گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانی کم نور، گیاهان سایه ‌دوست و کم‌توقعی هستند که با سخاوت تمام به محیط زیبایی و شادابی می‌بخشند. برخی از این گیاهان در سایه بهتر از نور مستقیم خورشید رشد می‌کنند و از دوام بالایی برخوردار هستند. با گسترش آپارتمان‌نشینی و اینکه بسیاری از افراد عاشق گل و طبیعت، دوست دارند در کنار خود سرسبزی گیاهان را هم داشته باشند امروزه گیاهان آپارتمانی بسیار موردتوجه هستند.

درمورد مزیت استفاده از گیاه کم‌ نور در محیط منزل باید گفت که این گیاهان با توانایی بسیار عالی در پاک‌سازی محیط و افزایش اکسیژن هوا سلامتی، آرامش و خوابی عمیق را به شما هدیه می‌دهند. گالری شهر کادو با تجربه چندساله در زمینه عرضه و فروش کادوهای متنوع مناسبتی و انواع گیاهان آپارتمانی به شما کمک می‌کند تا گلی زیبا یا هدیه‌ای ارزشمند برای عزیزان خود انتخاب کنید.

گیاهان آپارتمانی کم نور

نور خورشید مهم‌ترین فاکتور در انجام عمل فتوسنتز در گیاهان است و بدون حضور نور خورشید گیاه پژمرده و زرد خواهد شد. گیاهان بادوامی وجود دارد که می‌توانند در محیط‌های کم‌نور و آپارتمانی همچنان شاداب و سرزنده به محیط اطراف خود زیبایی و انرژی ببخشند. گیاهان آپارتمانی کم نور  انتخابی مناسب برای محیط آپارتمان هستند که باوجود نور کم همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند. در حقیقت این گیاهان در حضور نور خورشید مقاومت کمی دارند و نور خورشید می‌تواند به گیاه آسیب بزند.

اهمیت گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان سایه دوست

گیاهان سایه دوست از بودن در محیط کم‌نور لذت می‌برند و در محیط‌های کم‌نور بهتر رشد کرده و شاداب‌تر هستند. استفاده از گیاهان آپارتمانی مقاوم انتخابی عالی برای آپارتمان‌هایی است که از نور و فضای مناسب و کافی برای پرورش گیاهان محروم هستند. در ادامه 10 گیاه آپارتمانی کم نور را معرفی می‌کنیم که نگهداری از آن‌ها برای آپارتمان‌نشینان عاشق گل‌وگیاه راحت است. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه گلدان گیاهان آپارتمانی با انواع متنوع گیاهان آپارتمانی و قیمت آن‌ها آشنا شوید.

1. آگلونما

در لیست گیاهان آپارتمانی کم نور ابتدا آگلونما را معرفی می‌کنیم. این گیاه که نام دیگر آن گیاه همیشه‌سبز چینی است؛ مانند نامش همیشه سرسبز و باطراوت است. این گیاه با نور کم سازگاری خوبی دارد و برای باغبان‌های تازه‌کار انتخابی ایده‌آل است. نکته‌ای که درباره این گیاه باید به‌خاطر داشته باشید این است که باید سالی یک الی دو بار خاک آن را عوض کنید.

2. گیاه فیکوس بنجامین

این درختچه رؤیایی با برگ‌های ابلق و انبوه خود فضای خانه شما را زیبا و رؤیایی می‌کند. آبیاری منظم گیاه فیکوس بنجامین طراوت پایان‌ناپذیر آن را تضمین می‌کند. این گیاه سایه دوست زیبا و دوست‌داشتنی را زیاد جابه‌جا نکنید؛ زیرا نسبت به نور، رطوبت، دما و کم‌وزیاد شدن نور خورشید بسیار حساس است.

گیاه فیکوس بنجامین

3. گیاهان آپارتمانی کم نور؛ پوتوس طلایی

یکی از سازگارترین گیاهان آپارتمانی کم نور پوتوس طلایی است. این گیاه که نام دیگرش آکا پوتوس است در بدترین شرایط نگهداری سرزنده و باانرژی تمام به رشد خود ادامه می‌دهد. این گیاه با داشتن ویژگی‌هایی چون ساقه‌های رونده و رشد بی‌وقفه دقیقاً با فضای خانه تناسب دارد.

4. نخل زینتی

سیکاس رولوتا یا نخل سیکاس یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی کم نور است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. نخل زینتی زیبا و مقاوم به دلیل رشد کم، گیاهی نسبتاً گران است و به دلیل داشتن جلوه‌ خاص خود گیاهی لوکس، اشرافی و تشریفاتی به‌حساب می‌آید.

5. گیاهان سایه دوست؛ فیلودندرون برگ قلبی

یکی از مهربان‌ترین گیاهان آپارتمانی کم نور یا سایه دوست فیلودندرون برگ قلبی است. این گیاه علاوه بر داشتن برگ‌های قلبی شکل، گیاهی بسیار سازگار با شرایط محیط و مهربان است. این گیاهان سایه دوست با نور کم محیط به‌راحتی کنار می‌آید. ساقه‌های رونده از ویژگی‌های زیبای فیلوندرون برگ قلبی است که برای نمایان‌شدن آن‌ها باید این گیاه را به سقف‌آویز نصب کرد.

فیلودندرون برگ قلبی

6. فیتونیا

این گیاه زیبا که به عضو خوش‌رنگ خانواده گیاهان آپارتمانی کم نور معروف است به‌راحتی می‌تواند در نور کم محیط رشد کند؛ اما نور بیشتر را ترجیح می‌دهد. البته رشد فیتونیا در نور کم یا سایه موجب کم‌رنگ یا محوشدن طرح‌های جذاب روی برگ‌های آن می‌شود؛ اما نکته مهم این است که به‌راحتی خود را با شرایط محیط وفق می‌دهد و رشد خود را کنترل می‌کند.

7. آگلونما برگ ماتیکی از گیاهان آپارتمانی کم نور

آگلونما برگ ماتیکی این نقاشی بی‌نظیر طبیعت با رنگ‌آمیزی زیبای سبز و صورتی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی کم نور است که همانند یک اثر هنری بسیار زیبا در آپارتمان شما خواهد درخشید و با دیدن آن حالتان خوب می‌شود. این گیاه زیبا و مهربان در حداقل شرایط نگهداری به‌خوبی دوام می‌آورد و شاید در اثر کمبود نور کمی رنگش کدر شود؛ ولی طراوت آن همچنان باقی است.

8. دیفن باخیا

یکی از گیاهان سایه دوست که این نام برازنده آن است دیفن باخیا است. این گیاه در برابر نور مستقیم خورشید از بین می‌رود و نور غیرمستقیم وضعیتی بسیار ایده‌آل برای آن است. حتی اگر دیفن باخیا در مقابل پنجره آفتاب‌گیر قرار دارد با پرده‌های ضخیم مانع تابش نور خورشید به گیاه شوید. به‌ویژه در فصل بهار و تابستان که گیاه در حال تولید برگ‌های جدید است.

دیفن باخیا

9.  زیباترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور؛ کاتالیا

یکی از زیباترین انواع گیاهان آپارتمانی کم نور گیاه کاتالیا است. گیاهی با رده‌های صورتی و قرمز، فضای آپارتمان شما را رنگارنگ و جذاب می‌کند. این گیاه سایه دوست عاشق نور کم است. کاتالیا کاملاً غیرسمی است و لازم نیست درباره فرزندان کوچک یا حیوانات خانگی خود نگران باشید.

10. زاموفیلیا

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا یا زی زی پلنت یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی کم نور است. این گیاه فوق‌العاده نه‌تنها در محیط کم‌نور به‌خوبی رشد می‌کند؛ بلکه در برابر کم‌آبی نیز مقاوم است. این گیاه دارای برگ‌های مومی‌شکل و سبز است و ساقه‌های محکم زیبا و تماشایی دارد.

مزیت استفاده از گیاه کم نور

وقتی گیاهان زیبای آپارتمانی را مهمان خانه خود می‌کنید علاوه بر فضای سرسبز، شاداب و بانشاطی که ایجاد می‌کنید موجودات زنده‌ای را وارد زندگی خود کرده‌اید که با ذهن، روح و روان شما ارتباط برقرار کرده و وجود شما را جلا می‌بخشند. استفاده از گیاهان آپارتمانی کم نور در محیط‌های آپارتمانی مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مزیت استفاده از گیاه کم نور

1. گیاهان آپارتمانی کم نور؛ تصفیه هوا

بر اساس تحقیقات انجام‌شده گیاهان در هر 24 ساعت هوا را تصفیه کرده و سموم را از محیط خارج می‌کنند. ترکیبات آلی فرار شامل بنزن، تری کلرو اتیلن و فرمالدئید هستند که گیاهان با جذب این ترکیبات فرار سمی، آن‌ها را به خاک منتقل می‌کنند. میکروارگانیسم‌های موجود در ریشه با تبدیل ترکیبات فرار به غذای گیاه هوا را نیز تصفیه می‌کنند.

2. خواب آرام

با قراردادن گیاهان آپارتمانی کم نور و ایجاد فضایی سرسبز در محیط اتاق‌خواب جذابیت و آرامش را به اتاق‌خواب خود هدیه دهید. توانایی گیاهان در افزایش اکسیژن محیط به داشتن خواب آرام کمک می‌کند. گیاهان با جذب دی‌اکسیدکربن آن را به اکسیژن تبدیل می‌کنند و در طول فتوسنتز اکسیژن را آزاد می‌کنند. قرارگیری در معرض اکسیژن در شب به داشتن خواب عمیق و آرام کمک می‌کند.

3. بهبود سلامت

محققان دانشگاه ایالتی کانزاس با افزودن گیاهان به اتاق‌های بیمارستان پی بردند که سرعت بهبودی بیماران بخش جراحی افزایش یافت. همچنین در هلند بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که افزودن گیاهان به محیط کار موجب کاهش سرماخوردگی، سردرد، گلودرد و خستگی می‌شود. پیشنهاد میکنیم مقاله فوائد نگهداری از گیاهان آپارتمانی؛ حمایت از سلامتی انسان را مطالعه کنید.

گیاهان آپارتمانی کم نور؛ بهبود سلامت

4. گیاهان آپارتمانی کم نور؛ افزایش رطوبت داخل منزل

گیاهان آپارتمانی کم نور مانند سایر گیاهان در طول فتوسنتز اکسیژن و بخار آب آزاد می‌کنند و موجب افزایش سطح رطوبت نسبی محیط می‌شود. این مزیت به‌ویژه در فصول سرد و زمستانی سال بسیار مفید است. افزایش رطوبت محیط داخلی می‌تواند موجب بهبود سلامت پوست و تنفس شود.

جمع‌بندی

امروزه با افزایش زندگی آپارتمانی و همچنین مشغله زیاد بسیاری از افراد، استفاده از گیاهان آپارتمانی کم نور طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. گیاهان سایه دوست با شرایط محیط کم‌نور سازگاری خوبی دارند و به‌راحتی خود را با شرایط سازگار می‌کنند. برخی از این گیاهان به‌اندازه‌ای دوستدار سایه هستند که در صورت قرارگیری در معرض نور خورشید پژمرده شده و از بین می‌روند.

مزیت استفاده از گیاه کم نور در محیط کم نیست. تصفیه و پاک‌سازی محیط، بهبود سلامت و آرامش از مزایای نگهداری این گیاهان است. گالری شهر کادو با عرضه زیباترین لوازم کادویی، مناسبتی و گل‌ها به شما در انتخاب زیباترین‌ها کمک می‌کند. اگر قصد خرید انواع گیاهان آپارتمانی راجهت هدیه به عزیزان خود دارید حتما از کارشناسان ما در شهرکادو کمک بگیرید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها