: موزیک باکس

اگر به دنبال خرید هدیه‌ای خاص و جذاب هستید ما موزیک باکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. Music Box یا همان جعبه موزیکال یک جعبه کاملاً خاص و منحصربه‌فرد است که انتخاب آن می‌تواند هدیه‌ای بسیار جالب و جذاب باشد.

درباره انواع جعبه موزیکال باید گفت که در دو نوع کوکی و هندلی وجود دارد و هر دوی آن‌ها بسیار جذاب و جالب هستند. ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه، ایده‌ای ناب است که می‌تواند لبخند را بر چهره عزیز شما شکوفا کند. در این مقاله از شهرکادو درباره انتخاب موزیک باکس به‌عنوان یک هدیه زیبا و نوستالژیک صحبت می‌کنیم.

معرفی موزیک باکس

جعبه موزیکال یا همان موزیک باکس یک جعبه ظاهراً جادویی و خاص است که ملودی و آهنگ درون جعبه تولید می‌شود و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را گوش کنید. در حقیقت این جعبه جادویی در قرن 18 میلادی ابداع شد و یک هدیه ویژه در بین خانواده‌های اشراف و ثروتمندان آن زمان بود. ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه، در ابتدا بین شاهزادگان رواج داشت که از آن برای ابراز احساسات و عشق خود استفاده می‌کردند. آن‌ها در این جعبه‌های موزیکال جواهراتی را نیز قرار می‌دادند تا جذاب‌تر بنظر رسد.

معرفی موزیک باکس

روش کار جعبه موزیکال

موزیک باکس از چند بخش مختلف ساخته شده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. بخش‌های مختلف جعبه موزیکال عبارت‌اند از:

  • صفحه استوانه‌ای‌شکل: برای ایجاد لرزش و ارتعاش روی تیغه‌های فلزی در برخورد با پین‌های استوانه
  • اهرم یا هندل: برای تولید صدا ازطریق چرخاندن صفحه استوانه‌ای‌شکل جعبه
  • تیغه‌های تولید صدا: تیغه‌هایی از جنس آهن و انواع دیگر فلز مانند فولاد برای تولید صدا
  • پایه جعبه موزیکال: پایه‌های چوبی برای قرارگیری جعبه موزیکال روی آن

انواع جعبه موزیکال

به‌طورکلی این باکس‌های جذاب در دو نوع مختلف کوکی و هندلی تولید می‌شوند. در موزیک باکس هندلی، برای شنیدن صدای موزیک باید دسته اهرم کوچک داخل جعبه را در جهت عقربه‌های ساعت چرخاند. نوع دیگر جعبه موزیکال کوکی است که با کوک‌کردن می‌توانید ملودی زیبای جعبه موزیکال را گوش کنید.

ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه از هر نوعی که باشد، بسیار خاص، جذاب و به‌یادماندنی است. می‌توانید به‌جای خرید؛ مثلاً یک باکس گل، یک جعبه موزیکال زیبا و جذاب برای طرف مقابل خود تهیه کنید. از نظر شکل ظاهری نیز جعبه‌های موزیکال در سه دسته‌بندی قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • جعبه موزیکال سنتی: این نوع موزیک باکس ها بیشتر از جنس چوب هستند و یک ملودی ساده از آن‌ها پخش می‌شود.
  • جعبه موسیقی فانتزی: این نوع جعبه‌های موزیکال طرح فانتزی دارند و از جنس فلز یا مواد دیگری ساخته می‌شوند.
  • جعبه موزیکال دیجیتال: این نوع از جعبه موزیکال دارای یک ضبط‌صوت دیجیتال هستند که موسیقی از آن پخش می‌شود.

انواع جعبه موزیکال

ملودی و آهنگ‌ های جعبه های موزیکال

موزیک باکس از انواع دکوری‌های زیبا و جذابی است که می‌توان به‌عنوان یک هدیه جذاب برای کادوی تولد یا هر مناسبت دیگر برای عزیزان خود تهیه کنیم. ملودی‌ها و آهنگ‌های انواع جعبه موزیکال تنوع بالایی دارند که معروف‌ترین آن‌ها گاد فادر، لاو استوری، هپی برثدی (تولد مبارک)، دریاچه قو، آهنگ فیلم تاج‌وتخت و رومئو و ژولیت است.

در بین انواع آهنگ‌های موزیک باکس آهنگ‌های ایرانی مانند جان مریم و غوغای ستارگان نیز وجود دارد. به‌عنوان یک ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه برای فردی با سن بالاتر می‌توانید جعبه موزیکال با آهنگ جان مریم تهیه کنید. گرچه صنایع‌دستی هم زیبایی خاص خود را دارند؛ ولی این بار می‌توانید به‌جای خرید لوازم دکوراتیو مانند صنایع دستی، یک جعبه موزیکال جذاب به عزیز خود هدیه دهید.

ملودی و آهنگ‌ های جعبه های موزیکال

مکانیسم عمل موزیک باکس

روش کار موزیک باکس به این صورت است که چند سنجاق داخل جعبه وجود دارد. این سنجاق‌ها با دندانه‌هایی که شبیه استوانه هستند برخورد کرده و ارتعاش ایجاد می‌شود. در نهایت لرزش‌های ایجاد شده به نت موسیقی زیبا تبدیل می‌شوند. با نواخته شدن منظم و پی‌در‌پی نت‌ها قطعه موسیقی زیبا از جعبه به گوش می‌رسد.

مدل های مختلف موزیک باکس

حالا که ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه به ذهن شما خطور کرده بهتر است با انواع مختلف جعبه موزیکال موجود در بازار آشنا شوید. به‌منظور تصمیم‌گیری برای خرید موزیک باکس باید مناسبت، موقعیت و سن طرف مقابل را هم در نظر بگیرید.

کودک، نوجوان، همسر، نامزد، جشن تولد، ولنتاین و… همگی مواردی هستند که با درنظرگرفتن آن‌ها می‌توانید یکی از انواع جعبه موزیکال موجود در بازار را خریداری کنید و به‌عنوان هدیه‌ای خاص تقدیم کنید. انواع مختلف جعبه موزیکال برای افراد و موقعیت‌های مختلف عبارت‌اند از:

  • جعبه موزیکال آلات موسیقی
  • جعبه موسیقی طرح چرخ‌وفلک
  • جعبه موزیکال ایل تمپو
  • موزیکال باکس و رز جاودان
  • جعبه موزیکال مدل سنتی آینه‌دار

مدل های مختلف موزیک باکس

نکات مهم برای خرید یک جعبه موزیکال مناسب

انواع مختلف موزیک باکس در بازار وجود دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه خود، مناسبت، سن و ویژگی‌های شخصیتی طرف مقابل یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هنگامی که به ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه فکر می‌کنید نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • نوع جعبه موزیکال: همان‌طور که گفتیم انواع مختلف جعبه موزیکال سنتی، فانتزی و دیجیتال وجود دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • نوع آهنگ: ملودی یا آهنگ جعبه موزیکال هم اهمیت زیادی دارد. برخی جعبه‌های موزیکال تنها یک آهنگ و برخی چند آهنگ پخش می‌کنند. از طرف دیگر انواع آهنگ‌های فانتزی، کلاسیک و عاشقانه وجود دارد که بر اساس موقعیت می‌توانید انتخاب کنید.
  • جنس جعبه: همان‌طور که گفته شد موزیک باکس‌ها از جنس چوب، فلز یا مواد دیگر هستند. جعبه‌های‌ موزیکال چوبی صدایی گرم دارند؛ ولی ملودی پخش شده از جعبه‌های فلزی واضح و شفاف است.
  • قیمت و برند: این دو مورد نیز کاملاً شخصی است و می‌توانید بر اساس بودجه خود یک جعبه موزیکال زیبا را انتخاب کنید. مشخص است که برندهای معتبر قیمت بیشتری دارند.

جمع‌بندی

هدیه‌دادن به عزیزان یکی از روش‌هایی است که می‌توانیم احساسات قلبی خود را به آن‌ها ابراز کنیم. ایده‌های مختلفی برای هدیه‌دادن وجود دارد که معمولاً بر اساس موقعیت، شرایط، سن و مناسبت هدیه مناسب را انتخاب می‌کنیم. ایده جذاب جعبه موزیکال برای هدیه، ایده‌ای کاملاً منحصربه‌فرد و زیبا است که می‌تواند طرف مقابل شما را شگفت‌زده کند.

می‌توان موزیک باکس را جعبه‌ای جادویی به‌حساب آورد که با چرخاندن اهرم آن یا کوک‌کردن، آهنگی دلنشین و زیبا از آن پخش می‌شود. به‌طورکلی انواع جعبه موزیکال شامل جعبه موزیکال اهرمی و هندلی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. جعبه موزیکال می‌تواند از جنس چوب، فلز یا مواد دیگر باشد.

گالری شهر کادو با معرفی و عرضه بهترین لوازم کادویی و انواع هدایا، شما را به دیدن انواع مختلف هدایا و جعبه‌های موزیکال دعوت می‌کند. همچنین شهرکادو با قابلیت ارسال گل به خارج ایران مانند ارسال گل به اروپا، ارسال گل به آلمان، ارسال گل به امارات و… این امکان را به شما می دهد تا در مناسبت هاب مختلف دوستان و عزیزان خود را در خارج از ایران سورپرایز کنید. برای سفارش می‌توانید به صفحه هر چه می خواهید سفارش دهید مراجعه کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها