صنایع دستی کادویی

یکی از سنت‌های خوب و دوست‌داشتنی بین انسان‌ها هدیه‌دادن است. هدیه‌دادن به دوستان و عزیزان  نوعی ابراز علاقه و احساسات به آن‌ها است و می‌تواند پیوند ما را با آنان عمیق‌تر کند. هدیه‌دادن آداب و اصولی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم عشق و علاقه حقیقی خود را به طرف مقابل نشان دهیم. هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب هدیه باید سن، جنسیت و علایق طرف مقابل را در نظر بگیریم و هدیه‌ای متناسب با شرایط خود و طرف مقابل انتخاب کنیم. یکی از هدایای جذابی که می‌توانید با انتخاب و خرید آن عزیزان خود را خوشحال کنید صنایع دستی کادویی است. با انتخاب یک هدیه جذاب صنایع دستی می‌توانید برق خوشحالی را در چشمان دوست و عزیزانتان ببینید. هدیه صنایع دستی انتخابی خاص است که با طرح و رنگ‌های خود می‌تواند احساسات زیبای شما را نشان دهد.

برای مطالعه مقاله «هدیه خانم متولد تیرماه؛ هدایای مناسب برای خانم های متولد تیرماه» کلیک کنید.

صنایع دستی کادویی

به‌جرئت می‌توان گفت که صنایع‌دستی ایرانی از جمله صنایع‌دستی خاص و جذاب در دنیا است که می‌تواند هدیه‌ای جذاب برای دوستان و عزیزان هنردوست شما باشد. در ادامه قصد داریم شما را با مجموعه‌ای از بهترین گزینه‌های صنایع دستی کادویی آشنا کنیم.

1. جعبه چوبی خاتم‌کاری

خاتم‌کاری یکی از هنرهای اصیل و زیبای ایرانی است و یکی از محبوب‌ترین اشیای خاتم‌کاری جعبه چوبی خاتم است. می‌توان از این جعبه به‌عنوان جعبه کادو، جعبه سرویس جواهرات یا جا قرآنی استفاده کرد. صنایع خاتم علاوه بر اشیای چوبی روی ظروف فلزی نیز انجام می‌شود. سازندگان خاتم با کنار هم قراردادن رشته‌های چوب، فلز برنج، استخوان و… طرح‌های خاتم را خلق می‌کنند.

صنایع دستی

2. صنایع دستی کادویی؛ گلدان صراحی میناکاری

میناکاری یکی از زیباترین صنایع‌دستی است و رنگ آبی به‌کاررفته در آن جلوه‌ای از آرامش و عرفان در خود دارد. گلدان صراحی میناکاری را می‌توانید به‌عنوان هدیه‌ای خاص برای عزیزانتان انتخاب کنید. این گلدان به‌تنهایی یا با چند شاخه گل زیبا در آن می‌تواند جلوه‌ای زیبا به فضای منزل یا محل کار ببخشد و با جذابیتی خاص خودنمایی کند.

3. ساعت مینا با قاب خاتم‌کاری

زمان یکی از عناصر مهم در زندگی انسان امروزی است. ما در طول روز بارهاوبارها به ساعت نگاه می‌کنیم. چه لذتی بالاتر از اینکه وقتی عزیز شما به ساعت نگاه می‌کند علاوه بر اینکه هنر اصیل و آسمانی ایرانی چشمانش را نوازش دهد به یاد شما نیز بیفتد. ساعت مینا با قاب خاتم‌کاری یک هدیه جذاب صنایع دستی کادویی است و علاوه بر زیبایی، بسیار کاربردی است.

4. جعبه جواهرات سنگ مرمر با تذهیب

صنایع دستی کادویی تولیدشده از سنگ مرمر شکوه و جلوه‌ای منحصربه‌فرد دارند. حال اگر  بر وسیله‌ای که از مرمر تراش خورده نقش‌های زیبای تذهیب جای گیرد اشرافی‌گری و شکوه آن چندبرابر می‌شود. این جعبه جواهرات برای نگهداری انواع جواهرات مخصوص خانم‌ها هدیه‌ای بسیار عالی است. هنر تذهیب به‌کاررفته در آن مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقش‌های زیبا است. برش سنگ مرمر بکار رفته در این جعبه بسیار ظریف است.

برای مطالعه مقاله «هدایای ایده آل برای مردان متولد تیرماه» کلیک کنید.

5. صنایع دستی کادویی؛ فیروزه‌کوبی

فیروزه کوبی یکی از صنایع‌دستی است که زیبایی و جذابیت یک محصول صنایع‌دستی خاص را در خود دارد. ترکیب مس و فیروزه جلوه‌ای باشکوه در پیش چشم بیننده خلق می‌کند. فیروزه کوبی روی مس برای ساخت ظروف زیبایی همچون گلدان، شکلات خوری، قندان، آجیل‌خوری، قندان، سنبلدان و بسیاری دیگر از وسایل تزیینی بکار می‌رود.

6. آینه گرد فیروزه کوب

آینه از زمان‌های بسیار دور یکی از ملزومات زندگی انسان به‌ویژه خانم‌ها بوده است. یک آینه گرد فیروزه کوب از صنایع دستی کادویی می‌تواند هدیه‌ای خاص برای یکی از عزیزان شما باشد تا علاوه بر آنکه زیبایی خود را در آن می‌بیند، از دیدن شکوه و هنر ایرانی و ترکیب رنگ مس، آبی فیروزه‌ای و آینه صیقلی لذت ببرد.

7. هدیه جذاب صنایع دستی؛ گلدان قلم‌زنی

یکی دیگر از صنایع دستی کادویی گلدان قلم‌زنی است. هنر حکاکی روی فلزات مختلف قلم‌زنی نام دارد. حکاکی به‌وسیله چکش و انواع قلم‌های مخصوص این هنر انجام می‌شود. صنایع‌دستی قلم‌زنی جزء باارزش‌ترین محصولات برای هدیه‌دادن به دوستان و عزیزان است. قلم‌زنی روی اشیا و ظروفی از جنس مس، برنج و نقره انجام می‌شود. گزینه‌های دیگری که می‌توانید به‌عنوان یک هدیه جذاب صنایع دستی انتخاب کنید عبارت‌اند از: سرویس پذیرایی قلم‌زنی، بشقاب قلم‌زنی، تابلو قلم‌زنی.

8. زیورآلات دست‌ساز کادویی

اگر عزیزتان در سنی است که گزینه‌های بالا چندان با سن او همخوانی ندارد یا نوجوانی هستید که متناسب با سنتان بیشتر به زیورآلات علاقه دارید، می‌توانید از مجموعه صنایع دستی کادویی، زیورآلات دست‌ساز را انتخاب کنید. این زیورآلات بسیار ارزشمند هستند و از تنوع بالایی برخوردارند. برخی از انواع زیورآلات دست‌ساز عبارت‌اند از: زیورآلات مفتولی، نقره، سنگی، رزینی، زیورآلات مسی فیروزه کوب. با انتخاب بهترین گزینه می‌توانید علاقه و احساس خود را به طرف مقابل نشان دهید.

9. گلدان سفال با جعبه ترمه

گلدان سفال ترکیبی زیبا و چشم‌نواز  از سفال و میناکاری یکی دیگر از صنایع دستی کادویی است که ترکیب زیبای رنگ‌های آن زیبایی را مهمان چشمان بیننده می‌کند؛ اما صبر کنید، این گلدان در یک جعبه ترمه دست‌ساز بسیار زیبا قرار می‌گیرد. با این انتخاب با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ چرا که می‌توان گلدان را به‌عنوان بخشی از چیدمان منزل قرار داد و جعبه ترمه هم می‌تواند برای نگهداری اشیای گران‌قیمت و جواهرات استفاده شود.

صنایع دستی خاص

10. ترمه افشاری در بسته‌بندی نفیس

ترمه یکی از پارچه‌های سنتی محبوب و زیبای ایرانی است که برای تزیین بکار می‌رود. یکی از انواع نفیس و محبوب ترمه، ترمه افشاری است. نقش‌های زیبایی که بر ترمه افشاری جا خوش کرده‌اند طرح‌های معروف لچک ترنج هستند و تمام مواد، دوخت و رنگرزی آن سنتی است. می‌توانید این ترمه زیبا را همراه با جعبه زیبا و نفیس با طرح مینا به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند تهیه کنید.

11. هدیه شیک، کاربردی و ارزان؛ گلدان نقاشی زیر لعابی

اگر در مجموعه صنایع دستی کادویی به دنبال یک هدیه شیک، کاربردی خاص و ارزان هستید ما گلدان نقاشی زیر لعابی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از این گلدان‌ها می‌توان در موارد تزیینی مختلف استفاده کرد. این گلدان آویزی از جنس سفال لعاب‌دار است و بر روی آن نقاشی‌هایی به سبک دوران تیموری و صفوی نقش بسته است. استفاده از این گلدان‌ها در تاریخ باستان ایران رواج داشته و در انواع دیوار‌نگاره‌های تاریخی و فرش‌ها می‌توان ردپای آن‌ها را پیدا کرد.

12. تندیس نقره

نمایی از شکوه، اشرافی‌گری، زیبایی و ظرافت را می‌توانید در تندیس نقره ببینید. در مجموعه صنایع دستی کادویی، تندیس نقره یک هدیه جذاب صنایع دستی است که علاوه بر زیبایی، بسیار شیک و ارزشمند است. این هدیه صنایع دستی انتخابی خاص است و در طرح‌ها و نمونه‌های متنوع وجود دارد. قیمت این تندیس‌ها بر اساس طرح و وزن نقره بکار رفته در آن‌ها است. برای محافظت از این هدیه زیبا در برابر رطوبت، گردوغبار و همچنین ماندگاری و زیبایی آن، تندیس در یک محفظه شفاف پلکسی روی پایه‌ای از جنس پی‌وی‌سی قرار دارد.

هدیه دادن صنایع دستی

جمع‌بندی

اگر برای هدیه‌دادن به دنبال انتخابی فاخر، اصیل و ارزشمند هستید می‌توانید از مجموعه صنایع دستی کادویی هدیه‌ای مناسب و متناسب با علایق عزیزانتان تهیه کنید. تنوع، زیبایی، اصالت و شکوه تمام چیزهایی هستند که یک‌جا می‌توانید در یک هدیه جذاب صنایع دستی آن‌ها را پیدا کنید. تنوع گسترده، طرح‌ها، نقش‌ها و رنگ‌های زیبا و آسمانی صنایع‌دستی ایرانی هرکدام داستان‌هایی زیبا در دل خود دارند و می‌توانند زیباترین احساسات را در عزیزان شما زنده کنند. هدیه صنایع دستی انتخابی خاص است که با تقدیم آن به عزیزان خود می‌توانید سالیان سال در خاطرات و احساسات آنها زنده باشید. برای خرید هدایای خاص و منحصر به فرد می‌توانید به وب‌سایت شهرکادو مراجعه کنید و برای عزیزان خود هدیه‌ای خاص و جذاب سفارش دهید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها