتی دارند؟

حتما گل‌های بنفش سلطنتی، گل‌های قرمز روشن، گل‌های آبی روشن و برخی از گل‌های سبز را دیده‌اید. اما آیا به دلیل پشت رنگ گل‌ها فکر کرده‌اید؟ گاهی اوغات علت تغییر رنگ آن‌ها مربوط به گرده افشانی آن‌ها است.  اگر این گیاهان می‌توانستند زنبورها، پروانه‌ها، مگس‌ها و دیگر گرده افشان‌ها را جذب کنند، احتمال بیشتری وجود داشت که جمعیت خود را در آینده حفظ کنند. دلیل این موضوع را متوجه شدید، اما پاسخ به این که گل‌ها از کجا رنگ می‌گیرند چیست؟ ترکیبات گیاهی متعددی مانند آنتوسیانین‌ها، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها ترکیب می‌شوند تا رنگ منحصر به فرد هر گل را تشکیل دهند. حضور و نسبت این ترکیبات در طول زمان از طریق انتخاب طبیعی و همچنین اصلاح نباتات توسط انسان تحت تأثیر قرار گرفته است. حتی پس از تنظیم ژنتیک گیاه، رنگ گل ممکن است تحت تأثیر عوامل محیطی از جمله pH خاک و نور خورشید باشد.

انواع گل سبز

اکنون به قسمتی که منتظرش بودید برویم. لیستی از انواع گل سبز را برای شما آماده کرده‌ایم. اما با این وجود یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای قرار گرفتن در کنار انواع گل سبز، گل‌های قرمز هستند.

گل سبز

ادریسیا

ادریسیا که به نام بوته‌های گلوله برفی نیز شناخته می‌شود، بوته‌های متوسط تا بزرگ چند ساله هستند که خوشه‌های بزرگی از گل تولید می‌کنند. این گل‌ها در رنگ‌های متنوعی از جمله سبز روشن وجود دارند. در حالی که PH خاک بر رنگ گل ادریسی آبی و صورتی تأثیر می‌گذارد، گونه سبز آن بدون توجه به pH شکوفه‌هایی به رنگ لیمویی دارد.

زنگ‌های ایرلند

ساقه‌های بلند این گل سالانه پوشیده از شکوفه‌های سبز و زنگوله شکل هم در باغچه و هم در گلدان خودنمایی می‌کنند. در حالی که گل‌های طبیعی این گیاه ریز و سفید هستند، کاسه گل‌های سبز مانند شکوفه‌های خودنمایی به نظر می‌رسند. نکته جالب اینکه در حالی که منطقی است که فرض کنیم این گیاه از ایرلند است، در واقع از غرب آسیا آمده است.

میخک

میخک تقریباً در هر رنگی از جمله سبز وجود دارد! حتی اگر میخک‌های سبز را در گل آرایی دیده‌اید، ممکن است هرگز به پرورش این گل سبز در خانه فکر نکرده باشید. هنگامی که این کار را انجام دادید خواهید دید که چگونه آنها به راحتی به باغ ارتفاع می‌دهند و یک گل بریده با ماندگاری در اختیار شما قرار می‌دهند.

هلبور

گل رز که به عنوان گل رز نیز شناخته می‌شود، یکی از اولین گل‌هایی است که در بهار شکوفا می‌شود. حتی ممکن است در مناطق سردتر شاهد رشد آن‌ها بعد از بارش برف باشید! این گیاه چند ساله با شاخ و برگ‌های همیشه سبز زیبا و گل‌های پنج گلبرگ است که به آرامی به سمت پایین می‌ریزند. این گل سبز دارای گلبرگ‌های سبز روشن همراه با پرچم‌های زرد است.

گل داودی

گل داوودی که به عنوان مامان نیز شناخته می‌شود، به ایوان‌های پاییزی زیبایی می‌بخشد و لایه‌هایی از گلبرگ‌ها را به دسته گل‌ها می‌آورد. گل‌های آن‌ها در اندازه‌های بسیار متنوعی وجود دارد و گلبرگ‌ها می‌توانند کوتاه و پرپشت یا بلند و پرپشت باشند. بیشتر گل‌های داوودی سبز به رنگ زرد مایل به سبز روشن یا سبز کم رنگ‌تر هستند. بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، می‌توانید گل‌های داوودی سبز را به صورت یک ساله یا چند ساله پرورش دهید.

زینیا

به عنوان یکی از ساده‌ترین گل‌ها برای کاشت و مراقبت، زینیا تقریباً در هر باغ گل قرار دارد. گل‌های زینیا در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، از جمله چندین سایه سبز روشن وجود دارند. به دنبال انواع تک شکوفه و دو شکوفه این گل سبز باشید تا مخلوطی را به باغ و دسته‌های خود اضافه کنید.

گلایول

گلایول که به عنوان گلادز یا نیلوفر شمشیری نیز شناخته می‌شود، لبخند را به چهره همه می‌آورد. سنبله‌های بلند آن‌ها با شکوفه‌های بزرگ و شیپوری شکل پوشیده شده است که در طی چند هفته باز می‌شوند. یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد این گل سبز نحوه کاشت آن‌ها است. به جای کاشت بذر یا پیاز، یک ساقه گیاه متورم به نام بنه می‌کارید.

سلوزیا

دو نوع اصلی سلوزیا وجود دارد: آلوی پردار، قائم و خروس مانند مغز. خبر خوب این است که هر دو نوع گل سبز ارائه می‌دهند! هر دو گونه به راحتی به عنوان یکساله باغ رشد می‌کنند و در انواع گل‌آرایی به خوبی عمل می‌کنند. سعی کنید از انواع پر در چیدمان‌های زیبا استفاده کنید و شانه خروس را برای لمس عجیب و غریب اضافه کنید!

گل تنباکو

در حالی که این گیاهان در همان جنس گیاه شناخته شده تنباکو هستند، آن‌ها به دلیل گل‌های زیبایشان به جای برگ‌ها ارزشمند هستند. گل‌ها می‌توانند در رنگ‌های مختلف از جمله سبز روشن باشند. به علاوه، آن‌ها از نظر شکل خیره‌کننده هستند! ساقه‌‌های بلند جای خود را به گل‌های ریز گلبرگ می‌دهند.

سوهان چوب

به نظر می‌رسد که سوهان چوب متعلق به کتاب دکتر سوس است، با گل‌های گرد عجیب و غریبش که بالای یک ساقه بلند قرار گرفته‌اند. این گل سبز در واقع ساختارهای برگ مانندی هستند که گل‌های واقعی را دربرمی‌گیرند. از آنجایی که این گل سبز دارای شاخ و برگ‌های زیبایی است، اسپریج چوب حتی زمانی که گل نمی‌دهد در باغ به خوبی کار می‌کند.

گل سبز

گل‌هایی برای جفت شدن با گل سبز

در حالی که گل‌های سبز خیره‌کننده هستند، جفت شدن آن‌ها با رنگ‌های دیگر باعث می‌شود همه رنگ‌ها ظاهر شوند. رز قرمز، رزهای سفید، ادریسی سبز، ادریسی سفید، اکالیپتوس، زنگوله‌های ایرلند، نیلوفرهای سفید، توت هایپریکوم و اکالیپتوس از محبوب‌ترین گل‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را در کنار گل سبز قرار دهید تا زیبایی آن‌ها بیشتر به چشم بیاید.

سفارش گل سبز به شهرکادو

شهرکادو اینجاست تا کار ارسال گل به ایران را برای شما عزیزان ساده کند. تنها کافی است سفارش خود را در سایت شهرکادو ثبت کنید تا انواع گل سبز، دسته گل، سبد و باکس گل، رز جاودان، تاج گل و ترحیم، گلهای ارزان، سبد گل لاکچری، گلدان و گیاهان آپارتمانی، مدل مناسب را انتخاب کرده و آن را برای عزیزانتان در داخل و خارج از ایران، در هر شهر و کشورس که هستند ارسال کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها