نگهداری از گیاهان آپارتمانی

به‌غیراز زیبایی بخشیدن، نگهداری از گیاهان آپارتمانی در خانه‌ها، دفاتر کار، مدارس و بیمارستان‌ها، فوائد بسیاری دارد و موجب سلامت بیشتر اعضای خانواده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین مزایای گیاهان آپارتمانی را می‌توان بهبود وضعیت روحی و بهبود بهره‌وری اعضای ساکن در خانه دانست. درباره تأثیر آنها بر کیفیت هوای داخلی نیز تحقیقات زیادی انجام شده است. در این مقاله شما را با فوائد نگهداری از گیاهان آپارتمانی آشنا خواهیم کرد.

مطالعه مقاله هدایای مناسب برای مناسبت های فصل تابستان را نیز به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

فواید نگهداری از گیاهان آپارتمانی

آیا نگهداری از گیاهان آپارتمانی واقعاً می‌تواند به خانه‌هایمان، مدارس و محل کارهایمان کمک کند تا به مکان‌های بهتری تبدیل شوند؟ این سؤالی است که مطالعات علمی بسیاری بر روی آن انجام شده است. گیاهان آپارتمانی دو مزیت بالقوه برای ما دارند: بهبود روانی (ذهنی) و بهبود سلامت فیزیکی انسان (به‌عبارت‌دیگر، نگهداری از گیاهان آپارتمانی، حمایت از تناسب‌اندام و سلامت عمومی را نیز به دنبال دارد).

مزایای گیاهان آپارتمانی

همان‌طور که گفته شد نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارای دو مزیت زیر است که به‌صورت جداگانه هر کدام را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

1- بهبود روانی (ذهنی) انسان

مزایای روانی گیاهان آپارتمانی به شرح زیر است:

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

  • افزایش بهره‌وری کارگران (به‌خصوص افزودن گیاهان به محیط‌های دفتری)
  • بهبود خلق‌وخو
  • افزایش سرعت عمل در انجام فعالیت‌های کامپیوتری
  • کاهش سطح استرس
  • افزایش تمرکز و توجه (در برخی از مطالعات علمی این مورد به اثبات رسیده؛ اما در همه مطالعات مورد بررسی قرار نگرفته است)
  • افزایش تحمل درد (به‌عنوان‌مثال، در محیط‌های بیمارستانی که از گیاهان استفاده شده است)

2- بهبود سلامت فیزیکی انسان

مزایای سلامتی جسمی گیاهان داخلی به شرح زیر است:

  • کاهش فشارخون
  • کاهش خستگی و سردرد 20-25 درصد
  • گزارش کاهش درد پس از عمل جراحی در بیماران در اتاق‌های بیمارستانی

عوارض نگهداری از گیاهان آپارتمانی

مطمئن باشید که نگهداری از گیاهان آپارتمانی تأثیرات منفی بسیار کمی داشته است و عوارض پوستی یا تنفسی گزارش شده بسیار کم بوده‌اند. همچنین، انتشار دی‌اکسیدکربن توسط گیاهان در شب به طور احتمالی مشکلی نیست؛ زیرا سطح انتشار آن بسیار پایین است.

فوائد نگهداری از گیاهان آپارتمانی در تسویه هوای داخلی

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که هر سال بیش از 4 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل آلودگی هوای داخلی به‌صورت ناگهانی جان خود را از دست می‌دهند. سطوح آلودگی در داخل محیط‌های بسته معمولاً بیشتر از محیط خارجی و فضای باز است؛ زیرا هوای داخلی مجموعه‌ای از عناصر زیر را نشان می‌دهد:

  • ترکیبات حاصل از فضای باز مانند اکسید نیتروز، منو اکسید کربن و دی‌اکسیدکربن و ذرات معلق (ذراتی شبیه به خاک)
  • آلاینده‌های مشتق شده از داخل منزل، عمدتاً ترکیبات آلی قابل بخارش (VOC). VOCها گروه بزرگی از مواد (شامل تولوئن، زلین، بنزن و غیره) هستند که از مبلمان، مواد شوینده، رنگ‌ها و غیره به داخل منزل انتشار می‌یابند و می‌توانند تأثیرات سلامت مخربی بر انسان‌ها داشته باشند.
  • همه آلاینده‌ها به سندرم ساختمان بیمار (SBS) کمک می‌کنند. علائم مرتبط با SBS عبارت‌اند از: تحریک چشم، بینی و گلو، سردرد، خستگی و عصبانیت، تنگی نفس و سرفه خشکی / تحریک پوست.

باز کردن پنجره‌ها و تهویه طبیعی فضاهای داخلی ما می‌تواند برخی از این مشکلات را حل کند. بااین‌حال، در ماه‌های زمستانی، غلظت VOC در داخل منزل به بیشترین حد خود می‌رسد؛ زیرا نرخ تبادل هوا کاهش می‌یابد.

تحقیقات اخیر نیز نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از برخی انواع گیاهان آپارتمانی ممکن است بتوانند به پاکسازی هوای داخلی خانه‌ها کمک کنند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر کاهش  VOC تأثیر بگذارد.

توصیه‌های مهم برای بهبود هوای داخلی محیط‌های بسته

برای بهبود کیفیت هوای داخلی، توصیه می‌شود:

  • از گیاهان آپارتمانی با نیازهای مشترک آبیاری و نور استفاده کنید.
  • گیاهان را در اتاق‌های مختلف برای بهبود جریان هوا، قرار دهید.
  • نگهداری از گیاهان آپارتمانی مناسب در تسویه هوای محیط‌های داخلی می‌تواند خطرات احتمالی این آلودگی‌ها را کاهش دهد.

باتوجه‌به این که هنوز تحقیقات در حال انجام است و هر نوع محیطی شرایط خاص خود را دارد، بهتر است باتوجه‌به نیازهای خاص خودتان و شرایط خانه‌تان گیاهان مناسب را انتخاب کنید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه علائم ناراحتی یا حساسیت، به پزشک مراجعه کنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

فروشگاه شهرکادو

فروشگاه شهرکادو بهترین وب‌سایت ارسال هدیه به ایران است که انواع هدیه و گل را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار داده است؛ اگر قصد سورپرایز عزیزان خود را در ایران دارید، با ما در ارتباط باشید. ما برای سورپرایز عزیزانتان در کنار شما هستیم.

جمع‌بندی

مقاله حاضر فوائد نگهداری از گیاهان آپارتمانی را بررسی می‌کند. این مقاله به مواردی اشاره می‌کند که گیاهان در تقویت کیفیت هوا، بهبود روحیه و بهبود کلیت وضعیت آب‌وهوای داخلی می‌توانند مؤثر باشند. همچنین، فوائد نگهداری از گیاهان آپارتمانی بر اساس نوع و تعداد گیاهان مورداستفاده متغیر است. نگهداری از گیاهان آپارتمانی، علاوه بر جذابیت برگ‌هایشان، توانایی کاهش ترکیبات شیمیایی مضر را نیز دارا هستند. بااین‌حال، لازم است برای بهره‌برداری کامل از این فواید، شرایط زیستی مناسب، ترکیبات خاک و نور مناسب نیز موردتوجه قرار گیرند. در نهایت، اگر قصد خرید انواع گیاهان آپارتمانی را برای عزیزان خود دارید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها