گل رز

گل رز در سراسر جهان محبوب است. این گل زیبا، منحصر‌به فرد معطر و پر از نماد، موضوع شعر هستند و در کتاب‌ها و فیلم‌ها نمایش داده می‌شوند. گل‌های رز که توسط باغبانان ارزشمند و به عنوان هدیه مورد توجه قرار می‌گیرند، نقش مهمی در تاریخ رمانتیک دارند. آن‌ها پایه اصلی روز ولنتاین و سالگردها هستند. اما در سراسر جهان، سنت‌های گل رز هدیه دادن می‌تواند متفاوت باشد. شهرت دسته گل رز برای قرار‌های عاشقانه معروف است و به طور گسترده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما فرهنگ‌های مختلف داستان‌های خود را از معنای گل رز هدیه دادن به صورت‌های متفاوت بیان می‌کنند.

البته، ما در شهرکادو معتقدیم که به تعداد رنگ‌های رز فرصت برای ارسال گل رز وجود دارد. اما بیایید برخی از راه‌هایی که گل رز هدیه دادن در فرهنگ های دیگر صحبت کنیم!

مجارستان: یک ماجرای غم انگیز

در مجارستان، گل رز در واقع گل محبوب مراسم تشییع جنازه است. در حالی که آن‌ها هنوز نماد کلاسیک دسته گل رز عشق و حتی عاشقانه را در آن زمینه حفظ می‌کنند، تمایل دارند عشق بی‌پایان فرد را به یک دوست، همسر یا خویشاوند گمشده نشان دهند. بنابراین ممکن است مناسب‌ترین هدیه برای اولین قرار ملاقات در بوداپست نباشند!

گل رز هدیه دادن

گل رز هدیه دادن؛ کزیک: همه چیز درباره رنگ است

گل رز در مکزیک نیز گل مراسم تشییع جنازه است، اما در اینجا مهم است که رنگ را با دقت انتخاب کنید. رز زرد در فرهنگ سنتی مکزیک نماد مرگ است، بنابراین ایده خوبی نیست که در یک قرار یا جشن با یک دسته گل رز زرد ظاهر شوید! این تنها یکی از قوانین کلی برای دادن گل رز در مکزیک است.

اگر در مکزیک گل رز قرمز می‌دهید، بهتر است جدی باشید! آن‌ها همچنین خرافات سحر و جادو و طلسم را تحریک می‌کنند. گل‌های رز بنفش نماد جادوگری و طلسم نیز هستند، بنابراین راه‌های زیادی برای القای گل رز هدیه دادن با درام بالا وجود دارد!

زمانی که در مکزیک هستید، در صورتی که آماده بیان یک بیانیه جسورانه باشید، بهترین گزینه یک دسته گل سفید است. همچنین، فرهنگ مکزیکی جسورانه و رنگارنگ است، بنابراین چندان غیرعادی نیست که این احساسات با گل رز مطابقت داشته باشد!

گل رز هدیه دادن؛ پرو: درباره گل رز نیست

روز ولنتاین به بسیاری از آمریکایی‌های جنوبی این فرصت را می‌دهد تا برای این روز برنامه‌ریزی داشته باشند. با این حال، مردم پرو در مناسبت‌های رمانتیک به گل رز هدیه دادن فکر نمی‌کنند. گل رمانتیک منتخب در پرو، ارکیده است.

گل رز هدیه دادن

بیش از 3000 گونه ارکیده بومی در پرو وجود دارد. شکوفه‌های بی‌شماری در رنگ‌های زنده به خوبی با محیط جشن کارناوال هماهنگ می‌شود. جای تعجب نیست که آن‌ها گزینه‌ای مناسب برای ملاقات‌های عاشقانه هستند!

کنیا: پرورش گل رز برای سنت‌های ما

اگر در اروپا زندگی کرده باشید، به احتمال زیاد دسته گل رز روز ولنتاین یا سالگرد شما از کنیا آمده است. رشد گل رز تجاری در کنیا به دهه‌های قبل بازمی‌گردد. این کشور با شکوفه‌های رنگارنگش مشهور است. خاک غنی و نور فراوان خورشید به گل‌های رز کنیا رنگ‌های طبیعی و متمایز آن‌ها را می‌دهد.

در حالی که آفریقایی‌ها در مورد هدیه دادن محافظه کار هستند، گل‌ها از نظر فرهنگی برای بسیاری از موقعیت‌ها مناسب هستند.

گل رز هدیه دادن

کره جنوبی: رزهای تولد

مردم کره جنوبی با تبدیل این شکوفه‌های دوست داشتنی به نمادی برای رسیدن به سن بلوغ،  دسته گل رز هدیه دادن را به سمت و سوی دیگری می‌برند. هر ساله در ماه مه، در روز بلوغ، مردم کره جنوبی یک مهمانی بزرگ برگزار می‌کنند که در آن همه جوانان 20 ساله این روز را جشن می‌گیرند و در آن بین پسران و دختران هدایایی از جمله دسته‌ گل رز  که معمولاً قرمز رنگ است، رد و بدل می‌کنند.

مشخص نیست که چرا این گل خاص، که در سراسر جهان بسیار با عشق و اشتیاق همراه است، به جوانان 19 ساله 20 ساله در کره جنوبی چسبیده است، اما ما آنقدر گل رز را دوست داریم که نمی توانیم قضاوت کنیم!

گل رز هدیه دادن

فنلاند: روز دوست

فنلاندی‌ها در مورد اهدای دسته گل رز در زمینه غیرعاشقانه، گل رز را به عنوان نمادی از قدردانی بین دوستان خود پذیرفته‌اند. در واقع، هرساله 14 فوریه، فنلاندی‌ها روز سنتی ولنتاین را با روز فراگیرتر دوست تعویض می‌کنند، سنتی که از دهه 1980 شروع شد و از آن زمان به جایی نرسیده است.

چین: یک افسانه زندگی واقعی

شاخه‌های گل به طور سنتی برای مراسم خاکسپاری در چین هستند. در این مورد، هر دو رز زرد و سفید نشان‌دهنده مرگ هستند. علاوه‌براین، رز سفید نماد بدشانسی است. اعداد در فرهنگ چینی بسیار نمادین هستند و از طرق مختلف بر گل رز هدیه دادن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، عدد 14 به معنای مرگ قریب‌الوقوع است، بنابراین یک دسته گل با 14 گل رز چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. اما اخیراً یک افسانه مدرن و یک عدد جادویی به گل رز قرمز اهمیتی تازه در فرهنگ رمانتیک چینی داده است.

گل رز هدیه دادن

این یک ژست عاشقانه بزرگ در سال 2012 بود که نماد واقعی افسانه‌های رز قرمز را بازگرداند. یک مرد جوان 9999 گل رز را به هم دوخته بود تا یک لباس عروس خیره کننده برای عروس آینده خود بسازد. علاوه بر رنگ رمانتیک گل‌ها، این عدد حائز اهمیت است زیرا 9999 نشان‌دهنده همیشه در فرهنگ چینی است که تنها 10000 از آن فراتر می‌رود که این عدد برای خدایان است. این پیشنهاد باعث شعله‌ور شدن شور و شوق تازه‌ای برای رزهای قرمز و عاشقانه‌های جاودانه در سراسر چین شد.

از طریق شهرکادو به عزیزانتان گل رز هدیه بدهید

فرقی نمی‌کند که قصد داشته باشید برای ولنتاین گل رز هدیه بدهید یا سالگرد ازدواجتان باشد. گل هدیه دادن و خصوصا گل رز هدیه دادن همیشه افراد را به وجد می‌آورد. اگر فاصله فیزیکی بین شما و عزیزانتان مانع آن شده تا بتوانید برای آن‌ها گل ارسال کنید، می‌توانید سفارش خود را در سایت شهرکادو ثبت کرده تا همکاران ما در مجموعه آن را برای عزیزانتان در داخل و یا خارج از ایران ارسال کنند.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها