گل ماه

افسانه‌ها می‌گویند، گل ماه گیاهی است که آسمان تاریک را با گل‌های سفید بزرگی که در شب شکوفا می‌شوند روشن می‌کند. با طلوع خورشید، شکوفه‌ها بسته می‌شوند و گل‌ها پنهان می‌مانند تا شب بعد فرابرسد. این گیاه یک گیاه چند ساله حساس است که می‌تواند در تمام طول سال در آب و هوای گرمسیری زنده بماند. با این حال، بسیاری از باغداران در مناطق معتدل، گل ماه را به صورت یک ساله پرورش می‌دهند.

گل‌های ماه نه تنها زرق و برق‌دار هستند، بلکه گل‌های آن‌ها رایحه شیرین جذابی دارند که هوای تابستان را پر می‌کند. حتی اگر گل‌ها در طول روز بسته می‌شوند، برگ‌های قلبی‌شکل گیاه در هنگام تابش خورشید به محیط جذابیت می‌بخشد.

ارسال گل برای مرد زندگی و سوپرایز او

پرورش گل ماه در باغ

اگر یک نقطه آفتابی در باغ خود دارید، کاشتن گل ماه در آن نقطه می‌تواند گزینه خوبی باشد! اگر می‌خواهید گیاهان سالم با شکوفه‌های زیاد پرورش دهید، این نکات را دنبال کنید.

برای مطالعه مقاله «هدایای دوست داشتنی برای اولین ملاقات که به اندازه کافی ظریف جذاب هستند» کلیک کنید.

گل ماه را کجا بکاریم؟

قبل از اینکه یکی از این گیاهان را در باغ خود بکارید، مطمئن شوید که فضای کافی برای رشد آنها دارید به یاد داشته باشید که ارتفاع آنها به راحتی می‌تواند به بیش از 2متر نیز برسد! از آنجایی که این گیاهان دارای شاخه‌های بالارونده هستند، تا زمانی که فضایی برای بالا رفتن در اختیار آن‌ها قرار دهید، نیازی به یک منطقه بزرگ برای رشد ندارند.

همراه با تهیه یک داربست، به یاد داشته باشید که گل‌های ماه را در منطقه‌ای بکارید که حداقل شش ساعت در روز آفتاب داشته باشد. نور برای رشد مناسب گیاه و همچنین رشد گل بسیار مهم است.

نحوه کاشت گل ماه

هنگامی که فضایی را پیدا کردید که در آن تاک گل ماه را بکارید، وقت آن است که خاک را بررسی کنید. این گیاهان گلدار خاک سست و دارای زهکشی خوب و غنی از مواد آلی را دوست دارند.

اگر متوجه شدید که خاک بومی فشرده یا سنگین از خاک رس است، سست کردن خاک با چنگال حفاری می تواند مفید باشد. مهم نیست که با چه نوع خاکی قصد گلکاری داشته باشید، مخلوط کردن با یک پیمانه کمپوست به بهبود زهکشی، هوادهی و مواد آلی کمک می‌کند.

وقتی زمان کاشت فرا می‌رسد، می‌توانید نهال یا بذر را انتخاب کنید. صبر کنید تا خطر سرمازدگی بهاره برطرف شود و سپس بذر یا نهال خود را در زمین برنامه‌ریزی کنید. اگر در حال کاشت بذر هستید، سه تا چهار دانه را مستقیماً در زمین بکارید تا پس از چند ماه نهال آن آماده شود.

آبیاری گل ماه

سعی کنید خاک را مرطوب نگهدارید اما خیس نکنید. فرکانسی که در آن به آبیاری نیاز دارید به میزان بارندگی، دما و رطوبت بستگی دارد. گفته می‌شود، می‌توانید انتظار داشته‌باشید که گیاهان خود را حدود یک بار در هفته آبیاری کنید. اگر مطمئن نیستید که باید آبیاری کنید، انگشت خود را در پنج سانتی‌متر خاک فرو کنید. اگر خشک است، آن را آبیاری کنید. اما اگر هنوز مرطوب است، نگه دارید.

کود دهی گل ماه

کود دادن به گیاه گل ماه به آن کمک می‌کند سالم بماند و شکوفه‌های زیادی تولید کند. با این حال، انتخاب نوع مناسب کود ضروری است!

پرورش گل ماه در گلدان

اگر به باغ یا باغچه دسترسی ندارید، می‌توانید گل ماه را در گلدان بکارید. توجه کنید که گلدان را در یکی از مکان‌ ذکر شده در بالا قرار دهید، سپس آبیاری آن را شروع کنید و همانطور که قبلا توصیه شده‌بود کود دهید.

شما باید ظرفی را انتخاب کنید که حداقل 30 سانتی‌متر قطر و 30 سانتی‌متر عمق داشته باشد. با این فضا اطمینان حاصل می‌کنید که ریشه‌های گیاه فضای زیادی برای رشد دارند. از آنجایی که آن‌ها گیاهانی هستند که می‌توانند آبشار شوند، می‌توانند گل‌های خوبی برای لبه پنجره یا سبدهای آویزان بسازند.

تنها تفاوت در مورد پرورش گل ماه در باغ و گلدان، انتخاب خاک است. وقتی قصد دارید گل ماه را در یک گلدان پرورش دهید، بهتر است از مخلوط خاک گلدانی به جای خاک واقعی استفاده کنید. به دنبال مخلوطی با زهکشی خوب باشید که حاوی مقدار زیادی ماده آلی باشد. به طور معمول، پیت ماس یا مخلوط‌های گلدانی مبتنی بر کوکو انتخاب‌های خوبی هستند.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید در هنگام پرورش گل ماه در گلدان در نظر بگیرید این است که آیا می‌خواهید گیاه را در زمستان در خانه نگهداری کنید یا خیر. در حالی که گیاهان باغچه با رسیدن دمای سرد می‌میرند، می‌توانید قبل از رسیدن دمای سرد، گلدان را به داخل خانه بیاورید. گیاه را در مکانی گرم در داخل خانه قرار دهید و سپس گلدان را در بهار به بیرون برگردانید.

معنی و نماد گل ماه

وقتی شکوفه‌های گل ماه را تماشا کنید که زیر نورمهتاب روشن می‌شود، نمی‌توانید جزیی از دسیسه و عاشقانه را احساس نکنید. بنابراین، جای تعجب نیست که این گیاهان نمادی از عشق و رمز و راز هستند.

از آنجایی که گل‌های ماه در تاریکی شکوفا می‌شوند، همچنین نمادی از توانایی زیبایی برای ظهور در زمان‌های تاریک هستند. آن‌ها می‌توانند برای افرادی که روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارند امید ایجاد کنند و آن‌ها را تشویق کنند که به دنبال مثبت‌اندیشی باشند.

برای مطالعه مقاله «حقایق و مراقبت از گل مگنولیا» کلیک کنید.

ارسال گل به همه کشورها از طریق شهرکادو

وجود فاصله فیزیکی بین شما و عزیزانتان که در هر یک از شهرهای ایران و یا خارج از کشور حضور دارند ممکن است باعث شود تا نتوانید برای آن‌ها گل و هدیه ارسال کنید. شهرکادو از معتبرترین سایت‌هایی است که امکان ارسال انواع هدایای خاص و سفارشی و دسته گل و سبد گل را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید برای آن‌ها ارسال کنید.

جمع بندی

برتی ثبت سفارش خود به سایت شهرکادو مراجعه کرده تا همکاران ما در مجموعه شهرکادو سفارش شما را برای آن‌ها ارسال کنند.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها