5 اصل فنگ شویی گل و گیاه

بر اساس اصول فنگ شویی گل و گیاه، گیاهان می‌توانند موجب تقویت انرژی موجود در فضا و انرژی فردی شوند. در فنگ‌شویی با گل و گیاهان تمام گیاهان برای کاربردهای فنگ شویی مناسب نیستند؛ بلکه استفاده از برخی گیاهان می‌تواند انرژی موردنظر را با خود به ارمغان بیاورند. از طرف دیگر چینش گیاهان در فنگ شویی هم اهمیت دارد.

استفاده از گیاهان مناسب برای فنگ‌شویی، قراردادن آن‌ها در فضا و منطقه صحیح و توجه به تعادل و تناسب بین گیاهان در فنگ‌شویی اهمیت زیادی دارد. پاک‌سازی محیط قبل از اجرای فنگ‌شویی باید موردتوجه قرار گیرد تا فضا برای ورود انرژی‌های جدید باز شود. چیدمان گیاهان آپارتمانی بر اساس فنگ شویی انرژی‌های ساطع‌شده را تعیین می‌کند. در این مقاله از گالری شهر کادو تلاش می‌کنیم اطلاعات جامعی درباره اصول فنگ‌شویی گیاهان و همچنین گیاهان مناسب فنگ‌شویی در اختیار شما قرار دهیم.

5 اصل فنگ شویی گل و گیاه

فنگ شویی چیست؟

هنر ایجاد تعادل در جریان طبیعی انرژی‌های اطراف فنگ‌شویی نام دارد. هدف فلسفه فنگ‌شویی برقراری تعادل بین فضاهای زندگی و محیط کار انسان با عناصر طبیعت است. در فرهنگ چینی این فلسفه را «فلسفه تائو» می‌نامند. تائو به معنای راه است و تائوئیسم راه طبیعت است.

تمامی اصول تائو و فنگ‌شویی انعکاسی از طبیعت است. در فنگ‌شویی 5 عنصر چوب، آتش، آب، خاک و فلز وجود دارد که برای تزریق انرژی به محیط زندگی باید بین این عناصر تعادل برقرار شود. گیاهان آپارتمانی در دسته عنصر چوب هستند. به همین دلیل فنگ شویی گل و گیاه آپارتمانی اهمیت زیادی دارد.

فنگ شویی گل و گیاه

گل‌ها و گیاهان از مهم‌ترین عناصر و به‌عبارت‌دیگر قوی‌ترین عناصر در فنگ‌شویی هستند. گیاهان نه‌تنها فضای منزل و محل کار را زیبا می‌کنند؛ بلکه انرژی طبیعت را به خانه دعوت می‌کنند. تمام فلسفه فنگ‌شویی به اکسیژن ختم می‌شود و گیاهان کارخانه اکسیژن‌سازی هستند. به همین دلیل فنگ شویی گل و گیاه اهمیت زیادی دارد و از آن‌ها برای تقویت انرژی‌های مثبت در منزل یا محل کار استفاده می‌شود. همچنین چینش گیاهان در فنگ شویی هم مهم است. گیاهان الهام ‌بخش هستند و لطافت و مهربانی را با خود همراه می‌آورند. پاک‌سازی محیط قبل از انجام فنگ‌شویی گیاهان اهمیت زیادی دارد. برای انجام فنگ‌شویی باید به این صورت عمل کرد:

  • پاک‌سازی محیط از انرژی‌های منفی
  • تقسیم بخش‌های مختلف منزل به 5 عنصر و ایجاد تعادل
  • استفاده از گل‌وگیاه برای افزایش انرژی

باید به‌خاطر داشت که مهم‌ترین و اولین قدم در فنگ‌شویی پاکسازی محیط از انرژی‌های منفی انباشته شده است. عدم پاکسازی فضا نه‌تنها در فنگ شویی گل‌وگیاه تأثیر مثبتی بر محیط نخواهد داشت؛ بلکه ممکن است نتایج منفی داشته باشد؛ زیرا گیاهان اولین گزینه‌هایی هستند که انرژی منفی خانه را جذب می‌کنند. از سوی دیگر باید با روش‌های نگهداری و مراقبت از گیاهان نیز آشنا باشیم؛ زیرا گیاهان پژمرده انرژی منفی را به محیط القا می‌کنند.

فنگ شویی گل و گیاه

اصول فنگ ‌شویی گل و گیاه

منظور از فنگ‌شویی گل‌ها و گیاهان این است که با کمک گیاهان جریان انرژی‌های مثبت را در فضای محل کار و زندگی بهبود بخشیم. مزین کردن فضا با گیاهان آپارتمانی منطبق با چینش گیاهان در فنگ شویی موجب تقویت یکی از عناصر مهم فنگ‌شویی می‌شود. برای فنگ شویی گل و گیاه از  گیاهان خاصی استفاده می‌شود و رنگ سبز گیاهان با جوانی، پاکی، صلح و آرامش همراه است. در ادامه اصول فنگ‌شویی گل و گیاهان را بررسی می‌کنیم:

1. تعداد گلدان ‌ها بر اساس فنگ ‌شویی

در فنگ شویی با گل و گیاه تعداد گلدان‌ها به متراژ محل زندگی یا کار شما بستگی دارد. تعداد گلدان‌های به‌کار رفته برای آپارتمان نمی‌تواند مشابه تعداد گلدان‌های یک خانه بزرگ باشد. به‌طورکلی نباید خانه خود را به شکل جنگل درآورید؛ زیرا این کار می‌تواند موجب آشفتگی روحی و ذهنی شما شود. این در حالی است که هدف فنگ‌شویی رسیدن به آرامش است. تعداد زیاد گلدان‌ها آرامش فضا را بر هم می‌زند.

تعداد گلدان ‌ها بر اساس فنگ ‌شویی

2. فنگ شویی گل و گیاه؛ پرهیز از گیاهان دارای انرژی منفی

اولین قدم در اجرای اصول فنگ‌شویی رهایی از وسایلی است که احساس بدی به فرد و فضا القا می‌کند. هر وسیله یا گیاهی که آرامش شما را مختل می‌کند باید از محیط حذف شود؛ زیرا هدف فنگ شویی ایجاد آرامش است. در مورد فنگ شویی گل و گیاه اگر گیاهی حس بدی به شما می‌دهد قبل از اینکه آن را از محیط دور کنید ابتدا به چند سؤال پاسخ دهید.

  • چرا با دیدن این گیاه حس بدی پیدا می‌کنم؟ با پاسخ دقیق به این سؤال شاید بتوانید راهی برای ماندن آن در منزل یا محل کار خود پیدا کنید.
  • آیا گل موردنظر پژمرده است؟ در این صورت دلیل پژمردگی گیاه را پیدا کنید و سعی کنید با مراقبت، کوددهی و آبیاری مناسب آن را احیا کنید.
  • آیا به‌خاطر گلدان کهنه یا بدشکل آن را دوست ندارید؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد می‌توانید یک گلدان جدید و زیبا برای آن تهیه کنید و گل را همچنان در محیط داشته باشید.

3. چینش گیاهان در فنگ شویی

سومین اصل در فنگ شویی گل و گیاه، چیدمان گیاهان آپارتمانی بر اساس فنگ شویی است. قرارگیری گیاهان در محل صحیح منطبق با اصول فنگ‌شویی تأثیرات مثبت بسیاری بر انرژی‌های مثبت فضا و روح خانه و ساکنان آن خواهد داشت. برای این کار ابتدا باید فضا و جهت‌های خانه خود را خوب بشناسید. برای این منظور سمت قبله را جنوب غربی خود در نظر بگیرید تا 4 جهت دیگر را بتوانید پیدا کنید. بر اساس اصول فنگ‌شویی محل صحیح قرارگیری گیاهان به این صورت است:

  • منطقه جنوب شرقی: عنصر چوب و منطقه ثروت
  • منطقه شرقی: عنصر چوب، سلامت خانواده
  • منطقه جنوب غربی: عنصر خاک، منطقه عشق و اقبال و پیروزی

چینش گیاهان در فنگ شویی

4. حفظ تعادل

حفظ تعادل و توجه به این امر مهم یکی دیگر از اصول فنگ شویی گل و گیاه است. برای رعایت این اصل باید علاوه بر توجه به چینش گیاهان در فنگ شویی، تعادل و هماهنگی بین گیاهان نیز رعایت شود؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از گیاهان در اشکال و ارتفاع‌های متنوع ولی متناسب با یکدیگر می‌تواند موجب ایجاد تعادل در فضا شود.

5. استفاده از گیاهان مناسب فنگ‌شویی

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم در فنگ شویی گل و گیاه، گیاهان آپارتمانی عنصر چوب هستند. وجود گیاهان در محیط موجب جریان‌یافتن انرژی «چی» در فضا می‌شود. این انرژی محرک زندگی و نیروی حیات است. برای فنگ شویی باید از گیاهان تصفیه‌کننده هوا استفاده شود. در فنگ‌شویی هر کدام از گیاهان عملکرد خاص خود را دارند. در ادامه چند گیاه پرکاربرد در فنگ‌شویی و اثرات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

استفاده از گیاهان مناسب فنگ‌شویی

1. سانسوریا

این گیاه موردعلاقه ناسا نقش مهمی در فنگ‌ شویی گل و گیاه دارد. مهم‌ترین نقش سانسوریا تصفیه هوا است. این گیاه در طول شب گاز دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل می‌کند. سانسوریا بر مبنای محل قرارگیری در خانه انرژی‌های مختلفی از خود ساطع می‌کند. به همین دلیل است که گفته می‌شود چینش گیاهان در فنگ شویی اهمیت دارد.

2. بامبو

این گیاه مظهر خوش‌شانسی باید در مناطق پول و ثروت یا منطقه خانواده و سلامت قرار گیرد. طبق اصول فنگ‌شویی کلاسیک گل‌وگیاه بهترین نقطه برای بامبو جنوب شرق و شرق منزل است. بامبو نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد و باید در آب یا گلدانی با زهکشی مناسب و مرطوب نگهداری شود.

3. درخت پول

درخت پاتیرا که آن را با نام درخت پول هم می‌شناسیم نماد خوشبختی شانس و پول است. این گیاه که اصالت آمریکایی دارد در تایوان و چین در زمره گیاهان خاص فنگ‌ شویی گل و گیاه قرار دارد. نور مناسب این گیاهان متوسط و دمای مطلوب 25-16 درجه سانتیگراد است.

درخت پول

4. ارکیده

گل ارکیده با زیبایی منحصربه‌فرد خود یکی دیگر از گیاهان محبوب در فنگ شویی گل و گیاه است. ارکیده در حوزه‌های مختلف مانند سلامتی، انرژی مثبت، عشق، ثروت و باروری نقش دارد. این گل جذاب و فریبا در رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و زرد وجود دارد.

برخی دیگر از گیاهان پر کابرد در فنگ شویی گل و گیاه عبارت‌اند از:

  • گل صدتومانی
  • سرخس بوستون
  • گیاه یشم
  • نخل آرکا
  • درخت مرکبات
  • پول چینی
  • پوتوس طلایی

جمع‌بندی

فنگ‌شویی روشی شبه‌فلسفی است که از مکاتب کیهان‌شناسی چین و تائوئیسم بهره می‌برد. یکی از انواع فنگ‌شویی، فنگ شویی گل و گیاه است. گل‌ها و گیاهان نقش مهمی در فنگ‌شویی دارند و از آن‌ها برای القای انرژی مثبت و آرامش در فضا استفاده می‌شود. گیاهان این توانایی را دارند تا انرژی منفی محیط را حذف کرده و انرژی مثبت ایجاد کنند. چینش گیاهان در فنگ شویی اهمیت دارد. به همین دلیل عدم چیدمان گیاهان آپارتمانی بر اساس فنگ شویی نه‌تنها انرژی مثبت را در فضا خلق نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد.

پاکسازی محیط از انرژی‌های منفی انباشته شده قبل از اقدام به فنگ‌شویی بسیار مهم است. همچنین گیاهان پژمرده و بیمار را باید از محیط حذف یا آن‌ها را درمان کرد. در وب‌سایت شهرکادو می‌توانید از زیباترین گل‌های آپارتمانی برای اجرای فنگ‌شویی دیدن کنید. سفارش شما در سریع‌ترین زمان و با بسته‌بندی مطمئن به مقصد خواهد رسید. همچنین می‌توانید با ثبت سفارش در شهرکادو و قابلیت ارسال گل به خارج از ایران مانند ارسال گل به هلند، ارسال گل به آمریکا، ارسال گل به آلمان و… برای عزیزان و دوستان خود در خارج از کشور گل بفرستید و آن‌ها را سورپرایز کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها