هنر هدبیه دادن و هدیه گرفتن

الان که این مقاله را باز کرده‌اید، پس بهترین زمان برای بررسی تأثیر هدیه دادن و هدیه گرفتن بر روابط شما و خانواده است. همه ما بر اساس بودجه مالی، احساسات، انتظارات و افکارمان، نظرات متفاوتی درباره هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن داریم. لازم است بدانید که بهترین هدیه‌ای که می توانید بدهید و دریافت کنید، هدیه‌‌ی متناسب با زمان است. حضور در لحظه و احساس قدردانی از خانواده و دوستان می‌تواند به شما کمک کند به جای گرفتار شدن و محو شدن در لیست کارهایی که باید  روزانه انجام دهید، از اوقات مشترک خود نیز لذت ببرید. به هرحال شما فقط بر هدیه‌ای که می‌دهید تسلط دارید و هیچ تسلطی بر روی هدیه‌ای که می‌گیرید نخواهید داشت.

در این مقاله با ما همراه باشید تا هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن را بیاموزید.

هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن

در این بخش چند استراتژی و هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن را بررسی می‌کنیم:

به عنوان هدیه دهنده به نکته زیر توجه کنید:

  • سعی کنید با دقت به تک تک اعضای خانواده و دوستان خود گوش دهید. در نظر بگیرید که آنها انرژی خود را از کجا می‌گیرند و چه چیزی سبک زندگی آنها را منحصر به فرد می‌کند و یک هدیه عالی متناسب با شخصیت آنها به او هدیه بدهید.

اطمینان حاصل کنید که هدایایی که می‌دهید قابل بازگرداندن یا تعویض هستند تا اگر طرفتان از هدیه شما استقبال نکرد امکان تعویض آن وجود داشته باشد.

و اما به عنوان یک گیرنده هدیه، پس از دریافت آن، چند انتخاب دارید:

  • بدانید که نیت هدیه همیشه خوب است. حتی اگر کالای مورد نظر ناخواسته است یا به نظر نابجا می‌آید، بدانید که هدیه دهنده برای شما وقت گذاشته و آن را انتخاب کرده است. از عمل و هدیه او قدردانی کنید، حتی اگر آن وسیله باعث شادی نشود.
  • خود را موظف به نگه داشتن هدایا از روی گناه نکنید. اشما باید بدانید که همه اقلام موجود در خانه ما باید باعث شادی شوند و مورد توجه قرار گیرند. کالایی که سال‌ها در پشت کمد شما نگهداری می‌شود، احتمالاً بیشتر شبیه یک بار است تا هدیه.
  • اگر یکی از اعضای خانواده یا دوست از شما بپرسد که چه چیزی می خواهید، خجالتی نباشید و به راحتی حرف دلتان را بیان کنید.

ارتباط آزاد با خانواده و دوستان داشته باشید. همفکری در مورد هدیه دادن و سایر انتظارات آن‌ها میتواند به کاهش تنش در شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد از زمان با هم بودن لذت ببرید.

  • “هدف واقعی هدیه دریافت کردن است.” ماری کوندو

اصول مرتبط با هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن

هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن را اگر بر اساس اصول و آداب صحیح آموزش ببینید؛ در تعمق دوستی و صمیمیت شما تأثیر به سزایی خواهد گذاشت. هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن یک عمل ارزنده‌ی عاطفی است که موجب رضایت خاطر و باعث شادی می‌شود.

هدیه دادن

هدیه دادن در نگاه اول امری ساده و بی‌دغدغه به نظر می‌رسد، اما در واقعیت هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن کاری بسیار سخت و پیچیده است. حتما باید نکات زیر را رعایت نمایید:

فخرفروشی ممنوع!

حتما می‌دانید که در معاشرت‌های دوستانه و خانوادگی مختلف هر رفتی، آمدی دارد و هر هدیه دادنی، یک هدیه گرفتن خواهد داشت. پس هنگام خرید هدیه علاوه بر اینکه به فکر جیب خودتان هستید، به فکر جیب طرف مقابل‌تان نیز باشید.

آماده بودن برای هدیه خریدن

سعی کنید از قبل لیستی از تاریخ‌های تولد تهیه کنید و یا به نرم‌افزارهای گوشی بسپارید که تاریخ‌های تولد اطرافیانتان را به شما یادآوری کند. اگر قصد دارید که کادو بخرید و با برنامه عزیزانتان را غافلگیر کنید، باید گوشی را برای یک هفته قبل از تاریخ تولد تنظیم کنید. اگر زمان داشته باشید، کادوی بهتری می‌خرید.

فکر کردن به خوشحالی هدیه گیرنده

به طرف مقابلتان نشان دهید که به فکر خوشحالی او بودهاید و با هدیه‌ای او را سوپرایز کنید که او را خوشحال کند و به آن نیاز داشته باشد.

نکات مهم هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن

– هدیه دادن نشانه‌ی عشق و علاقه و توجه به دیگران است، پس هرگز از آن غافل نشوید.
– در زمان‌های دید و بازدید سعی کنید که برای افراد کوچک‌تر هدیه تهیه کنید.
– هنر هدیه دادن را در تهیه هدیه‌ای متناسب با سلیقه هدیه گیرنده و زیبایی در بسته‌بندی و ظرافت و فروتنی در اهدای آن به کار ببرید.

– به این موضوع دقت کنید که بعضی اوقات ندادن هدیه نامناسب و احتمالاً توهین‌آمیز خیلی بهتر از هدیه دادن است.
– چنانچه هدیه‌ای از کسی دریافت کردید و به عللی مورد پسند شما نبود، آن را با خوش‌رویی بپذیرید و از هدیه دهنده با لبخند تشکر کنید.

شهرکادو

بعد از اینکه هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن را آموختید، بابید هدیه مناسب برای عزیزانتان تهیه نمایید. اگر در خارج از کشور هستید و می‌خواهید برای عزیزانتان درایران هدیه بفرستید، شهرکادو آماده خدمت‌رسانی و کمک به شما عزیزان در این حوزه است. فقط کافیست که هدیه خود را در بین انواع هدایای ما انتخاب نموده و بعد تعیین تاریخ، رساندن هدیه‌یتان به عزیزانتان را به ما بسپارید.

ارسال گل به ایران و خارج از کشور

ارسال گل به خارج از ایران

دعوت به رستوران

دعوت به ماساژ

هدایای خاص

هدایای ترکیبی

ارسال کیک

بسته‌های هدیه

آجیل و خوراکی

زیورآلات زنانه و مردانه

انواع عطر

انواع کیف و کروات

صنایع دستی

عروسک و شکلات

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله هنر هدیه دادن و هدیه گرفتن را به شما آموختیم. از این که تا انتها با ما بودید، سپاسگزاریم.

برچسب ها

اشتراک گزاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

آخرین مقالات منتشر شده

مقالات پیشنهادی

دسته بندی ها