تاثیرات گل هدیه دادن به دیگران

گل یکی از زیباترین آفریده‌های خداوند و آینه جمال پاک الهی است. زندگی همه انسان‌ها با حضور گل زیباتر می‌شود و جریانی از نسیم بهشتی را در روح و روان ما جاری می‌کند. از طرف دیگر هدیه‌دادن تقدیم احساسات پاک و خالصانه ما به عزیزان، دوستان و اطرافیانمان است و گل خود زیباترین و خاص‌ترین هدیه‌ای است که می‌توانیم احساسات ناب خود را به عزیزانمان نشان دهیم. انتخاب یک گل طبیعی خاص برای هدیه دادن هنری بس ظریف است که در گزینش آن باید بسیار دقت کنیم تا بتوانیم با انتخاب بهترین گل برای هدیه، با زبان بی‌زبانی آنچه در قلبمان است را به عزیزان خود نشان دهیم. شهر کادو مشاوری معتمد و مجرب می‌تواند شما را در انتخاب زیباترین گل‌ها برای هدیه دادن راهنمایی کند.

همچنین  می‌توانید با ثبت سفارش در شهرکادو و قابلیت ارسال گل به خارج از ایران مانند ارسال گل به سوئد، ارسال گل به فرانسه، ارسال گل به هلند و… برای عزیزان و دوستان خود در خارج از کشور گل بفرستید و آن‌ها را سورپرایز کنید.

فاکتورهای مؤثر در انتخاب بهترین گل برای هدیه

برای انتخاب گل برای هدیه‌دادن باید گل انتخابی شما متناسب با مناسبت، شخصیت و رابطه شما با فرد مقابل باشد. بسیاری از گل‌هایی که برای هدیه انتخاب می‌شوند بین آقایان و خانم‌ها مشترک هستند؛ ولی بهتر است جنسیت طرف مقابل را هم در نظر بگیرید.

گل طبیعی خاص برای هدیه دادن

«دوستت دارم» را در قالب یک دسته‌گل زیبا به عزیزترین افراد زندگی‌تان هدیه دهید. شاید از آن دسته افرادی باشید که نمی‌توانند احساسات خود را به بهترین صورت بیان کنند. پس گل این مخلوق زیبای خداوند می‌تواند حس ناب مهربانی را به عزیزان شما منتقل کند. قصد داریم شما را با 10 گل طبیعی خاص برای هدیه دادن آشنا کنیم.

1. بهترین گل برای هدیه دادن؛ گل رز

وقتی صحبت از گل طبیعی خاص برای هدیه دادن می‌شود گل رز در جایگاه اول قرار دارد. گل‌های رز از مهم‌ترین و محبوب‌ترین گل‌ها هستند. گل‌های رز قرمز قرن‌های متمادی ذهن و قلب عاشقان را به خود معطوف کرده‌اند. وقتی کلمات برای ابراز محبت کافی نباشند، اهدای یک دسته‌گل رز در هر مناسبتی به عزیزانتان بهترین راه برای گفتن «دوستت دارم» است. گل‌های رز در رنگ‌های مختلف وجود دارند و هر کدام نمادی از یک حس پاک و زیبا هستند.

گل رز هدیه دادن

  • رز سفید: نماد فروتنی، پاکی و بی‌گناهی
  • رز صورتی: نماد قدردانی و تحسین
  • رز قرمز: نماد علاقه و عشق
  • رز بنفش: نماد جادویی بودن و عشق در نگاه اول
  • رز سیاه: نماد مرگ و تسلیت
  • رز نارنجی: نماد شور و هیجان
  • تلفیقی از رز قرمز و سفید: نماد اتحاد و سازش

تعداد شاخه‌های رز، گل طبیعی خاص برای هدیه دادن نیز معانی خاص خود را دارند.

  • یک شاخه گل رز: توجه
  • سه شاخه گل رز: احترام
  • پنج شاخه گل رز: علاقه و محبت
  • هفت شاخه گل رز: عشق
  • ده شاخه گل رز: یک عشق جاودان و بی‌نظیر

2. گل لاله

به‌عنوان دومین گل طبیعی خاص برای هدیه دادن لاله را معرفی می‌کنیم. گل لاله با گل‌های رنگارنگ، برگ‌های سبز و قدبلند و کشیده خود هدیه‌ای مناسب برای عزیز شما است. آن‌ها لاله‌های بزرگ قرمز، زرد و بنفش را دوست دارند. لاله در اوایل بهار شکوفا می‌شود و نمادی از تولد دوباره و شروعی تازه است. این گل نماد بخشش، ظرافت، و عشق کامل است و هدیه‌ای بسیار زیبا برای تولد یا ارتقا شغلی است. خطوط تیره داخل گل لاله نشانه شور عشق است. هر کدام از رنگ‌های گل لاله نمادی در خود نهفته دارند که به شرح زیر هستند:

  • لاله قرمز: نماد عشق کامل
  • لاله سفید: نماد بخشش
  • لاله زرد: نماد افکار شاد
  • لاله بنفش: نماد شکوه و خاندان سلطنتی

می توانید برای آشنایی بیشتر مقاله هدیه دادن گل لاله؛ انتخابی منحصر به فرد را مطالعه کنید.

گل لاله هدیه دادن
Tulipa ‘Strong Gold’ (Tulpen) in breiter Glasvase

3. گل طبیعی خاص برای هدیه دادن؛ گل ارکیده

گل ارکیده یکی از جذاب‌ترین، خاص‌ترین و زیباترین گل‌هایی است که می‌توانید به عزیز خود هدیه دهید. فرقی نمی‌کند به‌عنوان یک مادر گل را برای دخترتان می‌خواهید یا بانویی هستید که برای روز مرد می‌خواهید به همسرتان گل هدیه دهید، ارکیده یک گل طبیعی خاص برای هدیه دادن است. ارکیده گلی رمزآلود، کمیاب و گران‌قیمت است که با هدیه‌دادن آن به عزیزانتان احساس ظرافت، غرور و افتخار را به آن‌ها منتقل می‌کنید. حال اگر بانویی هستید که از همسر خود ارکیده هدیه گرفته‌اید این جمله را به‌خاطر داشته باشید: «مردی که به تو ارکیده هدیه می‌دهد جذاب‌تر از مردی است که رز را انتخاب می‌کند.»

4. گل آماریلیس

آماریلیس کلمه‌ای لاتین به معنای «درخشیدن» است. گل آماریلیس با گلبرگ‌های سفید و رگه‌های صورتی یا قرمز به شکل ستاره است و ظرافت در آن به‌تمامی نمود می‌یابد. این گل هدیه‌ای مناسب برای یک دختر یا یک بانو است و به او می‌گوید که ارزش او در زیبایی و ظرافت همانند ستاره‌ها است.

گل آماریلیس

5. گل دوست داشتنی برای هدیه دادن؛ زنبق آبی

زنبق آبی گلی منحصربه‌فرد، خاص و دوست‌داشتنی است که می‌تواند به‌عنوان یک هدیه عاشقانه نیز اهدا شود. زنبق آبی نماد ایمان و امید است و می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای تولد، سالگرد یا روز ولنتاین باشد. با انتخاب زنبق آبی به‌عنوان یک گل طبیعی خاص برای هدیه دادن این پیام را به عشق خود منتقل می‌کنید: «تو مانند آیریس الهه عشق در یونان باستان زیبا و بی‌نظیری. عشق من به تو هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.»

6. گل گاردنیا

انتخاب بعدی در گروه یک گل طبیعی خاص برای هدیه دادن گل گاردنیا است. گاردنیا نماد عشق قدیمی و سوزان است. این گل ظریف و سرشار از عطر خوش خلوص، پاکی و زیبایی را آشکار می‌کند. گاردنیا در رنگ سفید نشان‌دهنده آرامش و هماهنگی است. همانند رز قرمز، گاردنیا قرمز نیز به معنای شور عشق و محبت است. گاردنیا گلی گران‌قیمت و خاص است و انتخاب آن یک هدیه متفاوت و ماندگار است. جمله معروفی که درباره گاردنیا وجود دارد این است که: «مردی که به یک بانو گاردنیا هدیه می‌دهد عاشق قدیمی اوست.»

7. گل طبیعی خاص برای هدیه دادن؛ گل آلسترومریا

بارزترین نماد گل آلسترومریا دوستی و فداکاری است. همچنین آلسترومریا ثروت، شانس و خوشبختی را نیز نشان می‌دهد. گل آلسترومریا در رنگ‌های متنوع وجود دارد و تنوع رنگ آن موجب شده تا بتوان در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کرد. رنگ قرمز و صورتی این گل برای یک دیدار عاشقانه یا تبریک تولد بسیار مناسب و نشانه ابراز محبت شما به‌طرف مقابل است. برای نشان‌دادن ارزش زحمات عزیزی که برای رسیدن به یک هدف عالی بسیار تلاش کرده می‌توانید گل آلسترومریا نارنجی به او هدیه دهید؛ زیرا این گل طبیعی خاص برای هدیه دادن نماد سخت‌کوشی در راه رسیدن به هدف است.

گل آلسترومریا

8. گل میخک

گل میخک پیام‌آور زیبایی، افتخار و دوستی است. این گل مفاهیم مختلفی دارد و در آموزه‌های مسیحیان یک گل مذهبی به شمار می‌رود و آن را نمادی از اشک‌های مریم مقدس و رنج مسیح بعد از به صلیب کشیده‌شدن می‌دانند. گل میخک در  بسیاری از تابلوهای نقاشی مذهبی و همچنین عاشقانه جهان به تصویر کشیده شده است؛ گرچه میخک قرمز مناسب‌ترین هدیه برای روز مادر است؛ ولی در مجموع به معنای تحسین عمیق عشق و محبت است. گل میخک که گل طبیعی خاص برای هدیه دادن است رنگ‌های مختلفی دارد و هرکدام نمادی از احساسات انسانی به شرح زیر هستند:

  • میخک قرمز روشن: نماد تحسین
  • میخک قرمز تیره: نماد عشق و محبت
  • میخک سفید: نماد صداقت، پاکی، صلح، شانس و موفقیت
  • میخک صورتی: نماد قدرشناسی و محبت مادرانه، جسارت و پیروزی
  • میخک بنفش: نماد تأسف و عذرخواهی

9. بهترین گل برای هدیه دادن؛ گل کاملیا

کاملیا یک گل زیبای دیگر، یک گل طبیعی خاص و بهترین گل برای هدیه دادن است. گلی است که هنگام هدیه دادن نماد عشق، محبت و مراقبت است. کاملیا نشان‌دهنده اتحاد بین دو عاشق است. گلبرگ‌های لایه‌لایه و ظریف این گل علامت یک زن و کاسه گل نماد مردی است که از او محافظت می‌کند. این دو قسمت گل حتی بعد از مرگ نیز به یکدیگر متصل هستند. به همین دلیل کاملیا نشان‌دهنده عشق ابدی و فداکاری جاودان است. این گل در کشورهای آسیای شرقی مورداحترام زیادی است. هر کدام از رنگ‌های کاملیا که بهترین گل برای هدیه دادن است معنای خاصی دارند که عبارتند از:

  • کاملیا قرمز: نماد عشق بزرگ و عاشقانه
  • کاملیا بنفش: نماد عشق، فداکاری و تحسین عزیزان
  • کاملیا سفید: نماد ستایش و مراقبت بدون هیچ علاقه عاشقانه
  • کاملیا صورتی: نماد دلتنگی و اشتیاق برای دیدار

همچنین گل کاملیا زرد که نماد مراقبت، عشق و اشتیاق است یکی از درخشان‌ترین گل‌هاست که می‌تواند روحیه هر کس را شادمان کند.

گل کاملیا

10. گل لیلیوم

اگر در مجموعه گل طبیعی خاص برای هدیه دادن به دنبال شکوه باستانی هستید لیلیوم انتخابی عالی است. بر اساس اساطیر یونان باستان هرا همسر زئوس خالق گل لیلیوم است و این گل جایگاه باشکوهی در اساطیر یونان دارد و نماد زیبایی است. لیلیوم در فرهنگ غربی نماد قدرت و در مسیحیت نماد ایمان و پاکی است. خلوص، عشق، پاکی، زنانگی و گذرا بودن غم همگی از نمادهای لیلیوم هستند. انتخاب گل لیلیوم به‌عنوان یک هدیه انتخابی جسورانه و زیبا است. گل لیلیوم نیز در رنگ‌های متنوع وجود دارد و هر رنگ نمادی از یک احساس انسانی است.

  • لیلیوم صورتی: نماد عشق، تحسین، دلسوزی و همدردی
  • لیلیوم سفید: پاکی، معصومیت و بی‌گناهی
  • لیلیوم نارنجی: نماد افتخار، شوق و افتخار
  • لیلیوم بنفش: نماد عزت‌نفس، غرور، تحسین و موفقیت
  • لیلیوم زرد: نماد شادی، رضایت و سلامتی

گل لیلیوم

جمع‌بندی

گل یکی از زیباترین هدایایی است که خداوند به انسان ارزانی داشته است و ما برای نشان‌دادن زیباترین و خالصانه‌ترین احساسات خود به عزیزانمان می‌توانیم یک گل طبیعی خاص برای هدیه دادن انتخاب کنیم. گل‌ها نماد احساسات ناگفته هستند و می‌توانیم با انتخاب بهترین گل برای هدیه آنچه در کلام نمی‌گنجد را با زبان بی‌زبانی ابراز کنیم. شما می‌توانید باتوجه‌به موقعیت و مناسبت از بین زیباترین گل‌ها برای هدیه دادن، خاص‌ترین آن‌ها را برگزینید. گالری تخصصی شهر کادو در زمینه انتخاب بهترین هدایا و خاص‌ترین گل‌ها می‌تواند مشاور و راهنمایی عالی برای شما باشد.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها