آجیل و شیرینی شب عید

علاوه بر زیبایی‌های عید نوروز و شور و شعفی که برای آن داریم، آجیل و شیرینی شب عید یکی از بخش‌های خوشمزه نوروز باستانی است. آجیل‌ها علاوه بر اینکه تنقلات زیبایی هستند و به سفره هفت‌سین و میز پذیرایی عید، رنگ و رویی جذاب می‌بخشند خواص بسیار زیادی هم دارند. آجیل شب عید ترکیبات مختلفی از خشکبار و مغزیجات را شامل می‌شود و بهترین ترکیب آجیل عید به سلیقه و ذائقه افراد بستگی دارد. در ایام نوروز در کنار آجیل شیرینی هم طرفداران زیادی دارد. شیرینی ها به دلیل رنگارنگ بودن میزهای پذیرایی را جذاب و زیبا می‌کنند. در این مقاله از گالری شهرکادو انواع آجیل و شیرینی عید را معرفی می‌کنیم.

عید نوروز رسمی کهن یادگار نیاکان

ایرانیان باستان به خردمندی و فرهیختگی معروف بودند. نیاکان ما میراث‌هایی گران‌قدر برایمان به یادگار گذاشتند که همگی از روی عقل و درایت بود. عید نوروز هم از قدیمی‌ترین رسوم در جهان است که از دل تاریخ چندهزارساله به ما رسیده است. این جشن زیبا در نکوداشت فصلی نو و شکوفایی زمین و جهان است. همان که آن را عید نوروز می‌نامیم.

کاشت سبزه، سفره هفت‌سین و هر آنچه در کنار این سفره مقدس قرار می‌گیرد نشان از عشق، سلامتی، زیبایی و انسانیت دارد. در کنار همه این‌ها آجیل و شیرینی شب عید هم جایگاه خاص خود را دارند. هر کس به فراخور سطح درآمد و توانایی خود تلاش می‌کند بهترین ترکیب آجیل عید و شیرینی را برای خانواده خود فراهم سازد؛ اما فراموش نکنیم که افرادی هستند که بنا بر شرایطی قادر به تهیه آجیل و شیرینی عید نیستند. انسانیت را زنده نگاه داریم و از حال این افراد غافل نشویم.

علاوه بر زیبایی‌های عید نوروز و شور و شعفی که برای آن داریم، آجیل شب عید یکی از بخش‌های خوشمزه نوروز باستانی است. آجیل‌ها علاوه بر اینکه تنقلات زیبایی هستند و به سفره هفت‌سین و میز پذیرایی عید، رنگ و رویی جذاب می‌بخشند خواص بسیار زیادی هم دارند. آجیل شب عید ترکیبات مختلفی از خشکبار و مغزیجات را شامل می‌شود و بهترین ترکیب آجیل عید به سلیقه و ذائقه افراد بستگی دارد. در این مقاله از شهرکادو انواع آجیل عید را معرفی می‌کنیم.

 

انواع آجیل شب عید

انواع آجیل و شیرینی شب عید

درباره انواع آجیل و شیرینی شب عید باید گفت که بنا بر ذائقه و سلیقه افراد، انواع مختلف آجیل و شیرینی عید وجود دارد که عبارت‌اند از:

1. آجیل شور

بسیاری از افراد آجیل شور را بهترین ترکیب آجیل عید می‌دانند. این گزینه معمولاً در صدر انتخاب‌های آجیل و شیرینی شب عید قرار دارد. آجیل شور شامل پسته، بادام، بادام‌هندی، بادام‌زمینی، فندق و انواع تخمه شور است که با بودادن و نمک زدن خوش‌طعم شده‌اند. گوهران خشکبار مخلوط شور یک نمونه از آجیل شور برای شب عید است. البته باید توجه کرد که در مصرف این نوع آجیل نباید افراط کرد؛ زیرا برای سلامتی و فشارخون مضر است.

2. آجیل بوداده

نوع دیگر آجیل و شیرینی شب عید، در بین انواع آجیل، آجیل بوداده بدون نمک است. این نوع آجیل هم طرف‌داران خود را دارد و به دلیل شور نبودن ضررهای نمک را ندارد. در تولید آجیل بوداده ممکن است بخشی از خواص روغنی آن از بین برود؛ ولی هنوز خواص اصلی محصول حفظ می‌شود.

 

آجیل و شیرینی شب عید از نوع شیرین

3. آجیل و شیرینی شب عید از نوع شیرین

آجیل شیرین همان‌طور که از نامش پیداست بدون بودادن یا نمک تهیه می‌شود. این نوع آجیل و شیرینی شب عید برای افرادی که دچار فشارخون و بیماری‌های کلیوی هستند، یک رژیم غذایی مناسب است. البته در کنار مزه‌های بهشتی شیرینی‌های نوروزی باید مانند آجیل، در مصرف شیرینی هم تعادل را برقرار کرد. معمولاً ترکیب انواع آجیل و شیرینی عید از نوع شیرین شامل فندق، پسته، توت خشک، کشمش و گردو است. با خرید گوهران خشکبار شیرین مخلوط از طعم آجیل شیرین لذت خواهید برد. البته نوع دیگری از آجیل به نام آجیل خام وجود دارد که می‌توان آن را هم در ترکیب آجیل شیرین قرارداد؛ با این تفاوت که در آن توت خشک و کشمش وجود ندارد.

بهترین ترکیب آجیل عید

درباره بهترین ترکیب آجیل عید باید گفت که این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و افراد بنا بر ذائقه خود، وضعیت سلامت و همچنین شرایط اقتصادی یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. گرچه درباره انواع آجیل و شیرینی عید شامل آجیل شور، شیرین، بوداده و خام نیز باید وضعیت سلامت فرد در نظر گرفته شود. انواع ترکیب آجیل شب عید عبارت‌اند از:

  • آجیل هفت مغز: شاید بتوان آجیل هفت مغز را کامل‌ترین و بهترین ترکیب آجیل عید نامید. همان‌طور که از نام آن مشخص است این نوع آجیل دارای مغز پسته، گردو، بادام درختی، فندق، بادام‌هندی، بادام‌زمینی و کشمش است.
  • آجیل چهارمغز: یکی دیگر از انواع آجیل عید آجیل چهارمغز است که نسبت به نوع قبلی تنوع کمتری دارد و شامل مغزهای پسته، فندق، بادام درختی و بادام‌هندی است. این ترکیب آجیل شب عید نیز خواص بی‌شماری دارد. گوهران خشکبار مخلوط 4 مغز یک نمونه جذاب از آجیل چهار مغز است.
  • آجیل مخلوط: نوع دیگری از انواع آجیل عید آجیل مخلوط است که در آن علاوه بر مغزیجات و کشمش، تخمه، انجیر و توت خشک نیز در آن استفاده می‌شود.

همان‌طور که گفتیم بهترین ترکیب آجیل و شیرینی شب عید به سلیقه افراد بستگی دارد و افراد می‌توانند آن‌طور که می‌پسندند آجیل عید خود را تهیه کنند. میزآرایی با انواع آجیل و شیرینی های خوشمزه علاوه بر جلوه دادن میزبانی شاد و پر انرژی برای مهمانان لحظات خوشی را رقم می زند.

بهترین شیرینی های عید نوروز

ترکیب آجیل و شیرینی شب عید برای همه جذاب است. انتخاب بهترین شیرینی‌های عید نوروزی سلیقه‌ای است. در چیدمان میز عید نوروز و پذیرایی از مهمانان، از شیرینی نخودچی، شیرینی بهشتی، شیرینی نارگیلی، شیرینی بادامی، شیرینی کشمشی و… استفاده می‌شود. میزبان در کنار مهمانان خود با انواع آجیل و شیرینی‌ عید خوشمزه و خوش‌رنگ، کام خود را شیرینی می‌کنند و لحظات شادی را در کنار هم رقم می‌زنند.

آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار

معمولاً نام آجیل و خشکبار را همراه با یکدیگر می‌شنویم. آجیل‌ها همان مغزهایی هستند که به‌صورت خام، بوداده، شور یا شیرین در ایام عید نوروز یا مواقع دیگر سال استفاده می‌شوند. برخی افراد دوست دارند چند قلم خشکبار را هم به آجیل شب عید خود اضافه کنند.

پس نمی‌توان یک دستورالعمل واحد را به‌عنوان بهترین ترکیب آجیل عید پیشنهاد کرد. قبل از صحبت درباره انواع خشکبار یکبار دیگر تمام اقلام موجود در آجیل را مرور می‌کنیم. مغزیجات موجود در آجیل عید شامل موارد زیر هستند:

  • پسته
  • فندق
  • گردو
  • بادام درختی
  • بادام‌زمینی
  • بادام‌هندی
  • انواع تخمه شامل تخمه‌کدو، تخمه جابانی (معروف به تخمه‌ژاپنی) و تخمه آفتاب‌گردان

همانند آجیل‌ها، خشکبارها هم بسیار متنوع هستند و معمولاً دو یا سه نمونه خشکبار در ترکیب آجیل شب عید استفاده می‌شود که عبارت‌اند از کشمش، توت خشک و انجیر خشک. خشکبارهای دیگر عبارت‌اند از:

  • مویز
  • برگه زردآلو
  • آلبالو خشک
  • برگه هلو

انواع آجیل عید

جمع‌بندی

عید نوروز یادآور زیبایی، شکوه زایش طبیعت و فراوانی و برکت است. ایرانیان تلاش می‌کنند تا این جشن باستانی هزاران ساله را با شکوهی بی‌نظیر برگزار کنند. یکی از رسوم عید زیبای نوروز سفره هفت‌سین و وسایل پذیرایی است که در کنار آن قرار می‌دهیم تا از مهمانان پذیرایی کنیم. علاوه بر میوه و شیرینی‌های عید نوروز، تهیه آجیل شب عید نیز مرسوم است.

آجیل‌ها همان مغزیجات هستند که ترکیبی خوشمزه و بسیار مقوی محسوب می‌شوند. برخی افراد تنها چهار یا هفت مغز را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را می‌پسندند. برخی دیگر دوست دارند علاوه بر مغزیجات، تخمه و چند قلم خشکبار را هم با یکدیگر ترکیب کنند.

به همین دلیل نمی‌توان تنها یک دستور‌العمل را به‌عنوان بهترین ترکیب آجیل عید پیشنهاد کرد. در فهرست انواع آجیل عید برای سلیقه و ذائقه‌های مختلف، انواع گوناگونی وجود دارد که شامل آجیل شور، آجیل شیرین، آجیل بوداده و آجیل خام هستند.

گالری شهر کادو مرجع تخصصی عرضه و فروش انواع کادوها و کیک‌های مناسبتی و آجیل شب عید است. کیفیت رمز موفقیت شهر کادو است. برای سفارش انواع کادو، کیک یا آجیل با بهترین کیفیت  به صفحه هر چه میخواهید سفارش دهید مراجعه کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها