گل سیاه

اگرچه بیشتر گل‌های سیاه در واقع بنفش تیره، قهوه‌ای، شرابی، آبی یا قرمز هستند (مگر اینکه رنگ‌شده باشند)، این شکوفه‌های جالب نماد سوگواری، تولد دوباره، شهوت، مرگ، غرور، جوان‌سازی، تراژدی و خداحافظی هستند. شاید بخواهید شکوفه‌های سیاه را پرورش دهید تا به باغ خود عمق دهید یا فقط به این دلیل گل بفرستید. با نزدیک شدن هالووین ممکن است بخواهید چند شکوفه‌ گل سیاه و مرموز پیدا کنید تا به تزئین حیاط جلویی یا اتاق‌های خانه خود برای جشن هالووین کمک کنند علاوه بر آن گل سیاه برای تسلیت نیز می‌تواند ایده مناسبی باشد.

گل‌های سیاه برای باغ شما

آیا تا به حال فکر کرده‌اید: “گل‌ها چگونه رنگ خود را به دست می‌آورند؟” رنگ گل‌ها می‌تواند تحت تاثیر ژنتیک، سطح  pH، تکامل و رنگدانه‌ها باشد. علاوه بر این، گل‌های سیاه (و سایر رنگ‌های منحصر به فرد) اغلب توسط گل‌های سفید در حال مرگ ایجاد می‌شوند.

آیا می‌خواهید خودتان گل‌ سیاه بکارید؟ طیف گسترده‌ای از گیاهان و گل‌های سیاه رنگ برای انتخاب وجود دارد. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب گل‌هایی که باید بکارید، منطقه رشد USDA و میزان نور خورشید را در هر منطقه از باغ خود در نظر داشته باشید.

رز سیاه

گل رز سیاه نماد قدرت و قدرت در یونان باستان و روم باستان بود و توسط ایرانیان باستان به عنوان نماد زندگی و باروری استفاده می‌شد، اما امروزه در فرهنگ‌های مختلف معانی مختلفی برای این گل سیاه طبیعی وجود دارد:

  • مردم اسپانیا رز سیاه را با مرگ و به عنوان نمادی از عشق از دست رفته مرتبط می‌دانند.
  • آفریقای جنوبی آنها را با لکه‌های خون جنگ بوئرها مرتبط می‌کند.
  • در کره، ژاپن، چین و سایر کشورهای آسیایی، آنها عزا و مرگ را نشان می‌دانند.
  • در هند، گل رز سیاه نماد موفقیت، تکمیل یک پروژه و خوش شانسی است.

معمولاً رز سیاه به معنای مرگ، عزاداری یا بدشانسی است، اما می‌تواند به معنای تراژدی، پشیمانی و نفرت نیز باشد، بنابراین مراقب هدیه دادن گل رز سیاه در ایران باشید.

گل سیاه

داهلیا “کارما چوک

کوکب “Karma Choc” احتمالا تیره‌ترین گل محمدی است که می‌توانید پیدا کنید. این گل محمدی نه تنها عمر گلدانی عالی دارد، بلکه کوتاه کردن آن باعث رشد بیشتر این گل سیاه می‌شود.

گل مخروطی وسترن “جادوگر سبز

گل مخروطی وسترن “جادوگر سبز” که تا حدود 5 فوت رشد می‌کند، برای ردیف پشتی تخت گل عالی است. دارای یک مخروط بنفش تیره تا سیاه بر روی شاخه‌های سبز است. برخلاف دیگر گل‌های مخروطی غربی، “جادوگر سبز” به خشکی مقاوم نیست و به آب فراوان نیاز دارد.

رز “Black Baccara”

تیره‌ترین (به طور طبیعی رنگ) رز “سیاه” موجود در بازار امروز رز “Black Baccara” است که دارای گلبرگ‌های قهوه‌ای تیره است. گلبرگ‌های مخملی بر روی برگ‌های سبز تیره نیمه براق خود بسیار دیدنی‌تر به نظر می‌رسند. این گل رز هیبریدی چای تا 6 فوت رشد می‌کند.

Snapdragon “Black Prince”

شکوفه‌های زرشکی عمیق اسنپدراگون «Black Prince» کنتراست خیره کننده‌ای را در برابر گل‌های رنگارنگ‌تر ایجاد می‌کند. این نوع اسنپدراگون برای اولین بار بیش از یک قرن پیش معرفی شد و این شکوفه را به عنوان یک گیاه موروثی معرفی کرد.

گل سیاه

گل سیاه؛ آیریس “دارک ویدر

زنبق “Dark Vader” گل‌های بنفش عمیق با گلوهای زرد و ریش آبی تیره دارد. «دارک ویدر» که یک عنبیه کوتوله است، حداکثر 16 اینچ قد دارد و برای کانتینرها عالی است. در اواسط تا اواخر تابستان گل می‌دهد.

پانسی “زیبایی سیاه

شکوفه‌های بنفش تیره Pansy ‘Black Beauty’ به خوبی با گل‌های روشن جفت می‌شود و به طور شگفت‌انگیزی به سرما مقاوم هستند. این پانسی‌ها در بستر و ظروف به همان اندازه رشد می‌کنند و آن‌ها را بسیار متنوع می‌کند.

زنبق ایرانی

لیلی ایرانی بنفش تیره از اواخر دهه 1500 مورد علاقه انگشت شست سبز بوده است و دارای شاخ و برگ سبز آبی براق است که لایه دیگری از علاقه را به باغ شما اضافه می‌کند. شکوفه‌های زنگی شکل در گروه‌های بیش از 20 تایی روی خوشه‌های بلند آویزان می‌شوند.

پنی بلک

سیاه‌های پنی که به نام چشم‌های سیاه بچه‌ای Nemophila نیز شناخته می‌شوند، بسیار چشم نواز هستند، زیرا گلبرگ‌های بنفش تا سیاه عمیق آن‌ها با رنگ سفید لبه دارند. رنگ‌های سیاه پنی که تنها به قد 4 اینچی و کمی عقب‌تر می‌رسند، در جعبه‌های پنجره، سبدها و ظروف یا به عنوان پوشش زمین یا لبه‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند.

ویولا “سیاهی

گلبرگ‌های تیره ویولا «Blackout» با مراکز زرد روشن و برجسته برای ظاهری منحصربه‌فرد که از بهار تا پاییز شکوفا می‌شود، جبران می‌شود. این گل‌ سیاه با ارتفاع حداکثر 10 اینچی برای جعبه‌های پنجره و سایر ظروف کوچک عالی هستند.

گل اطلسی “Black Velvet”

اگر ظاهری مدرن و مینیمالیستی را می‌پسندید، گل اطلسی «Black Velvet» دارای گلبرگ‌های مخملی به شکل شیپور است که مرغ مگس خوار و پروانه‌ها را جذب می‌کند. شکوفه‌ها با شاخ و برگ سبز روشن جبران می‌شوند. از این گل‌های ظریف در برابر باد، باران شدید و دمای سرد محافظت کنید.

گل سیاه؛ کلمباین «بلک بارلو»

بنفش آلویی تیره کلمباین «Black Barlow» واقعاً شکوفه‌های دوتایی رو به بالا، بدون خار و شبیه پومپوم‌های ستاره‌دار را نشان می‌دهد. این کلمبین پروانه‌ها و مرغ مگس خوار را بدون جذابیت برای خرگوش یا گوزن جذب می‌کند.

سنبل “بعد تاریک

یکی از تیره‌ترین سنبل‌های بنفش موجود، Hyacinth “Dark Dimension”  دارای گل‌های ستاره‌ای شکل بنفش تیره است. هر ساقه ضخیم این گل 10-20 جوانه دارد و مقدار زیادی رنگ سیاه به باغچه شما اضافه می‌کند.

زنبق ریشدار «پیش از طوفان»

با رایحه خفیف و شکوفه‌های با اندازه متوسط ​​و ریزش‌های بسیار درخشان، زنبق ریش‌دار خیره‌کننده Before the Storm  یکی از تیره‌ترین گل‌های سیاه است که می‌توانید پیدا کنید. این شکوفه چشمگیر مقاوم به خشکی و همچنین مقاوم در برابر آهو و خرگوش است.

گل سیاه

گل سیاه؛ گل خفاش سیاه

اگرچه رشد آن تا حدودی دشوار است، اما گل خفاش سیاه به دلیل شباهت به همنام خود ارزش تلاش را دارد. گل خفاش سیاه که به عنوان سبیل گربه یا ریش ببر نیز شناخته می‌شود، از نظر فنی به رنگ قهوه‌ای تیره یا بنفش است.

گل‌های سیاه در دسته گل

به لطف کنتراست خیره کننده، گل‌ سیاه معمولاً با رنگ‌های روشن مانند کرم، سفید، نقره‌ای، سبز لیمویی، صورتی ملایم، اسطوخودوس و زرد کم‌رنگ بهترین ترکیب را دارد. ما همچنین عاشق ترکیب گل نارنجی و سیاه برای هالووین و ترکیب همیشه کلاسیک قرمز و سیاه هستیم.

اگر عاشق ارسال دسته گل در هر رنگ برای مناسبت‌های خاص هستید، می‌توانید به سایت شهر کادو  برای خرید گل سیاه مراجعه کرده و انواع دسته گل، سبد گل، گل رز جاودان، سبد گل لاچری و … را سفارش داده و آن را برای عزیزانتان در داخل ایران ارسال و یا هر شهر  کشوری که در آن زندگی می‌کنند، ارسال کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها