خرید گل برای هدیه دادن

گل‌ها یکی از زیباترین هدایایی هستند که می‌توانیم به عزیزان خود تقدیم کنیم. تقدیم گل به‌عنوان یک هدیه به دوستان و اطرافیان در تمام فرهنگ‌های دنیا به معنای ابراز عشق، علاقه و محبت است. وقتی فردی به‌عنوان هدیه به دیگران گل تقدیم می‌کند می‌خواهد احساسات خود را به آن فرد انتقال دهد. از تاثیرات گل هدیه دادن به دیگران می‌توانیم به مواردی همچون شروع یک آشنایی جدید، استحکام پیوندهای قدیمی و ابراز محبت و نشان‌دادن احساسات خوب اشاره کنیم.

خرید گل برای هدیه دادن آداب خاص خود را می‌طلبد و هر گل بر اساس نوع و رنگ آن معنایی خاص دارد. ممکن است گل را به همسر، فرزند، پدر و مادر یا دوستان خود هدیه دهیم. در هر مورد و برای نشان‌دادن احساس مناسب آن موقعیت باید آداب گل هدیه دادن را بدانیم و از روان‌شناسی رنگ‌ها و گل‌ها آگاه باشیم. گالری تخصصی شهر کادو با سال‌ها تجربه در زمینه تهیه و عرضه انواع هدایا می‌تواند شما را به بهترین صورت راهنمایی کند.

برای مطالعه مقاله «آموزش چند روش بسته بندی هدیه» کلیک کنید.

خرید گل برای هدیه دادن

گل علاوه بر زیبایی و جلوه خاص خود هدیه‌ای عالی است که می‌تواند نشان‌دهنده احساسات ما باشد. احترام، عشق، دوستی، وفاداری، سپاسگزاری و… همه‌وهمه را می‌توان در قالب چند شاخه گل زیبا و ارزشمند به عزیزان خود نشان داد. رنگ‌های زیبا و جذاب، بوی خوش، طراوت و ظرافت همگی در این نعمت الهی جمع شده‌اند و با زبان بی‌زبانی تمام احساسات پاک و لطیف را به رخ می‌شکند. وقتی بدانیم هر گل، رنگ و طرح آن چه مفهومی دارد، تعداد شاخه‌های گل بیانگر چیست و در چه شرایطی می‌توان گل را هدیه داد می‌توانیم احساسات خود را به شکلی زیباتر و خوشایندتر نشان دهیم.

گل لطیف است و لطافت روح انسان را چندبرابر می‌کند. خرید گل برای هدیه دادن به عزیزانمان موجب مستحکم‌تر شدن پیوند بین قلب‌ها می‌شود، لبخند بر روی لب آن‌ها می‌آورد و در این دنیای پرآشوب، دشمنی‌ها را از بین می‌برد و به مخاطب نشان می‌دهد که او فردی خاص در زندگی شما است. افرادی که از هدیه‌دادن گل به دیگران لذت می‌برند، به‌عنوان افرادی موفق، دلسوز و دارای هوش اجتماعی بالاتر شناخته می‌شوند.

خرید گل رز

خرید گل برای هدیه دادن؛ دلایل خرید گل برای دیگران

هنگامی که تصمیم می‌گیریم به‌عنوان هدیه به عزیزان خود گل تقدیم کنیم ممکن است دلایل مختلفی پشت این کار نهفته باشد. حال می‌خواهیم ببینیم واقعاً چه دلایلی وجود دارد که بسیاری ترجیح می‌دهند گل را به‌عنوان هدیه‌ای مناسب و دوست‌داشتنی به دیگران تقدیم کنند. در ادامه دلایل خرید گل برای هدیه دادن را ذکر می‌کنیم.

  • نشان‌دادن احساس و هیجان
  • برای آرزوی سلامتی داشتن
  • نشان‌دادن قدردانی
  • برای آرزوی خوشبختی کردن
  • نشان‌دادن همدردی
  • برای بیان عذرخواهی
  • بدون دلیل
  • افزایش شادمانی
  • تقویت روحیه در سفر
  • برای بیان ناگفته‌ها
  • برای تقویت روحیه در سفر

آداب تقدیم گل هنگام هدیه‌دادن

بعد از خرید گل برای هدیه دادن، آداب تقدیم گل نیز اهمیت دارد. هنگامی که می‌خواهیم به عزیزی گل هدیه دهیم متناسب با موقعیت و باتوجه‌به جایگاه فرد هدیه گیرنده، می‌توانیم در حالت‌های مختلفی گل را تقدیم کنیم. هر کدام از این رفتارها و حالات علاوه بر موقعیت، جنسیت و سن طرف مقابل به فرد هدیه‌دهنده نیز بستگی دارد. در اینجا حالت‌های مختلفی را که می‌توانیم هنگام گل دادن داشته باشیم ذکر می‌کنیم.

آداب گل هدیه دادن

1. به سینه چسباندن گل‌ها

افرادی که گل را در محدوده بین سینه و شکم قرار می‌دهند احترام و علاقه خود را با حس عشق‌ورزی ترکیب می‌کنند. این گروه از افراد هنگام سخن‌گفتن با آرامش صحبت می‌کنند و نگاهشان روی گل متمرکز شده است و به چهره مخاطب خود کمتر نگاه می‌کنند.

2. زانوزدن هنگام گل هدیه‌دادن

در مورد خرید گل برای هدیه دادن و آداب آن این حرکت معمولاً از جانب مردان جوان و تابع احساسات عاشقانه صورت می‌گیرد. این گروه از افراد می‌خواهند عشق و محبت خود را با گل و با این نوع احترام، به عشق زندگی خود نشان دهند. این حرکت برای درخواست یا پیشنهاد ازدواج نیز انجام می‌شود و در کنار گل یک حلقه نیز قرار می‌دهند. هدیه‌دادن گل با این آداب و شرایط تأثیر چشمگیری بر فرد مقابل دارد و رضایت، صمیمیت و تحسین را به دنبال خواهد داشت.

3. پنهان‌کردن گل پشت خود

افرادی که می‌خواهند هدیه‌دادنشان همراه با ایجاد هیجان و غافلگیری در مخاطب باشد و تأثیر بیشتری بر فرد مقابل داشته باشد؛ ابتدا گل را پشت خود پنهان می‌کنند و در فرصت مناسب گل را در مقابل دیدگان مخاطب خود ظاهر می‌کنند.

گل لاله زیبا

4. تقدیم گل به‌صورت رسمی

وقتی شخصی گل را به‌صورت رسمی در دست می‌گیرد و تقدیم می‌کند؛ علاوه بر ابراز احساسات، فردی مبادی‌آداب است که هدیه‌دادن گل برای او رسمی و تشریفاتی است و مخاطب خود را بسیار باارزش و مهم می‌داند. این افراد هنگام خرید گل برای هدیه دادن نیز بسیار رسمی هستند. البته گاهی ممکن است این حرکت به دلیل عدم آگاهی از آداب گل دادن یا خجالتی بودن هدیه‌دهنده نیز باشد.

5. هدیه‌دادن گل با سرانگشتان

افرادی که به این صورت گل را به مخاطب خود هدیه می‌دهند معمولاً افرادی خجالتی هستند که می‌توان دستان لرزان، نگاه دوخته شده به زمین و گونه‌های سرخشان را دید. این افراد در ابراز احساسات خود ضعیف هستند و زبان بدن آن‌ها برای ابراز احساسات ضعیف است.

آداب خرید گل برای هدیه دادن

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد باید هنگام خرید گل برای هدیه دادن نکاتی را رعایت کنیم و آن توجه به مناسبت، جنسیت و سن مخاطب است. هر گل بر اساس رنگ، نوع و تعداد شاخه‌ها معنایی متفاوت دارد و احساسات خاصی را نشان می‌دهد. در ادامه در این باره صحبت می‌کنیم.

تاثیرات گل هدیه دادن به دیگران؛ معنای هر گل

یکی از تاثیرات گل هدیه دادن به دیگران القاء حس خوب است. تنوع گل برای هدیه دادن زیاد است. هر گل معنای متفاوتی را بین انسان‌ها دارد و از طریق آن می‌توانیم احساس مربوط به آن موقعیت خاص را به مخاطب خود ابراز کنیم.

تاثیرات گل هدیه دادن به دیگران

1. گل مریم

هنگام خرید گل برای هدیه دادن شکل و رایحه گل مریم و ظرافت و ساختار زیبای آن ما نمتد پاکی، یکرنگی و ملاحت است. با هدیه‌دادن این گل به عزیز خود به او نشان می‌دهیم که تمام این صفات پاک و زیبا در او وجود دارد و او را برای داشتن چنین صفاتی تحسین می‌کنیم.

2. گل داوودی

برخی عقیده دارند که هدیه‌دادن گل داوودی زردرنگ نشان‌دهنده یک عشق یک‌طرفه است. از سوی دیگر گل داوودی سفید را مظهر بیان تعهد و همچنین حزن و اندوه می‌دانند و گل داوودی قرمز نشان‌دهنده عشق و محبت است.

3. خرید گل برای هدیه دادن؛ گل رز

همگان می‌دانند که گل رز قرمز علامت عشق است. رز سفید یادآور معصومیت، معنویت، فروتنی و عشق پاک است. برای نشان‌دادن احترام و تشکر رز صورتی انتخابی شایسته است. از طرف دیگر گل رز زرد دوستی و گل رز آبی آرامش و صلح و صفا را تداعی می‌کند. می توانید مقاله معانی و مفاهیم رنگ‌های گل رز که باید بدانید را مطالعه کنید.

4. گل آلاله

معمولاً هنگام خرید گل برای هدیه دادن گل آلاله را برای بیان صداقت و نیت پاک خود انتخاب می‌کنیم. با این انتخاب با زبان بی‌زبانی به مخاطب خود صمیمیت و قصد برای ایجاد رابطه را اعلام می‌کنیم.

گل آلسترومریا

5. گل ارکیده

گل ارکیده با رنگ‌های متنوع و زیبای خود بسیار مسحورکننده است. رنگ سفید ارکیده نشان‌دهنده تواضع و یکرنگی است. ارکیده قرمز علامت عشق و محبت و ارکیده زرد نماد تمایل برای ایجاد رابطه است.

خرید گل برای هدیه دادن؛ پیام تعداد شاخه‌های گل

همان‌طور که گل‌ها و رنگ‌های مختلف آن‌ها برای نشان‌دادن احساسات خاصی است انتخاب تعداد شاخه‌ها نیز بیانگر مفهومی مشخص است. در ادامه ارتباط تعداد شاخه‌ها و مفهوم آنها را بیان می‌کنیم.

  • یک شاخه گل: نشان‌دهنده ارزش و اهمیت خاص طرف مقابل
  • سه‌شاخه گل: نشان‌دهنده میزان احترام و ارزش‌گذاری ما برای مخاطب
  • پنج شاخه گل: نشان‌دهنده صمیمیت و علاقه ما به‌طرف مقابل
  • هفت شاخه گل: نماد عشق و ابراز احساسات
  • ده شاخه گل: نماد محبت بیش از اندازه

رنگ‌های مختلف گل و نماد آن ها

در قسمت قبلی گل‌ها، رنگ‌ها و معنی آن‌ها را بررسی کردیم. در این قسمت به‌صورت مفصل‌تر درباره معنی رنگ‌ها صحبت می‌کنیم. فارغ از اینکه چه گلی هدیه دهیم، هر رنگ معنی خاصی دارد که هنگام خرید گل برای هدیه دادن باید به آن‌ها دقت کرد.

  • گل‌های سفید: رنگ سفید همراه با تواضع، معصومیت، فروتنی و احترام
  • گل‌های صورتی: شادی، جوانی، بی‌گناهی و معصومیت
  • رنگ گل‌های قرمز: عشق، شهامت، جرئت و اشتیاق به زندگی
  • گل‌های آبی: حس آسودگی، آرامش، صلح و صفا
  • گل‌های ارغوانی: وفاداری، شکوه، عزت، افتخار و تشریفات
  • رنگ گل‌های نارنجی: انرژی، اعتمادبه‌نفس، رضایت و علاقه شدید به زندگی
  • گل‌های زرد: سبکی روح، شادی، سعادت و پیام‌آور دوستی و شروع دوباره
  • گل‌های بنفش کم‌رنگ: ظرافت زنانه، وفاداری صداقت، شکوه، جلال و ظرافت
  • رنگ گل‌های سبز: شانس، جوانی، خوش‌بینی سرزندگی و سلامتی
  • انواع گل

جمع‌بندی

گل یکی از زیباترین هدایایی است که می‌توانیم به عزیزان خود تقدیم کنیم و پاک‌ترین احساسات خود را از طریق آن به مخاطب خود نشان دهیم. هنگام خرید گل برای هدیه دادن باید به نکاتی دقت کنیم تا از این طریق احساس خود را بهتر به او منتقل کنیم. توجه به موقعیت، مناسبت و مخاطب از مهم‌ترین موارد مربوط به آداب گل هدیه دادن هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. تاثیرات گل هدیه دادن به دیگران بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها می‌توان به برقراری روابط جدید، مستحکم کردن روابط قدیمی و ترمیم پل‌های شکسته‌شده روابط قبلی اشاره کرد. گالری شهر کادو با تبحر کامل در زمینه ارزیابی احساسات و موقعیت‌ها می‌تواند بهترین راهنمای شما برای هدیه دادن و انتخاب بهترین گل باشد.

همچنین  می‌توانید با ثبت سفارش در شهرکادو و قابلیت ارسال گل به خارج از ایران مانند ارسال گل به سوئد، ارسال گل به اروپا، ارسال گل به امارات و… برای عزیزان و دوستان خود در خارج از کشور گل بفرستید و آن‌ها را سورپرایز کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها