کیک هویج

تمام خانم‌های خانه‌دار بعضی اوقات از پختن غذاها و دسرهای تکراری خسته می‌شوند و می‌خواهند که با پختن یک دسر خانگی راحت تغییری در این رویه غذایی ایجاد کنند. بعضی از دسرها وقت زیادی را از شما می‌گیرند و نیاز به لوازم شیرینی‌پزی مخصوصی دارند. در مقابل، دسرهایی هم هستند که خیلی راحت و سریع آماده می‌شوند. خانم‌هایی که همزمان هم کار می‌کنند و هم کارهای خانه را انجام می‌دهند، می‌توانند در روز‌های تعطیل خود با پختن دسرهای ساده و خوشمزه در کنار خانواده از روز تعطیل خود لذت ببرند.

در این مطلب از وبلاگ شهرکادو می‌خواهیم که طرز تهیه یکی از این کیک‌های خوشمزه را بیان کنیم. این کیک خوشمزه، کیک هویج است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و در مدت زمان کوتاهی هم می‌توانید آن را آماده کنید. همچنین این کیک یکی از دسرهای پرطرفدار می‌باشد که در مزه و طعم بی‌نظیر و بی‌همتا است. پس ما را در ادامه مطلب همراهی کنید تا با طرز پخت این کیک خوشمزه از صفر تا صد آشنا شوید. 

طرز پخت کیک هویج 

یکی از متداول‌ترین طرز تهیه‌های کیک هویج، تهیه کیک هویج با گردو است. پس با هم آن را بررسی خواهیم کرد. ابتدا بهتر است که با مواد مورد نیاز برای طرز تهیه این کیک آشنا شوید.

مواد مورد نیاز شما برای پخت کیک هویج

  • 2 عدد هویج متوسط
  •  4 عدد تخم‌مرغ
  •  1 و 3/4 پیمانه آرد
  •  1/5 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  •  1/4 قاشق چای‌خوری وانیل
  •  1 پیمانه شکر
  •  1/2 پیمانه گردو خرد شده
  •  1 قاشق چایخوری دارچین
  • 3/4 پیمانه روغن
  •  1/8 قاشق چایخوری نمک

 در موارد پایین‌تر طرز تهیه کیک هویج را به صورت مراحل مجزا توضیح می‌دهیم.

ارسال کیک به ایران

مراحل پخت کیک هویج

برای این که یک کیک خوشمزه و بی‌نظیر درست کنید، بهتر است که مراحلی را به ترتیب انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

 مرحله اول

پوست کردن هویج و رنده کردن آن، اولین کاری است که باید شما در پخت این کیک مخصوص انجام دهید. بعد از رنده کردن هویج، در یک ظرف جدا تخم‌مرغ‌های سالم را بشکنید. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. 

مرحله دوم

ظرف حاوی شکر، تخم مرغ و وانیل را با دور متوسط همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید. بعد از آن، دقت کنید که مایه شما باید کرم رنگ و کشدار باشد. در این صورت می‌توانید روغن را به آن اضافه کنید و باز هم به مدت 1 دقیقه مواد را هم بزنید. اگر همزن برقی نداشتید، می‌توانید آن را با چنگال یا همزن ساده هم مخلوط کنید. همچنین دقت کنید که مدت زمان بیشتری باید هم بزنید تا مواد به شکل مناسب در بیایند. 

مرحله سوم

حال دارچین و بیکینگ پودر را به مواد خود اضافه کنید. بهتر است مخلوط پودری را چند بار از الک رد کنید تا کاملا یکنواخت شود. مخلوط آرد، دارچین و بیکینگ پودر را با مایه‌ای که در مرحله قبل درست کرده بودید، به آرامی ترکیب کنید. بهتر است که در حین اضافه کردن ترکیب آرد به مایه، همزمان آن را هم بزنید تا به طور یکدست با هم مخلوط شوند.  

مرحله چهارم

مقدار 1/2 پیمانه گردو را به طور کامل خرد کنید. در ابتدا هویج‌هایی که رنده کرده بودید را با گردو مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به موادی که در مرحله سوم درست کردید، اضافه نمایید. در حین هم زدن مواد را از ته ظرف به روی ظرف بیاورید و به حالت دورانی مواد را کاملا هم بزنید.

مرحله پنجم

وقتی مایه کاملا یکدست شد و موادی در ته ظرف باقی نمانده بود، دست نگه دارید؛ زیرا با ادامه این کار هوای موجود در بین بافت خمیر را از بین می‌برید. در این حین که خمیر استراحت می‌کند، فر خود را روشن کنید و آن را روی دمای 175 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. 10 الی 15 دقیقه زمان می‌برد تا فر شما گرم شود که می‌توانید در این زمان قالب مورد نظر خود را نیز انتخاب نمایید. 

مرحله ششم

در قالبی که انتخاب کرده‌اید، کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مایه را درون آن بریزید. قالب را به آرامی درون فر قرار دهید، به طور متوسط کیک در 35 الی 45 دقیقه می‌پزد.

نکته طلایی

حال یک خلال را در کیک خود فرو کنید. در صورتی که کیک شما نپخته بود، آن را دوباره به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید. برای این که روی کیک شما طلایی شود، می‌توانید به مدت 1 الی 2 دقیقه آن را در قسمت گریل فر قرار دهید. دقت کنید که این زمان بیشتر از دو دقیقه نشود وگرنه کیک شما می‌سوزد. به کیک اجازه دهید تا کاملا خنک شود و بعد آن را با مواد دلخواه، تزئین کنید. بفرمایید! این هم از کیک هویجی که خیلی راحت آماده شد. 

کیک هویج

طرز پخت کیک با استفاده از قابلمه

ممکن است که بعضی از خانم‌ها در خانه خود فر نداشته باشند یا با پخت کیک به وسیله قابلمه راحت‌تر باشند. برای همین موضوع، ما در این بخش می‌خواهیم که طرز تهیه کیک هویج را با استفاده از قابلمه هم توضیح دهیم. همان‌طور که توانستیم کیک هویج را به راحتی با فر آماده کنیم، با قابلمه هم خیلی ساده این کار را انجام می‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا در سه مرحله طرز تهیه کیک هویج به استفاده از قابلمه را بیان کنیم. این مراحل عبارتند از: 

مرحله اول

شما در اولین مرحله باید چند لایه کاغذ روغنی را در ته قابلمه قرار دهید. بعد از آن روی کاغذ روغنی و دیواره‌های قابلمه را با قلمو به وسیله روغن کمی چرب نمایید. مایه‌ای که درست می‌کنید، دقیقا مانند مایه‌ای است که در طرز تهیه کیک هویج با استفاده از فر بیان کردیم. این مایه را به آرامی داخل قابلمه بریزید و سپس قابلمه را چند مرتبه به روی سطحی که قرار گرفته، بکوبید تا مایه کاملا یکدست شود. 

مرحله دوم

با کوبیدن قابلمه بر روی سطح، دیگر حبابی روی مایه کیک باقی نمی‌ماند. درب قابلمه را با یک دم‌کنی تمیز بپوشانید و روی قابلمه بگذارید. درب را جوری روی قابلمه قرار دهید که هوای درون آن خارج نشود تا کیک به خوبی پف کند. 

مرحله سوم

شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید و بر روی آن شعله پخش‌کن بگذارید. قابلمه کیک را روی شعله پخش‌کن قرار دهید و اجازه دهید که کیک در مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت کاملا بپزد. برای اطمینان از پخت کامل کیک می‌توانید با استفاده از همان خلال دندان، بفهمید که کیک پخته است یا هنوز نیاز به زمان بیشتری دارد. توجه کنید که تا وقتی که کیک کاملا نپخته یا سرد نشده است، آن را از قابلمه خارج نکنید. 

جمع‌بندی

در این مقاله از وبلاگ شهرکادو سعی کردیم تا طرز تهیه کیک هویج را به صورت گام به گام بیان کنیم. در آخر این مقاله هم برای کسانی که فر ندارند، طرز پخت این کیک را با استفاده از قابلمه توضیح دادیم. طرز تهیه کیک هویج آن‌قدر آسان است که هر کسی می‌تواند با هر وسیله‌ای آن را درست کند. پیشنهاد می‌کنم شما هم برای چشیدن طعمی متفاوت از دسرها حتما این کیک را امتحان کنید. ممنونیم که ما را تا انتهای مطلب همراهی کردید. امیدواریم با پختن کیک هویج، طعم و مزه آن را دوست داشته باشید.
بسیار خرسندیم که ما را تا انتهای این مقاله در وبلاگ شهرکادو همراهی نمودید. برای مشاهده کیک‌های مجموعه شهرکادو و ارسال کیک به ایران روی اینجا کلیک کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها