سنبل

سنبل ها بسته به رنگ گل نماد حسادت، میل به بخشش، شادی و صداقت هستند. سنبل‌های زرد با حسادت مرتبط هستند، گل‌های بنفش به این معنی است که شما به دنبال بخشش هستید و سنبل‌های آبی با مراقبت صمیمانه مرتبط هستند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد معنی و نماد سنبل و همچنین مناسبت های مناسب برای هدیه دادن این گل ها بیشتر بدانید.

منشأ و تاریخچه سنبل

در حالی که انواع زیادی از سنبل‌ها وجود دارد، اما انواع اصلی آن از باغ‌های محبوب در حال حاضر در خاورمیانه منشأ گرفته‌اند. پیاز سنبل در اواخر دهه 1500 وارد اروپای غربی شد و مدت کوتاهی پس از آن تلاش برای پرورش گیاه سنبل آغاز شد. با گذشت زمان، رنگ‌ها و ارقام مختلف امروزی ظاهر شدند! امروزه سنبل‌ها عمدتاً در هلند و انگلستان تولید می‌شوند.

نام جنس Hyacinthus از شاهزاده یونانی Hyakinthos گرفته شده است که در ادامه با او بیشتر آشنا خواهید شد.

سنبل در اساطیر یونانی

مانند بسیاری از گل‌های دیگر، اساطیر یونانی ایده‌ای در مورد چگونگی پیدایش سنبل می‌دهند. همه چیز با شاهزاده خوش تیپ اسپارتی هیاکینتوس شروع شد. از آنجایی که هیاکینتوس بسیار جذاب بود، توجه و عشق خدای خورشید آپولو را به خود جلب کرد. با این حال، آپولو تنها خدایی نبود که به شاهزاده علاقه داشت. زفیروس، خدای باد غرب نیز نمی‌توانست چشمانش را از هیاکینتوس دور کند.

وقتی هیاکینتوس تصمیم گرفت با آپولو باشد، زفیروس این را نشانه ای برای ادامه کار تلقی نکرد. یک روز، آپولو به هیاکینتوس پرتاب دیسک را به عنوان بخشی از یک بازی به نام کویت آموزش می‌داد. زفیروس لذت آن دو را دید و باد شدیدی را به سمت آنها فرستاد. باد به دیسکی که آپولون پرتاب کرده بود برخورد کرد و آن را به سمت هیاکینتوس فرستاد و به او برخورد کرد.

با وجود تمام تلاش‌های آپولو برای نجات شاهزاده آسیب دیده، هیاکینتوس در آغوش معشوقش مرد. هنگامی که خون هیاکینتوس روی زمین چکید، گلی به جای آن رشد کرد. آپولو نام این گل را سنبل گذاشت و قول داد که به عنوان یادآور هیاکینتوس باشد.

سمبولیسم سنبل

سنبل‌ها می‌توانند نماد حسادت، صداقت، میل به بخشش و موارد دیگر باشند.

سنبل

حسادت

پس از شنیدن داستان زفیروس، آپولو و هیاکینتوس، به راحتی می‌توان فهمید که چرا سنبل نماد حسادت است. در حالی که می‌توان از تمام رنگ‌های سنبل برای انتقال احساسات حسادت استفاده کرد، اما گل‌های زرد به ویژه با حسادت و تحقیر گره خورده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، سنبل زرد همیشه بهترین گل برای هدیه دادن به کسی نیست.

میل به بخشش

ما همه آنجا بوده ایم. علیرغم بهترین نیتمان، مرتکب اشتباهی شده‌ایم و به کسی که دوستش داریم آسیب رسانده‌ایم. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، بهتر است اشتباهات خود را در اختیار داشته باشیم و درخواست بخشش کنیم. اینجاست که سنبل بنفش وارد می‌شود.

در حالی که سنبل‌ها می‌توانند با حسادت گره بخورند، اما می‌توانند نشانه‌ای از این باشند که متوجه می‌شوید اشتباه کرده‌اید و به دنبال بخشش هستید. اگرچه ممکن است این یک معنای منفی به نظر برسد، اما لذتی شیرین در ابراز پشیمانی وجود دارد… به خصوص اگر از یک گل زیبا برای این کار استفاده کنید.

خلوص

سنبل‌ها، به‌ویژه سنبل‌های آبی، می‌توانند نمادی از احساسات صمیمانه عشق و مراقبت عمیق باشند. یک دسته گل سنبل آبی می‌تواند راهی عالی برای انتقال احساسات شما باشد.

معنای هر رنگ گل سنبل

مانند بیشتر گل‌ها، هر رنگ سنبل معنی و نماد منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که نماد این رنگ‌های سنبل با بسیاری از گل‌های دیگر کاملاً متفاوت است.

سنبل‌های آبی

سنبل‌های آبی نمادی از صداقت، وفاداری و وفاداری هستند. آنها به کسی اجازه می‌دهند بداند که شما در کنار آنها خواهید بود. بنابراین، این گل می‌تواند گزینه مناسبی خوبی برای تبریک سالگرد باشد.

سنبل‌های بنفش

سنبل بنفش می‌تواند نماد چیزهای متعددی از جمله غم و اندوه و میل به بخشش باشد. شکوفه‌های بنفش معطر می‌تواند راهی باشد تا دیگران بدانند که پس از مرگ در خانواده به آنها فکر می‌کنید یا می‌توانند راهی عالی برای این باشند که به کسی بفهمانید که شما اشتباه کرده‌اید و به دنبال بخشش هستید.

سنبل

سنبل‌های صورتی

سنبل‌های صورتی با گل‌های روشن و زیبای خود نماد شادی  هستند. اگر به دنبال گل برای تولد، فارغ التحصیلی یا سایر رویدادهای شاد هستید، آنها بهترین سنبل خواهند بود.

سنبل‌های سفید

اگر می خواهید به کسی بفهمانید که به او فکر می‌کنید، سنبل سفید می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این گل‌ها نماد افکار عمیق برای دیگران، در خالص‌ترین شکل هستند. آنها می‌توانند گزینه خوبی باشند تا به کسی بفهمانید که در طول یک تغییر بزرگ زندگی یا لحظه چالش برانگیز برای او آرزوی موفقیت دارید.

سنبل قرمز

اگر به نمادهای گل رز و لاله نگاه کنید، متوجه خواهید شد که گل‌های قرمز اغلب نمادی از عشق شدید و پرشور هستند. اما برای سنبل قرمز کمی متفاوت است. این گل‌ها را می‌توان به عشق پیوند داد، اما نوعی بازیگوش‌تر و سبک‌تر. آن‌ها این پیام را می‌فرستند که شما به دنبال این هستید که از کمی عقب بنشینید و گاهی اوقات از تنهایی خود لذت ببرید.

سنبل‌های زرد

همانطور که در بالا ذکر شد، سنبل های زرد نمادی از حسادت شدید هستند. آنها به این معنی هستند که آرزو می‌کنید ای کاش کاری داشتید که شخص دیگری انجام دهد. با این اوصاف، آنها در بسیاری از موقعیت‌ها هدیه خوبی نیستند. برای مثال، اگر سنبل‌های زرد را به کسی بدهید که بعد از اینکه شغل جدیدی پیدا کرد یا به خانه جدیدی نقل مکان کرد، ممکن است این پیام را ارسال کنید که به چیزهایی که دارد حسادت می‌کنید.

حقایق جالب درباره سنبل

عطرهای آنها منحصر به فرد است

گل‌های سنبل نه تنها زیبا هستند، بلکه دارای رایحه‌ای قوی  نیز هستند. اگر امروز و هفته آینده یک نوع سنبل را استشمام کنید، ممکن است فکر کنید که همه این گلها عطر یکسانی دارند. اما اگر آنها را در کنار هم بو کنید، متوجه خواهید شد که هر گونه رایحه منحصر به فردی دارد.

عطرهای سنبل گاهی استخراج و برای افزودن رایحه به محصولاتی از جمله عطرها، لوسیون‌ها و شمع ها استفاده می‌شوند. با این حال، بسیاری از عطرهای سنبل در واقع به طور مصنوعی تولید می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید عطر گلی واقعی داشته باشید، بهتر است از گل های تازه استفاده کنید.

سنبل

یک پیاز سنبل بکارید

سنبل ها از پیازهای زیرزمینی که در پاییز کاشته می شوند رشد می کنند. هر سال بهار، پیازها برگهای سبزی را به دنبال گلهای رنگارنگ خود از خاک بیرون می‌فرستند. با مراقبت مناسب، یک پیاز می‌تواند چندین سال شکوفا شود.

مراقب اسید اگزالیک باشید

سنبل‌ها حاوی ماده ای به نام اسید اگزالیک هستند که در صورت مصرف سمی است. اسید اگزالیک همچنین می‌تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین هنگام کار با گیاهان به این نکته توجه داشته باشید. پیازها حاوی بالاترین غلظت این اسید هستند، اما در برگها و گلها در مقادیر کمتر نیز وجود دارد.

شهرکادو

تیم شهرکادو در کنار شما است تا بتوانید ارسال گل به ایران و ارسال گل به خارج از کشور را با خیالی آسوده انجام دهید. از این که تا انتهای مقاله معنی و نماد سنبل در کنار ما بودید، سپاسگزاریم.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها