گل مگنولیا

اگر در خیابان‌های نشویل یا بیرمنگام راه رفته‌باشید، گل‌های زیبای مگنولیا جنوبی و برگ‌های مومی شکل آن را دیده باشید. یا شاید گلدان مگنولیا را در تراس همسایه دیده باشید و منتظر لحظه‌ای هستید که گل مگنولیا نعلبکی همسایه شما شروع به تولید شکوفه‌های صورتی درخشان خود کند. حتی ممکن است شما فقط گل مگنولیا را به صورت آنلاین و در فیلم دیده باشید. در این بین موضوعی که اهمیت فراوانی دارد این است که همه ما در مورد زیبایی و منحصربه‌فرد بودن این گل زیبا اتفاق نظر داریم.

گذشته از زیبایی، این گل‌ها به علت تاریخچه‌ای که دارند نیز  برای افراد محبوب هستند. ما قصد داریم در این مقاله از شهرکادو هر آن چیزی که لازم‌است درباره گیاه مگنولیا بدانید را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید تا انواع مگنولیا را بشناسید.

اطلاعات کلی در مورد گیاه مگنولیا

نام رایج: مگنولیا

نام علمی: جنس مگنولیا

زمان شکوفه: از فوریه تا ژوئن، بسته به نوع

قد: 8 تا 80 فوت بسته به تنوع

عرض: 5 تا 50 فوت، بسته به تنوع

خورشید: آفتاب کامل; سایه روشن در مناطق گرم

آب: در سال اول هفته ای دو تا سه بار و سپس دو تا سه بار در ماه آبیاری کنید

pH خاک: 5.0 تا 6.5

نوع خاک: دارای زهکش خوب، کمی اسیدی

مناطق سختی USDA: چند ساله در مناطق 7-10، سالانه در مناطق 3-6

حقایق جذاب در مورد گیاه مگنولیا

سخت‌است که عاشق گل‌های زیبا و برگ‌های سرسبز مگنولیا نشوید. اما اگر به چند دلیل دیگر برای این‌که عاشق این گیاهان شوید، نیاز دارید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

گل مگنولیا

تنوع زیاد

گیاه مگنولیا از بیش از 200 گونه مجزا تشکیل شده است و شما می‌توانید انواع مختلفی را در هرگونه آن در گلفروشی‌های سطح شهر پیدا کنید. این گیاهان در سایزهای متفاوتی از درختان سر به فلک کشیده تا درختچه‌های بزرگ و کوچک موجود هستند.

در حالی که بسیاری از مردم گل مگنولیا را با برگ‌های مومی شکل آن می‌شناسند، اندازه و بافت برگ می‌تواند بین گونه‌ها متفاوت باشد.

در کنار تنوع در اندازه و فرم، می‌توانید تنوع کمی در گل مگنولیا، مشاهده کنید. اکثر شکوفه‌ها تنوعی از رنگ‌های سفید و صورتی و بافت مومی را به نمایش می‌گذارند. اندازه‌ها و شکل‌ها می‌تواند کمی متفاوت باشد، از گل‌های مسطح بزرگ گرفته که از گل‌برگ‌های پهن تشکیل شده‌اند تا شکوفه‌های مخروطی شکلی که از سرگل‌های باریک و قائم تشکیل شده‌اند.

علاقه مردم بومی

گونه‌های متعدد گیاه مگنولیا بومی جنوب ایالات متحده هستند و این منطقه این درختان را به عنوان درختان خود در آغوش گرفته است. گل‌های سفید بزرگ و برگ‌های مومی شکل این درخت به عنوان نمادی از جنوب دیده می‌شوند.

مگنولیا جنوبی گل ایالتی لوئیزیانا و می سی سی پی و همچنین درخت ایالتی می سی سی پی است.

با این حال شما می‌توانید آن‌ها را در سراسر جهان پیدا کنید.

اگرچه مگنولیا به نام جنوب شناخته می‌شود، اما بومی مناطق دیگر جهان نیز هست. در واقع، تنها هشت‌گونه گل مگنولیا بومی ایالات متحده هستند! 200 گونه دیگر در مناطقی از جمله آسیای جنوب شرقی، چین، ژاپن و آمریکای جنوبی سرچشمه گرفتند.

برگ‌های مگنولیا می‌توانند در تمام طول سال روی درختان باقی بمانند یا در پاییز از درختان بیفتند. این موارد همه به گونه‌های فردی درخت مگنولیا بستگی دارد.

مراقبت از دسته گل مگنولیا

از آنجایی که گل‌های مگنولیا بسیار زیبا هستند، می‌توانید چند شکوفه از آن را برای گل‌آرایی استفاده کنید. مراقبت مناسب از دسته گل مگنولیا به آن‌ها کمک می‌کند تا زمانی که ممکن‌است تازه بمانند.

ابتدا مطمئن شوید که تازه‌ترین گل‌های ممکن را از گلفروشی دریافت می‌کنید. بهترین کار این است که گلی را انتخاب کنید که تازه شروع به باز شدن کرده‌است، زیرا این کار طولانی‌ترین طول عمر را به شما می‌دهد. اگر خودتان قصد دارید دسته گل مگنولیای خود را آماده کنید، سعی کنید صبح‌ها وقتی هوا هنوز خنک است، گل‌ها را ببرید تا مطمئن شوید که گل‌ها پژمرده نمی‌شوند.

گل مگنولیا

از یک قیچی تیز و ضدعفونی‌شده برای برش تمیز ساقه استفاده کنید و زیاد نگران طول آن نباشید زیرا همیشه می‌توانید بعداً آن را کوتاه کنید. همانطور که شکوفه‌ها را برش می‌دهید، آن‌ها را در ظرفی پراز آب شفاف قرار دهید. وقتی همه گل‌هایی را که می‌خواهید بریدید، در اسرع وقت آن‌ها را در یک منطقه خنک بیاورید.

آماده کردن دسته گل مگنولیا

حالا وقت آن است که گل‌های مگنولیا زرق و برق‌دار خود را آماده کنید! با پیدا کردن گلدانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید شروع کنید و انواع مگنولیا را درون آن قرار دهید. هنگامی که مشخص کردید که می‌خواهید ساقه‌های گل مگنولیا چقدر طول داشته باشند، به هر ساقه یک برش تازه با زاویه 45 درجه بدهید. برگ‌هایی را که در نزدیکی انتهای گل‌ها هستند بردارید تا مطمئن شوید که در آب نخواهند بود.

گلدان را با حدود ده سانت آب پر کنید و یک بسته غذای گل در آن قرار دهید. اگر غذای گل از قبل مخلوط شده ندارید، می‌توانید به ازای هر لیتر آب 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، 1 قاشق غذاخوری شکر سفید و 1/2 قاشق چای‌خوری سفید کننده اضافه کنید.

هنگامی که چیدمان شما تنظیم شد، وقت آن است که گل‌ها را در جایی قرار دهید که دور از نور مستقیم خورشید و گرما باشند. گل‌های مگنولیا شما باید حداقل یک هفته دوام بیاورند به شرطی که آن‌ها را از آفتاب دورنگه‌دارید و هر چند روز یکبار آب آن را عوض کنید.

انواع محبوب مگنولیا

همانطور که در بالا ذکر شد، بیش از 200 نوع مگنولیا و صدها گونه در بین آن‌ها وجود دارد. اگر به دنبال مگنولیا برای خانه خود هستید یا فقط می‌خواهید در مورد این درختان گلدار بیشتر بدانید، این لیست از مگنولیاهای محبوب را بررسی کنید.

مگنولیا جنوبی (Magnolia grandiflora)

شاید نمادین‌ترین مگنولیا، مگنولیا جنوبی، درختی است که مادربزرگ‌های جنوبی درباره آن داستان می‌گویند افراد رویای آن را می‌بینند. این درختان اغلب بیش از 50 فوت ارتفاع دارند و ارتفاع آن‌ها می‌تواند تا 70 فوت نیز برسد. آن‌ها با برگ‌های مومی‌شکل بزرگی پوشیده شده‌اند که در بالای آن سبز تیره و در قسمت‌های زیرین آن به رنگ نارنجی سوخته است. گل‌ها از سرگل‌های بزرگ سفید و شکوفه‌هایی به قطر یک فوت تشکیل می‌شوند.

درخت خیار (Magnolia acuminata)

این یکی دیگر از درختان مگنولیا بزرگ است که بومی ایالات متحده است. می‌تواند دمای سرد را بیشتر از هر مگنولیا دیگری تحمل کند، بنابراین اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌ها به طور مرتب دمای هوا زیر صفر است، انتخاب خوبی است.

سوسن مگنولیا (Magnolia liliiflora)

اگر مگنولیایی می‌خواهید که به‌عنوان یک درختچه بزرگ رشد کند نه درخت، مگنولیا سوسن یکی از گزینه‌های خوب است. این گیاهان به ندرت بیش از 12 فوت رشد می‌کنند و همین ویژگی باعث شده تا برای محیط‌های کوچک مناسب باشند گلبرگ‌های باریک این گیاه به سمت بالا رشد می‌کنند و ترکیبی جذاب از صورتی روشن و تیره هستند.

گل مگنولیا

سورپرایز عزیزانتان با گیاه مگنولیا

در حالی که نمی‌توان انکار کرد که گل‌ مگنولیا زیبا است، باید اشاره کرد که آن‌ها فقط یکی از گل‌هایی هستند که می‎‌توانید انتخاب کنید! در واقع بهتر است برای سورپرایز کردن عزیزانتان هیچ فرصتی را از دست ندهید. شهرکادو فرصتی را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید به واسطه آن برای عزیزانتان در داخل و خارج از ایران گل ارسال کنید. تنها کافی است به سایت شهرکادو مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم مجذوب زیبایی گل مگنولیا فوق‌العاده شده‌اید و قصد دارید آن را برای عزیزانتان ارسال کنید، همین الان دست به کار شوید و گیاه مگنولیا موردنظرتان را از بین انواع مگنولیا موجود انتخاب کنید. در شهرکادو شما عزیزان می‌توانید علاوه‌بر انواع دسته گل، سبد گل، گل و گیاهان آپارتمانی، انواع هدیه‌ها شامل صنایع دستی، عروسک و شکلات، عطر زنانه، عطر مردانه، کیف و کراوات، زیورآلات – طلا، لوازم برقی و خانگی، دعوت به رستوران، دعوت به ماساژ، آجیل و خوراکی، هدایایی ترکیبی، بسته های هدیه و هدایای خاص و سفارشی را نیز برای عزیزانتان در داخل ایران ارسال کنید.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها