اسانس گل

اسانس‌ گل جزء اصلی مراقبت‌های زیبایی، محصولات پاک کننده طبیعی، مراقبت از خود، مراقبت از پوست و رایحه درمانی هستند. روغن‌های ضروری طبیعی، ملایم برای بدن و محیط، و مقرون به صرفه، می‌توانند در انواع کارهای روزمره استفاده شوند. امروزه با وجود انواع اسانس‌های موجود در بازار، یافتن اسانس مناسب چالشی جالب و هیجان‌انگیز است، بنابراین ما این اطلاعات مفید را گردآوری کرده‌ایم تا شما را در مسیر درست یادگیری در مورد گل‌ها شروع کنیم.

اسانس گل چیست؟

اسانس‌ گل روغنی است که از گل‌ها استخراج می‌شود و می‌تواند برای رایحه‌درمانی، ماساژ، عطرها، پاک‌کننده‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده شود. استفاده از اسانس‌ها به چندین هزار سال قبل برمی‌گردد. مصریان باستان در اوایل 4500 سال قبل از میلاد از روغن‌های معطر در پمادها و لوازم آرایشی استفاده می‌کردند، در حالی که استفاده از روغن‌های معطر اولین بار در طب سنتی هند و چین بین 3000 تا 2000 قبل از میلاد ثبت شد.

برای مطالعه مقاله «10ایده سورپرایز سالگرد ازدواج برای آن عاشقانه فوق العاده!» کلیک کنید.

اسانس گل با خواص دارویی

روغن‌های ضروری از دیرباز به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. مطالعه اخیر منتشر شده در Neuro Endocrinology Letters نشان می‌دهد که اسانس‌های گل، از جمله شمعدانی و گل رز، می‌توانند بر غلظت استروژن بزاق زنان تأثیر بگذارند. برای زنانی که میزان ترشح استروژن در آنها کاهش یا به طور طبیعی پایین است، این روغن‌های ضروری می‌توانند برای افزایش تولید استروژن به طور طبیعی استفاده شوند.

همچنین می‌توان از روغن‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌های روزمره استفاده کرد. برخی از روغن‌های ضروری با خواص ضد‌ویروسی، ضد‌التهابی، ضدقارچی و ضدباکتریایی طبیعی می‌توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند. با توجه به تحقیقات اخیر در این زمینه، روغن‌های ضروری ممکن است در موارد زیر به افراد کمک کنند.

اسانس گل

  • بهبود خواب
  • تقویت خلق و خو
  • کاهش التهاب
  • تسکین سردرد
  • از بین بردن ویروس، باکتری و قارچ
  • کاهش تهوع
  • کاهش استرس
  • افزایش تمرکز
  • کاهش درد و اضطراب

انواع اسانس گل

در ادامه تعدادی از اسانس‌های گل مورد علاقه ما با خواص دارویی آورده شده است.

کلری سیج

مریم گلی چند ساله علفی و کوتاه مدت معمولاً به عنوان طعم‌دهنده در چای استفاده می‌شود، اما به عنوان اسانس دارای خواص آرام بخشی نیز می‌باشد. مریم گلی دارای خاصیت خواب آور است. یک تا دو قطره مریم گلی را روی بالش خود بمالید تا به شما کمک کند خوب بخوابید.

اسطوخودوس

شکوفه‌های بنفش گل‌های اسطوخودوس علاوه بر رایحه شیرین گلی، کاربردها و فواید بسیار زیادی نیز دارند.

اسطوخودوس به درمان اگزما کمک می‌کند. کافی است چند قطره اسانس اسطوخودوس را به کره بدن مورد نظرتان اضافه کنید و برای تسکین و بهبودی روی پوست قرمز، خشک یا ترک خورده بمالید.

اسطوخودوس خوشبو کننده هوا است.چند قطره اسانس اسطوخودوس را در یک بطری اسپری پر از آب مخلوط کنید و به آرامی سطوح نرم را اسپری کنید تا هوا تازه شود. علاوه‌بر آن اگر از آن دسته افرادی هستید که تنش‌ها در زندگی‌تان زیاد هستند می‌توانید یک قطره روغن گل اسطوخودوس را در دستان خود بریزید. دست‌ها را دور بینی جمع کنید و برای چندین نفس عمیق نفس بکشید.

کندر

کندر ساخته شده از رزین درخت  Boswellia، بوی چوبی و تند دارد و می‌تواند از طریق پوست جذب شود، استنشاق شود یا به عنوان مکمل مصرف شود. اسانس کندر برای درمان کبودی‌ها موثر است. برای ایجاد کمپرس گرم برای بهبود کبودی‌ها، به ازای هر چهار اونس آب داغ، پنج قطره اسانس اسطوخودوس و کندر را با هم ترکیب کنید. یک حوله را خیس کنید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

درخت چای

روغن درخت چای که به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی، ضدمیکروبی و ضدقارچی خود شناخته شده است، معمولاً در داروخانه‌ها یافت می‌شود. هر چند آن را دور از دسترس بچه‌ها و حیوانات خانگی نگهدارید، زیرا می‌تواند عصبی باشد.

لیمو

روغن لیمو که از پوست لیموی تازه از طریق استخراج بخار یا پرس سرد استخراج می‌شود، از دیرباز یک انتخاب محبوب برای محصولات پاک‌کننده بوده است. از اسانس گل لیمو برای کمک به شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی می‌توانید استفاده کنید.قبل از زدن شروع کار ماشین ظرفشویی چند قطره روغن لیمو را به مایع ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید تا ظروف بدون لکه به دست آورید.

روغن‌های ضروری برای مراقبت از سلامت روان

مدیتیشن، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم همگی به سلامت روانی بهتر نسبت داده می‌شوند. روغن‌های ضروری را اضافه کنید و دستور العملی برای کاهش استرس عاطفی و اضطراب دارید. در مطالعه اخیر، درمان‌های مکمل در عمل بالینی، محققان دریافتند که رایحه درمانی با اسانس گل به طور قابل توجهی به کاهش افسردگی و اضطراب در زنان پس از زایمان کمک می‌کند.

در این مطالعه به طور خاص از اسانس اسطوخودوس و گل رز استفاده شد، اما بابونه رومی، یلانگ یلانگ، کندر، ترنج و پرتقال همگی می‌توانند به کاهش اضطراب و استرس هنگام استفاده در رایحه درمانی کمک کنند. بنابراین، چه می‌خواهید پس از یک روز سخت در دفتر کارتان را خسته کنید یا می‌خواهید در آخر هفته دوباره شارژ کنید، اضافه کردن چند قطره اسانس به یک حمام گرم یا پخش‌کننده می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت ذهنی شما ایجاد کند.

بابونه رومی

امروزه اسانس گل بابونه رومی به دلیل خواص آرام بخش آن محبوب شده است، اما در روم باستان، سربازان از آن برای شجاعت در زمان جنگ استفاده می‌کردند. از یک پخش کننده با چند قطره بابونه رومی برای کمک به تسکین احساسات تحریک پذیری و عصبانیت استفاده کنید.

یاسمن

اسانس گل یاس که از گل‌های سفید گیاه یاسمن به دست می‌آید، معمولا در عطرها (از جمله شانل شماره 5)، دسرها و الکل استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده که عطر یاس در تقویت اعتماد به نفس افراد موثر است. چند قطره روغن یاس را به لوسیون بدون عطر مورد علاقه خود اضافه کنید و با عطر آن در تمام روز احساس قدرت کنید.

اسانس گل

روغن‌های ضروری برای محصولات زیبایی شخصی

چشمه جوانی را می‌توان در اسانس‌های گل یافت. در واقع، یک بررسی اخیر از پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد، 90 مورد ضروری را یافت که برای استفاده درماتولوژیک توصیه شده است. روغن‌های ضروری را می‌توان ترکیب کرد و به محصولات زیبایی شخصی طبیعی و خانگی اضافه کرد تا شرایط پوستی از جمله اگزما، درماتیت و لوپوس را بهبود بخشد. آنها همچنین به طور کلی ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند و می‌توانند به بهبود زخم ها کمک کنند.

علاوه بر بهبود پوست، اسانس‌ گل هایی از جمله بابونه رومی، درخت چای، هلی‌کریزم، مریم گلی، رزماری و شمعدانی را می‌توان برای بهبود ریزش مو، کاهش خارش پوست سر و تقویت رشد موهای سالم استفاده کرد.

Helichrysum

هلیکریزوم که از تمام قسمت‌های سبز گیاه، از جمله ساقه‌ها و برگ‌ها می‌آید، مدت‌هاست در جنوب اروپا و مدیترانه، جایی که بومی آن است، استفاده می‌شود. ترکیب اکسید روی، کره شی، روغن نارگیل و اسانس هلیکریزوم و اسطوخودس می‌‌تواند به عنوان یک کرم ضد آفتاب روغنی غیر‌سمی مورد استفاده قرار بگیرد.

شمعدانی

اسانس گل شمعدانی که از تقطیر بخار برگ های Pelargonium graveolens به دست می‌آید، به طور گسترده در لوازم آرایشی و عطر استفاده می‌شود. دو قطره روغن شمعدانی، کندر و اسطوخودوس را به هشت اونس آب در یک بطری اسپری اضافه کنید و یک تونر طبیعی برای پوستتا بسازید.

یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ که از گل‌های گیاه Cananga odorata genuina ساخته شده است و باعث آرامش می‌شود. در عین حال عطری محبوب برای صابون‌ها و لوازم آرایشی است. یلانگ یلانگ را به روغن نارگیل اضافه کنید تا یک حالت‌دهنده عمیق مو بسازید و موهایی درخشان و صاف که بوی عالی می‌دهد، داشته باشید.

گل سرخ

گل رز با هر نام دیگری بوی شیرینی داشته و همان فواید بالقوه روغن گل رز را دارد. یک قطره اسانس گل رز را با 4 قطره روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را با پنبه روی صورت خود بمالید تا پوست مرطوب شود.

کدام روغن گل بیشتر در رایحه درمانی استفاده می‌شود؟

محبوب‌ترین روغن گل مورد استفاده در رایحه درمانی اسطوخودوس به دلیل خواص تسکین‌دهنده آن است. دیگر اسانس‌های گل محبوب عبارتند از مریم گلی، شمعدانی، هلی کریسوم، اسانس گل سرخ و بابونه رومی.

حتما از گل‌های طبیعی نیز لذت ببرید!

علاوه بر خواص جالبی که برای اسانس گل بیان کردیم، دلایل زیادی برای دوست داشتن گل‌ها وجود دارد. آن‌ها اتاق را روشن می‌کنند، بوی عالی می‌دهند و پیامی از عشق و مهربانی می‌فرستند. با خرید گل، کمی شادی را به روز خود بیاورید. علاوه‌برآن به صورت آنلاین برای شما یا کسی که به او اهمیت می‌دهید گل بفرستید. در مجموعه شهرکادو، ما نیازهای شما را برای تحویل گل پوشش داده‌ایم از طریق شهر کادو می‌تواند انواع گل رز جاودان، باکس گل، انواع گل لاچری و گل ارزان قیمت را برای عزیزانتان در خارج از ایران ارسال کنید. علاوه بر آن اگر در داخل ایران هستید، می‌توانید برای عزیزانتان در داخل ایران انواع گل و هدیه‌های موردنظرتان را ارسال کنید.

در سایت شهر کادو انواع عطر زنانه و انواع عطر مردانه را مشاهده نمایید.

EXPERIENCE THE MAGIC BY BI-ES (اصل)

BVLGARI/ Omnia Coral(اصل)

VERSACE – Versace Eros Pour Homme (اصل)

GUCCI/ Gucci Guilty INTENSE (اصل)

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها