گیاه بوگنویل

گیاه بوگنویل، گیاهی شبیه درخت انگور است که پوشیده از خار و گل می‌باشد. زمانی که گیاه بوگنویل در فضای باز در آب و هوای گرم رشد می‌کند، می تواند تا سه فوت در سال رشد کند و به سرعت درختان و حصارها را بپوشاند. گل‌های این گیاه زیبایی بی‌نظیری دارند و می‌توانند باغ و یا حیاط شما را تا حد زیاذی جذاب کنند. در این مقاله روش‌های پرورش و مراقبت از گیاه بوگنویل را بیاموزید.

اطلاعات مرتبط با گیاه بوگنویل

اول، اجازه دهید یک واقعیت مهم را از سر راه برداریم. در حالی که گیاهان بوگنویل به خاطر گل‌های رنگارنگ زیادشان شناخته می‌شوند، این اقلام درخشان در واقع گل نیستند! در عوض، آنها برگ‌های اصلاح شده ای به نام براکت هستند که گل‌های واقعی گیاه را می‌پوشانند.

اکنون که این واقعیت دشوار را می‌دانید، به این اطلاعات ضروری بوگنویل توجه داشته باشید.

  • نام رایج: Bougainvillea
  • نام علمی: جنس Bougainvillea
  • زمان شکوفه: از مه تا نوامبر، بسته به مکان
  • ارتفاع: تا 40 فوت
  • عرض: تا 40 فوت
  • خورشید: آفتاب کامل
  • آب: در سمت خشک کن، عمیق اما به ندرت آبیاری کنید
  • pH خاک: 6.0 تا 7.0
  • نوع خاک: زهکش خوب، غنی

کاشت و پرورش بوگنویل

در حالی که بوگنویل در نهایت می‌تواند به دسته‌های بلند انگور تبدیل شود، شما با کاشت یک نشا کوچکتر شروع  کنید. این نکات را دنبال کنید تا در نهایت یک گیاه سالم داشته باشید.

زمان کاشت بوگنویل

گیاه بوگنویل (Bougainvillea) گیاهی استوایی است که از مناطق گرم آمریکای جنوبی سرچشمه می‌گیرد. بنابراین، نمی‌تواند دمای سرد را تحمل کند و ممکن است زمانی که دما به زیر 40 درجه می‌رسد، آسیب ببیند. با این حال، این گیاهان می‌توانند در گرما رشد کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین زمان برای کاشت گیاه بوگنویل اواخر بهار، پس از سپری شدن هوای سردتر است. این گیاه می‌تواند قبل از اینکه هوا فوق العاده گرم شود رشد خوبی داشته باشد.

شما همچنین می‌توانید گیاه بوگنویل را در تابستان بکارید، اما باید آن را تا زمانی که ریشه‌های آن مستقر شده‌اند، آبیاری کنید.

محل کاشت بوگنویل

در این شکی نیست، گیاهان بوگنویل عاشق خورشید هستند! بنابراین اگر می‌خواهید رشد سریع و شکوفه‌های زیاد داشته باشید، نقطه‌ای را پیدا کنید که آفتاب کامل را دریافت کند.

شما همچنین می‌خواهید که رشد دنباله‌دار و صعود بوگنویل را در نظر بگیرید. مکانی را فراهم کنید که انگورها بتوانند در آن بپیچند و لنگر بیاندازند، خواه این یک حصار محکم، درختکاری، یا داربست بامبو باشد. اگر می‌خواهید گیاه شما را تحت کنترل خود درآورد، از وزن آن آگاه باشید! هنگامی که تاک ها بیش از پنج یا شش فوت طول می‌کشند، می‌توانند به سرعت نرده‌های سست را خراب کنند.

اگر قصد دارید گیاه خود را روی یک پرده یا سازه دیگر قرار دهید، مطمئن شوید که این منطقه نیز آفتاب زیادی دریافت می‌کند.

از نظر خاک، این گیاهان به زهکشی و هوادهی عالی نیاز دارند. خاک لومی بهترین است، اما می‌توانید خاک خود را با کمپوست یا پیت ماس اصلاح کنید.

گیاه بوگنویل

نحوه کاشت بوگنویل

در حالی که می‌توانید گیاه بوگنویل را از بذر بکارید، اکثر باغبان‌ها با پیوند گلدانی شروع می‌کنند. این گیاه احتمالاً تنها چند اینچ تا چند فوت ارتفاع خواهد داشت. لندازه آن مهم نیست، مهم انتخاب یک مکان آفتابی و آماده سازی خاک است.

سوراخی را حفر کنید که فقط کمی بزرگتر از گلدان گیاه است و چند مشت کمپوست اضافه کنید. توپ ریشه گیاه را در سوراخ قرار دهید و سپس آن را با خاک پر کنید. به خوبی آبیاری کنید و از خشک شدن خاک در چند هفته اول جلوگیری کنید.

اگر می‌خواهید برای گیاه خود یک پرده تهیه کنید، اکنون بهترین زمان است. می‌توانید بعداً یکی از آن‌ها را اضافه کنید، اما با قرار دادن پرده‌ها در زمین خطر ایجاد مزاحمت برای ریشه‌های گیاه وجود دارد.

مراقبت از گیاه بوگنویل

بعد از اینکه بوگنویل خود را در یک مکان مناسب کاشتید، زمان آن فرا رسیده است که از آن مراقبت عالی برای کمک به رشد آن انجام دهید.

وقتی نوبت به آبیاری می‌رسد، آبیاری‌های عمیق و داشته باشید. قبل از آبیاری اجازه دهید چند اینچ روی خاک کاملا خشک شود. این گیاهان از نشستن در خاک خشک متنفرند، بنابراین مطمئن شوید که بیش از حد آبیاری می‌کنید. می‌توانید مقدار آبیاری را در زمستان کاهش دهید و اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود.

بوگنویل‌ها از لقاح منظم سود خواهند برد. کودی را انتخاب کنید که برای گیاهان گلدار طراحی شده باشد و هر دو هفته یک بار در اوایل بهار تا اواسط پاییز از آن استفاده کنید. کوددهی منظم به رشد گیاهان و تولید گلهای بسیار کمک نمیکند، بنابراین از کود زیاد استفاده نکنید. کوددهی بیش از حد می‌تواند باعث تجمع نمک شود.

هرس گیاه بوگنویل

در حالی که بوگنویل ها گیاهان انگور هستند، شاخه هایی مانند نخود فرنگی یا انگور ندارند. در عوض، آنها با پیچاندن درختان انگور از سازه‌ها بالا می روند. با این حال، آنها برای شروع سفر کوهنوردی خود به کمی کمک نیاز دارند. وقتی گیاه شما تازه شروع به رشد کرده است، می توانید شاخه‌هایش را به هر چیزی که می‌توانید بالا برود ببندید تا به آن کمک کنید تا در مسیر درست رشدکند.

بنابراین بهتر است که گیاه بوگنویل را هرس کنید. بهترین زمان برای هر سال زمستان یا اوایل بهار است، درست قبل از شروع مجدد رشد سریع گیاه بوگنویل. وقتی هرس می‌کنید، چوب های مرده یا بیمار را بردارید.

مراقبت از گیاه بوگنویل گلدانی

اگر در یک منطقه گرم زندگی نمی‌کنید، هنوز هم می‌توانید گیاه بوگنویل را در خانه پرورش دهید! با این حال، شما باید آن را در گلدان بکارید تا در زمین. بوگنویل‌های گلدانی به شرایط و مراقبتی مشابه با همتایان خود در زمین نیاز دارند. اگر بوگنویل خود را به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری می‌کنید، باید مطمئن شوید که مراقبت‌های اولیه از گیاهان داخل خانه را رعایت می‌کنید.

گیاه بوگنویل را هرس کنید تا به صورت درختچه کوچکتر رشد کند. برخی از انواع بوگنویل نسبت به سایرین برای گلدان مناسب‌تر هستند، بنابراین قبل از آوردن گیاه به خانه، حتما برچسب گیاهان را بخوانید.

اگر به دنبال چالش بزرگ تری هستید، می‌توانید بوگنویل خود را به یک بونسای تبدیل کنید. مانند سایر انواع درختان بونسای، باید بوگنویل خود را هرس کنید تا به شکل دلخواه در بیاید. فقط به یاد داشته باشید که بونسای بوگنویل خود را بیشتر اوقات در فضای باز نگه دارید.

گیاه بوگنویل

مصارف دارویی

در طول زمان مردم از برگ و گل بوگنویل برای اهداف پزشکی متعددی استفاده کرده‌اند. مردم عصاره‌ای از این گیاه درست کرده‌اند و از آن به عنوان نوعی داروی پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند. افراد دیگر از ترکیبات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد قارچی این گیاه برای درمان بیماری‌هایی مانند گلودرد، سرفه و درد مفاصل استفاده کرده‌اند.

معنی و نماد بوگنویل

در زبان ویکتوریایی گل بوگنویل برای انتقال احساسات  استفاده می‌شد. اگر کسی بوگنویل به شخص دیگری بدهد، احساسات هدیه دهنده پنهان نمی‌ماند.

با این حال، بوگنویل معانی دیگری نیز در سراسر جهان دارد. گل‌ها همچنین می‌توانند نماد صلح و همچنین تبریک باشند. معنی دقیق بسته به رنگ گل می‌تواند متفاوت باشد. گل‌های سفید و صورتی بیشتر به معنای صلح و شادی هستند در حالی که گیاهان با برگ‌های قرمز به احتمال زیاد شور و اشتیاق را منتقل می‌کنند.

ارسال گل به ایران با شهر کادو

تیم شهرکادو در کنار شما عزیزان است نا هدایا و گل مدنظر خود را به ایران ارسال کنید. همچنین ما به شما کمک خواهیم کرد تا ارسال گل به خارج از کشور را نیز انجام دهید. با شهرکادو فاصله معنا ندارد.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها